MG5 Electric
Tekst: Goran Vrhovec / Foto: Zrinka Maček

Naš prvi ponovni susret sa sada kineskom markom MG bio je test SUV modela ZS s većom baterijom i prilično impresivnim dosegom od 380 km. U skladu s vremenom u kojem živimo, nije teško pogoditi zašto je MG većinu karata „bacio“ na SUV modele.
No i za ljubitelje klasike koji bi htjeli prijeći na struju imaju još aduta u rukavu – prvi električni karavan. I to ne običan karavan, već malo izdignut od tla, tako da zapravo podsjeća na neki Audijev Allroad ili slične izvedenice normalnih karavana.
Na prvi je pogled jasno da je s MG5 modelom kineski proizvođač pogodio u samu srž europskog ukusa. Za sve kojima treba obiteljsko prijevozno sredstvo, a kojim će moći voziti i poslovne partnere, MG5 je idealan odabir. Njegovih 460 cm duljine izvana je dizajnerski vrlo dotjerano (osim možda malo prevelike maske, ali koja je uspješno zakamuflirana crnom bojom auta). MG5 je pobuđivao znatiželju gdje god smo se pojavili, jer atraktivan izgled s boka i straga ne može proći nezapaženo.
U interijeru se dobre vijesti nastavljaju. Vrlo elegantno dizajniran kokpit, s vrlo ukusno odabranim materijalima i završnom izradom na istoj ili boljoj razini od one kakvu očekujemo od europskih modela oduševit će sve promatrače i stvoriti dojam da zapravo sjede u puno skupljem autu. Testirani model koštao je 257.000 kuna bez državnih poticaja, što ga u našim vrlo kritičkim očima prema svim strujićima čini zapravo best-buy autom za sve koji žele napraviti prijelaz na struju. Možda ovo zvuči kao pretjerivanje, ali nije.
MG5 nudi se u dvije varijante, kao i spomenuti ZS. S jačom baterijom i slabijim motorom od 156 KS (ovaj testirani) i s jačim motorom od 177 KS i manjim dosegom. Svim našim čitateljima poznat je naš stav o struji i poplavi električnih modela. Ne samo da ih doživljavamo prilično hladno, čak i kad je riječ o ekskluzivnim modelima poput Mustanga Mach-E ili Porschea Taycana Turbo S. O Teslama, VW ID-ima i sličnima da ne trošimo riječi. Prevara je možda prejaka riječ, ali činjenica je da za ogromne novce nude premalo, odnosno da svjesno morate žrtvovati svoju komociju i slobodno vrijeme (i to prije nego dođemo do živaca s traženjem ispravnih i slobodnih punjača…). Jedina situacija u kojoj vidimo svrhu električnog auta jest ako vam je to drugi ili treći auto u obitelji, imate garažu ili vlastitu kuću gdje ga možete puniti kada i koliko vas volja. Sve ostalo je čisto mučenje.
Zašto to sve govorimo? Zato jer smo u čestim testovima električnih i PHEV vozila bili prisiljeni upoznati brojne vlasnike sličnih vozila. Gdje? Pa na punjačima, naravno. I priče koje su nam ispričali iz prve ruke samo su potvrdile naša iskustva. Stoga bacanje 50 ili više tisuća eura za auto s kojim ćete svoje slobodne subotnje večeri ili nedjelje rano ujutro provoditi na parkingu od Lidla ne uklapaju se u našu viziju komfora 21. stoljeća.
Upravo zato MG5, iako potpuno električan, nudi najviše od svih koje smo do sada isprobali. Prvo, odlično izgleda, a ne kao neki europski konkurenti koji više sliče na hrpu reciklirane plastike po suludim cijenama. Drugo, interijer nije napravljen kao da zbog vožnje električnog auta morate imati dojam svijetle plastike znane iz prostorom skučene ekonomske klase u avionu, već će vas plastika, koža i zanimljiv tekstilni dio prebaciti u barem jednu klasu iznad one cjenovne u kojoj se MG5 nalazi. Treće, on je upotrebljiv i u praksi. Sa skoro 380 kilometara dosega u stvarnom životu to je auto s kojim se već da živjeti u normalnoj svakodnevici, bez konstantnog gledanja u instrumente ispred vas da vidite koliko je još baterije ostalo.
Kada sve to zanemarimo, ostaje još ono najvažnije, vožnja. I tu MG5 oduševljava i jasno je zašto europski proizvođači strahuju od kineskih, jer jednostavno za iste novce ne znaju ili ne mogu napraviti ni blizu jednako atraktivan i iskoristiv auto. MG5 sa svojih 280 Nm uvijek je spreman pojuriti ako se za time ukaže potreba pa će do stotke stići za odličnih 8.3 sekunde. Isto tako, ako ustrajete na gasu ubrzanje će prestati na 185 km/h. No, kao i kod svih „električara“ to ne preporučamo ako vozite do nekog udaljenijeg mjesta.
Vožnja je tiha i ugodna, odličan audio sustav pobrinut će se da ne čujete ni šum elektromotora, a idealne dimenzije omogućit će udoban smještaj svih putnika uz okretnost kakvu trebamo u napučenim europskim gradovima. Dodatni plus je da i kada ponestane struje u bateriji, na brzom punjaču će od 10-80% stići za 50 minuta. Nije baš kao na benzinskoj, ali obzirom na to da neki PHEV-ovi trebaju dva sata da bi im doseg na struju bio 22 km, ovo je super rezultat.
Sve u svemu, i dalje nismo ljubitelji struje kao rješenja budućnosti, ali od svih strujića koje smo imali prilike isprobati, MG5 uvjerljivo daje najviše za to koliko košta. Ako uspijete u lutriji poticaja, kupnja ovako opremljenog, elegantnog i agilnog obiteljskog auta za manje od 190.000 kn (manje od 25.000 eura) prava je senzacija. Pa čak ni okruglih 34.000 eura (257.000 kn) ne zvuči tako loše ako niste bili te sreće kada znamo da su danas cijene običnih kompakata već blizu 40.000 eura. Stoga, kapa dolje za MG5.
Za: dizajn, prostranost, oprema, kvaliteta izrade i materijala, performanse, doseg, cijena
Protiv: prednji kraj bi mogao biti elegantnije dizajniran, ali u crnoj boji je dobro kamufliran