MG ZS Long Range Luxury
Tekst: Goran Vrhovec / Foto: Zrinka Maček; MG
Prošlo je punih 18 godina otkad je potpisnik ovih redaka imao na testu jedan MG. Istina, tada se radilo o sportskim derivatima Roverovih automobila, no lijepa sjećanja su još uvijek tu. Zato moramo početi s malo povijesti.
Samo ime MG prisutno je ni manje ni više nego od 1924. godine kada je Morris Garage izbacio svoj prvi model. Kao što je to često bio slučaj u britanskoj auto industriji toga vremena, najbolja reklama su utrke, pa tako ni MG nije zaostajao za Aston Martinom i sličnim markama koje su u to romantično doba jurcali pravim, ali i provizornim stazama diljem Europe.
40 različitih brzinskih rekorda vezalo se uz ime MG kao i laskava titula najkvalitetnijeg i najprodavanijeg trkaćeg automobila svog vremena. I dan danas često viđamo neke od tih predratnih modela u brojnim britanskim krimi serijama.
Nakon što je MG otišao u povijest zajedno s Roverom, ime i pravo na korištenje istog otkupila je kineska tvrtka Nanjing Automobile. Njih je ubrzo kupila SAIC (Shanghai Automobile Industry Corporation) Motor grupacija pa se tako MG našao u vlasništvu jedne od najvećih auto tvrtki na svijetu i time počinje njegov povratak na scenu. Danas se novi MG može kupiti u 39 zemalja na pet kontinenata. U skladu s vremenom, naglasak novih MG modela je elektrifikacija, ali nude se i klasično motorizirani modeli. Mi smo za početak dobili na test njihov bestseler zvan MG ZS, kao čisto električni model, i to u Long Range izvedbi i s najbogatijim paketom opreme Luxury.
Radi se o kompaktnom SUV-u što znači da nema nimalo lak zadatak ugurati se u vrlo napučen segment u kojem skoro svaki proizvođač ima neki svoj model. Od onih koje smo vozili, do sada je najbolja definitivno bila Hyundai Kona, dok je recimo šminkerska i skupa Mazda MX-30 zbog smiješno malog dosega skoro neupotrebljiva. Ono čime se MG odmah ističe je 7-godišnje jamstvo ili 150.000 km, što je svakako dobar znak za povjerenje koje proizvođač ima u svoj proizvod. Druga stvar i ona koja se vidi na prvi pogled je dizajn. Moramo priznati da smo bili malo skeptični, jer ovo je prvi pravi kineski auto koji smo imali na testu.
Na brojnim svjetskim salonima prije pandemije na štandovima kineskih proizvođača vidjeli smo razne zanimljive modele i njihove superljubazne djelatnike koji su nas silom htjeli posjesti u neke od njihovih modela. I dok su izvana ti auti djelovali vrlo pristojno, interijer je bio točka na kojoj su „padali“. Već na prvi pogled bilo je jasno da su svjetlosnim godinama udaljeni od europskih modela. Upravo zbog toga smo s velikim interesom dočekali naš ZS.
Atraktivna plava boja osigurava da nigdje nećete proći neopaženo, a same linije i dizajn zbunit će i one bolje poznavatelje, jer na prvu nikako neće moći pogoditi o kojem je autu zapravo riječ. A onda kada se vidi logo od MG-a stvari postanu jasnije, no tek tada počinje objašnjavanje znatiželjnicima o čemu se ovdje radi. To se dogodilo u par navrata tijekom tjedan dana druženja s našim ZS-om.
Kada im objasnite da je to prvi električni SUV u B segmentu koji je dobio 5 zvjezdica na EuroNCAP testiranju, pa da usprkos skromnoj duljini od 4.3 metra nudi 448 litara prtljažnika i jednu od najprostranijih kabina u svojoj klasi, stvari se počinju lagano mijenjati. Još jedna vrlo važna stvar je da su testiranja ZS-a odrađena u Britaniji na njihovim lokalnim cestama koje su zapravo prava mjera za sve koji vole voziti.
Unutrašnjošću dominiraju digitalni instrumenti s više opcija prikaza te redizajnirani 10,1-inčni središnji zaslon novog MG iSMART infotainmenta. Infotainment Comfort nudi navigaciju, Apple CarPlay, Android Auto, bluetooth povezivost, pet USB-priključaka (tri USB-A i dva USB-C) te DAB+ radio a Luxury ima i dodatne funkcije, prometne informacije u realnom vremenu, glasovnu kontrolu, vremensku prognozu te ‘over-the-air’ nadogradnje. Aplikacija pak nudi da pronađe lokaciju auta ili najbližu punionicu, otključa ili zaključa vozilo te još mnogo toga.
Sve je to super, no nama se dopao sportski volan prošiven crvenim koncem kao i detalji u kabini koji imaju izraziti sportski „štih“. Kvaliteta materijala je na osjetno višoj razini nego što smo to očekivali te je MG po tom pitanju vrlo ugodno iznenađenje. Mjenjač podsjeća na Jaguare svojim okretnim biračem koji nudi R, N i D, te parking mod kada ga pritisnete. Motor u LR izvedbi razvija 157 KS pa ZS-u za sprint do stotke treba nešto manje od devet sekundi. I najviša brzina od 175 km/h je za strujića više nego solidna.
Oni drugi, kojima su bitne druge brojke moraju znati da veća baterija u našoj Long Range izvedbi ima kapacitet od 72.6 kWh (iskoristivo je 68.3 kWh). To u praksi znači skoro 400 km (440 po WLTP) dosega, čime se MG može usporediti s najboljom Konom i zapravo eliminira onaj neugodan osjećaj stalnog gledanja u preostali doseg i brige oko punjenja. Za punjenje od 0-80% na CCS brzom punjaču trebat će svega 42 minute, što je još jedan veliku plus za ZS.
I u vožnji se ponaša iznad očekivanja. Prije svega, udobnost je na zavidnom nivou, a istovremeno, za jedan SUV, uvjerljivo ide i kroz zavoje. U takvoj vožnji zna se dogoditi da se noge naslone na konzolu između vozača i suvozača pa tu i tamo malo zaškripi. No to smo čuli i u puno skupljim, da ne kažemo i premium modelima. Ono bitno je da priča o razvijanju ZS-a po britanskim cestama nisu samo priča. Uz to, ima i KERS koji možete regulirati u tri nivoa pa time i varirati kočenje oduzimanjem gasa i regeneraciju kinetičke energije. Posebno zgodno na jakim nizbrdicama umjesto kočenja motorom.
Sve u svemu prvi MG nakon skoro dva desetljeća ostavio je pozitivan dojam. Predrasude zbog porijekla su bile neutemeljene i ne treba čuditi uspjeh koji MG ostvaruje po različitim tržištima svijeta.
Za: dizajn, praktičnost, materijali i uređenje interijera, bogata oprema, performanse, doseg, garancija
Protiv: zna se dogoditi da plastike u kabini zaškripe