Ford Mustang Mach-E GT
Tekst: Goran Vrhovec / Foto: Zrinka Maček

Dosta je vremena prošlo od našeg izvještaja s prezentacije Mustanga Mach-E. Sve ono što smo doživjeli na stazi ZTC-a dosta je izblijedilo iz sjećanja, no konačno je došlo vrijeme i za pravi test, ne samo vratolomnog ubrzanja već i suživota u svakodnevnim situacijama.
Iako se do danas nisu stišale rasprave oko toga je li Ford trebao svoj električni peterosjed s pet vrata nazvati Mustangom, činjenica je da će pri pogledu na stražnja svjetla odmah biti jasno cijelo obiteljsko stablo koje vuče korijene još tamo iz ranih 60-ih godina prošlog stoljeća. No, dok smo donedavno Mustange gledali isključivo kao coupe ili kabriolet s dvojim vratima, Ford je odlučio ući u novo doba okrenuvši tu tradiciju naglavačke. Ako su Mustangovi prethodnici bili namijenjeni za mlade ili one u krizi srednjih godina, s Mustangom Mach-E Ford je napravio električni obiteljski auto s kojim možete sve (ili bar skoro sve).
Opak izgled dodatno je naglašen crnom bojom i naš Mustang u prometu zaista izaziva strahopoštovanje. Efektna LED svjetla sprijeda, impozantna maska s logom mustanga u trku, naglašena kupeovska linija krova, veliki kotači od 20“ koji diskretno otkrivaju crvena kliješta izuzetno moćnih Brembo kočnica pa sve do spomenutog stražnjeg dijela kojem jedino nedostaju barem dvije ispušne cijevi jasno daju do znanja da možda ovdje jest riječ o obiteljskom SUV-u ali s kojim sigurno nema šale na cesti.
I dok izvana jasno daje do znanja o kakvom je autu riječ, u kabini slijedi malo razočaranje, ali tek nakon što ste otkrili način ulaska u Mustang. Otključavanje se može odraditi standardno na daljinskom, ili pak ukucavanjem PIN-a na numeričkoj tipkovnici smještenoj na vozačkim vratima. Prilično cool izgleda.
Slijedi i otvaranja vrata pritiskom na tipku iznad male drške. Zanimljivo je gledati nekog kada prvi puta treba ući u Mustang…
A sad o interijeru: da se odmah razumijemo, malo razočaranje ne proizlazi iz loše izrade niti su materijali loši, već upravo suprotno, sve je na nivou koji i očekujete od skoro 100.000 eura skupog auta. No, mislimo da su si dizajneri ipak trebali dati malo više oduška i „razbiti“ tamu koja vlada interijerom. Ili su smatrali da će ogroman središnji ekran smješten okomito (Tesla?) biti dovoljan atribut za današnje generacije?
Možda jest tako, ali mi smo ipak poželjeli barem TFT displej ispred vozača koji pokazuje okrugle „ćukice“ u nekom od modova, a ne samo mali ekran s nužnim informacijama o brzini i dosegu. Da, postoji još i ambijentalno svjetlo, te vrlo diskretni Bang&Olufsen audio sustav koji je vrlo decentno ukomponiran, no pokoja svjetlija linija dobro bi došla. Volan je pravih dimenzija, odlično sjedi u rukama i vrlo je okomit pa treba malo vremena da se naviknete na tu poziciju, a ekran sa svim parametrima vožnje smješten je iza njega.
Sjedala su odlična Ford Performance i to dokazuju jer su udobna, a istovremeno sportska u smislu da dobro drže tijelo u zavojima, što i ne čudi obzirom na što je sve spreman Mustang Mach-E na cesti.
No, tako je kako je, idemo mi na ono važnije – a to je vožnja. Testirani model najjači je u ponudi i pokreću ga dva motora (svaki na svojoj osovini) ukupne snage 487 KS. Već ta snaga jasno daje do znanja da će ovaj test biti jako interesantan, a podatak o 860 Nm okretnog momenta samo to još dodatno potvrđuje, tim više što je taj moment dostupan u svakom trenutku, kao što je to i običaj kod električnih automobila.
U stvarnom životu to znači da auto koji teži preko dvije tone (2273 kg da budemo precizni), do stotke može stići za svega 3,7 sekundi. Takav način ispucavanja snage na svaki pritisak pedale za gas nenavikle može zaista iznenaditi. Svakako bismo preporučili da dok se ne naviknete na brutalna ubrzanja koristite Whisper mod rada u kojem je sve, od ovjesa pa do odziva na gas najpitomije.
Active je srednji od kojeg vam zaista nikada ništa više neće trebati dok je Untamed vrh „ponude“ i u principu bismo ga preporučili za stazu. Zajedno s odzivom pedale gasa mijenjaju se i postavke ovjesa koji je MagnaRide druge generacije. Prednji diskovi su promjera 385 mm i stiskaju ih Brembo kliješta, što i ne čudi obzirom na performanse i lakoću kojom Mustang Mach-E GT postiže zaista nemoralne brzine u par sekund. Ali prije nego što krenete na vožnju, svaki put obavezno isključite barem one asistencije koje se daju isključiti, a smanjite na minimum one koje ne možete.
Frustrirajuće je da se Lane Keep Assist ne može potpuno isključiti pa vas pri malo sportskijoj vožnji volan stalno upozorava da prelazite crtu. Funkcija Pre-collision safety vas može ponekad iznenaditi i zakočiti u gradskoj vožnji ako ste bili daleko od bilo koje opasne situacije. Iako to nije svojstveno samo Fordu, već je slučaj kod mnogih novih automobila, na Mustangu ipak frustrira još i više.
Kontrola karoserije u zavojima, usprkos pozamašnoj težini, je besprijekorna. Čini se da su Fordovci dobro prostudirali Ferrarijev magnetski ovjes koji se kod njih koristi već generacijama i iskoristili sve prednosti istoga. Maksimalna brzina je ograničena na 200 km/h i ako to možda djeluje malo, vjerujte da nije. A osim toga, ne treba zaboraviti da se ovdje ipak radi o električnom autu… Pritom mislimo na doseg koji iako deklariran na 500 km s jačom baterijom, u praksi iznosi 300 km normalne vožnje.
Ono što treba pohvaliti je da ni grijanje sjedala ni volana ne utječe na doseg, ali smatramo da je tih 300 ipak premalo za auto koji bi trebao biti obiteljski prijevoz. Drugim riječima, u slučaju odlaska na more, pa čak i ono najbliže (Rijeka-Krk) morate dobro razmišljati gdje ćete ga dopunjavati. Prednost je što se na brzim punjačima Mustang puni za 100 dodatnih km za svega 10 minuta, no kako je i naša praksa pokazala, malo toga što si u teoriji zamislimo se može provesti u stvarnom životu.
Dostupnost punjača, pa onda i red pred njima pa ispravnost istih kada konačno dođete na red moraju vas frustrirati. Iako to nema direktno veze s Mustangom, već i sa svim ostalim „strujićima“ kada izdvojite skoro 100.000 eura za auto, valjda se želite voziti, a ne provoditi svoje slobodno vrijeme po parkiralištima Lidla, Kauflanda i sličnih. Stoga ako imate vlastitu kuću s garažom i po mogućnosti solarnim panelima, onda bi kupnja ovakvog auta mogla imati smisla. No, živite li u zgradi i ne slijedite slijepo trendove koje propagiraju g. Prpić i slični, dobro razmislite prije kupovine električnog auta.
Mi možemo reći da je od svih električnih automobila koje smo do sad vozili Mustang Mach-E u samom vrhu s Taycanom Turbo S (koji je uzgred rečeno, imao identičan doseg od 300 km, a koštao je još milijun kuna više…). Po performansama su vrlo blizu i kada tako gledate, onda je Mustang Mach-E GT prava prilika.
Za: izgled, performanse, audio sustav, cijena
Protiv: sigurnosni sustavi, doseg, prostor za glavu straga za odrasle, cijena