Opel Astra Sports Tourer 1.2 Edition XHL S/S 110

Tekst: Goran Vrhovec

Priča o Opel Astri traje već 30 godina, a trenutno imamo priliku kupovati šestu generaciju Opelovog kompaktnog modela. Aktualna generacija predstavljena je 2021. godine, netom prije prvog IAA u Münchenu koji smo i mi posjetili.

Osim dizajnerskog iskoraka, sada pod kapom Stellantisa, glavna novost u Astrinom portfelju bila je da se po prvi put nudi i s električnim pogonom. Karavanska izvedba postala je dostupna godinu dana kasnije na radost svih naših klasičnih Opelovih kupaca koji nisu poklekli pred SUV izazovom, već cijene praktičnost uz troškove normalnog kompakta. Na izbor im je benzinska, dizelska, plug-in hibridna i potpuno električna varijanta, ili kako bi se reklo, za svakoga ponešto.

U 60 godina povijesti Opelovih karavana (stariji će se sjetiti Kadetta s dvoja vrata i dugim prtljažnim prostorom) promijenilo se puno toga, od pogonske osovine pa do dizajna, elegancije i tehnologija. No ono što se nije mijenjalo jest iskoristivost koju mnogi itekako cijene.

Novo lice marke koje znamo i s drugih modela zvano Opel Vizor slijedi obiteljske značajke kakve smo vidjeli i na Grandlandu i drugim novijim modelima. Baš kao i na hatchback verziji, Vizor također neprimjetno integrira tehnologije kao što su prilagodljiva prednja svjetla Intelli-Lux LED® Pixel Light i prednju kameru. Sustav bez odsjaja sa 168 LED elemenata dolazi iz Opelovih vodećih modela Insignije i Grandlanda i vodeća je značajka u klasi među kompaktnim i automobilima srednje veličine. Ipak, u testiranoj Edition razini opreme imali smo standardna prednja svjetla za maglu, kao i prednja Eco LED svjetla.

Za razliku od nekih prethodnika, nova Astra ST djeluje skladno i dinamično kada ju gledamo s boka te se sada može mjeriti i s otmjenijim pripadnicima svoje klase. Još elegantnije može izgledati ako se uzme dvobojna varijanta karoserije koja je u ponudi.

Astra ST koristi dobro znanu EMP 2 platformu koju su razvili francuski proizvođači iz PSA grupacije, a koja prihvaća poprečno smješten motor sprijeda te prednji pogon i pogon na sve kotače. Iako smo navikli da svaki novi model nekog automobila raste sa svakom generacijom, kod Astre to nije slučaj iz jednostavnog razloga. Smanjen je prednji prevjes pa je nova Astra ST od stare kraća za 6 cm. To naravno ne znači da u njoj ima manje prostora za putnike i prtljagu (7 cm dulji međuosovinski razmak), već upravo suprotno.  Usprkos nemaloj duljini od 464 cm, krug okretanja je svega 10.7 m pa će i prilikom manevriranja u gradu Astra biti okretna i brza poput nekog osjetno kraćeg auta.

Onaj tko kupuje karavan sigurno je zainteresiran za mjere prtljažnika. U standardnoj postavi sjedala u njega će stati do 600 litara prtljage, a ako to ne bude dovoljno, obaranjem stražnjih naslona taj prostor će se povećati za više od 1 m3 na 1634 litre. Ovdje nije naodmet spomenuti da ove mjere vrijede za klasično pogonjene Astre ST,  dok hibridne izvedbe zbog smještaja baterije nude manje prostora, ali i dalje dovoljnih 513/1553 litara iskoristivosti.

Ono što već dugo nismo imali na testu jest ručni mjenjač u autu ove klase. U najezdi automatika pravo je osvježenje bilo tjedan dana voziti stari, dobri ručni mjenjač koji se odlično nadopunjava s dobro znanim 1,2-litrenim PureTech motorom. Naravno, sa 110 KS na raspolaganju ne radi se o nikakvoj jurilici, već o obiteljskom transportu, no svejedno njegovih 205 Nm osiguravaju udobnu i lagodnu vožnju te čisto solidne performanse (10.8 s za ubrzanje od 0-100 km/h, te 199 km/h). U vožnji je tih i ugodan, dobro zvučno izoliran, a što se brže vozite to ga manje čujete.

Iako će zvučati neobično obzirom na snagu motora, Astra ST najbolje se ponaša na autocesti gdje krstari držeći dobre brzinske prosjeke u šestom stupnju prijenosa uz potrošnju od svega mrvicu iznad šest litara. Zahvaljujući dugom međuosovinskom razmaku sigurno drži pravac i pri višim brzinama. Okretnost u gradu već smo spomenuli pa je lako zaključiti da kao izbor jedinog auta u obitelji sa Astrom ST možete sigurno i povoljno zadovoljiti sve potrebe.

U trenutnoj ponudi nudi se oprema Edition koja za svega 24.200e  uključuje: 16“ alu kotače Phantom, automatski klima uređaj, audio sustav, radio sa 6 zvučnika, DAB, USB, Android Auto / Apple CarPlay bluetooth povezivanje, Eco LED prednja svjetla i LED prednja svjetla za maglu, senzor tame, podešavanje nagiba prednjih svjetala, prednji i stražnji parking senzore,   električnu parkirnu kočnicu, sustav kočenja u slučaju nužde, pokretanje bez ključa, električne podizače svih prozora, preklopiv naslon stražnjeg sjedala u omjeru  40/20/40 te dvostruko dno prtljažnog prostora.

Gratis dodatna oprema uključena u cijenu je metalik boja, grijana prednja sjedala i upravljač, ergonomsko AGR vozačevo sjedalo s podesivim naslonom za glavu te dodatno zatamnjena stražnja stakla i pet godina jamstva.

Za: izgled, praktičnost, solidne performanse, mala potrošnja, povoljna cijena
Protiv: za ovu cijenu, ništa