Mitsubishi Eclipse Cross 1.5 2WD Intense
Tekst: Goran Vrhovec / Foto: Zrinka Maček
Kada smo prošle godine u Ženevi vidjeli svjetsku premijeru novog Mitsubishijevog crossovera, bilo nam je odmah jasno da je konačno i Mitsubishi napravio ne samo dobar, već i atraktivan auto.
Atraktivnost inače baš ne vezujemo često uz proizvode Mitsubishija, što je prava šteta jer kvalitativno to sigurno zaslužuju. O tome da se radi o pioniru SUV segmenta i jednoj od vodećih tvrtki u svijetu kada je u pitanju pogon na sve kotače (prvi 4×4 napravili su davne 1936.), ne treba ni govoriti. No, kao što je često slučaj s japanskim proizvođačima, naglasak je često na perfektnoj mehanici i kvaliteti, dok sam izgled često pada u drugi, ako ne i treći plan (sjetite se samo Subarua).
S Eclipse Crossom je ipak druga priča. U prvoklasnu tehniku ne treba sumnjati, no ovaj put japanski su se stručnjaci posvetili i dizajnu. Očito je da je ovaj model namijenjen i razmaženoj europskoj publici koja posljednjih godina otkriva SUV i crossover vozila pa je i Mitsubishi uskočio u taj vlak. Već u Ženevi bilo je jasno da gledamo Mitsubishi potpuno nove generacije koji se želi svidjeti novim kupcima, a ne onima koji već generacijama voze aute s dijamantima na nosu.
Dopadljiv izgled i upečatljiva crvena boja isticali su se u onom glamuru superauta kojima je Mitsubishijev izložbeni prostor bio okružen, a kada ga vidite na cesti priča je još puno bolja. Očito je dizajner Tsunehiro Kunimoto, čiji je ovo prvi kompletan uradak napravio dobar posao. Po pitanju gabarita smjestio se između ASX-a i većeg Outlandera. Obzirom da znamo kako će u sljedećoj generaciji ASX biti nešto manji, a Outlander još veći, Eclipse Cross idealno će se uklopiti u taj međuprostor.
Iako je tipično prepoznatljiv Mitsubishi, zahvaljujući karakterističnom prednjem dijelu Eclipse Cross je po svemu ostalom potpuno drugačiji od bilo kojeg modela s kojim je u srodstvu. I pritom ne mislimo samo na vanjski izgled, iako je on mamac za oči. Ono što se godinama zamjera navedenim proizvođačima jest činjenica da interijeru pridodaju malo ili nimalo pažnje. Očito se i ovdje stvari mijenjaju.
OK, boje i dalje nisu razigrane i složene kao što to primjerice znaju napraviti Talijani, no vidi se napredak kako u kvaliteti materijala tako i u ponudi tehnologije koja vam stoji u kabini. Sve je urednije posloženo i djeluje puno otmjenije, za razliku od dosta utilitarnih rješenja u dosadašnjim modelima. Glavna je novost svakako touchpad kojim se može navigirati kroz izbornike infotainmenta, a umetci od imitacije metala daju dobar kontrast piano laku. Plastika je osjetno mekanija na svim lako dostupnim mjestima, dok je ona tvrđa ostala manje vidljiva.
Iako izvana karoserija izgleda dosta zašiljeno, u unutrašnjosti je ponuda prostora sprijeda i straga dobra. Za one naprijed to je obično normalno, no zahvaljujući dosta velikom međuosovinskom razmaku (podvozje je preuzeto od Outlandera) mjesta neće nedostajati ni za odrasle ako će se voziti straga, čak i ako imaju više od 1.80 m. Prtljažnik kapaciteta 341 litara može se pomicanjem stražnjih sjedala prema naprijed povećati na 448 l, no time se jako smanjuje prostor za noge stražnjih putnika.
Za početak su u ponudi samo dvije izvedbe, pokretane istim motorom. Riječ je o novom 1,5-litrenom benzinskom turbaku od 163 KS. Da kažemo da smo se ugodno iznenadili, bilo bi nepravedno prema ovom motoru. Razvija 250 Nm okretnog momenta već od 1800 okretaja i neće posustati sve do maksimalnih 6500 okretaja. I pritom ne mislimo da ga time silujete, već se čini kao da jedva čeka da ga potjerate. Na samom početku postoji mala turbo rupa, ali čim prijeđete 1500 okretaja stvari postaju zabavne.
Nagli prirast snage podsjeća na stare turbo motore, što je vrlo zabavno u moru sterilnih twin-scroll turbo motora koji se voze kao atmosferci. Naravno, da bi zabava bila potpuna tu je ručni šest brzinski mjenjač koji radi perfektno. Kratki i precizni hodovi s dobrim mehaničkim osjećajem u ruci idealno se nadopunjavaju s temperamentom motora. Morat ćete se suzdržavati da ne prekoračite dozvoljenu brzinu između semafora, jer su ubrzanja i ovakav način razvijanja snage vrlo zarazni.
Ako kažemo da je ovo trenutno uvjerljivo najzabavniji Mitsubishi, nećemo sigurno pogriješiti. Da je ova mehanika dostupna u nekom kompaktu, to bi bila prava zabava. Ova varijanta Eclipse Crossa s ručnim mjenjačem dostupna je samo u verziji s prednjim pogonom, dok sve 4×4 varijante imaju automatik. Doplata za CVT kod prednjeg pogona je 10.000 kn. Zahvaljujući dobro proračunatim odnosima u ručnom mjenjaču i stvarno živahnom motoru, ubrzanje do stotke traje svega 9.3 sekunde.
Upravljač je dobro „odvagnut“ i pruža dosta informacija s kolnika pa ćete lako pojuriti i zavojima. Vožnja je precizna i mirna zahvaljujući multi-linku straga. Jedino treba imati mjere, jer se karoserija dosta naginje pa ako ne želite imati prisilno stajanje nakon par minuta takve vožnje zbog putnika straga, budite umjereni u jurnjavi.
U gradskoj vrevi se dobro snalazi, okretan je, a temperament uvijek dobro dođe za prestrojavanja i da budete prvi na semaforu ako to zatreba. Tu treba imati dobar osjećaj u lijevoj nozi, jer je kvačilo nemilosrdno precizno. Ako želite finu i tečnu vožnju morate se dobro koncentrirati prilikom kretanja. Premalo okretaja i motor će posustati, mrvicu previše i krenut ćete uz cviljenje guma. Zato treba malo prakse i dobar osjećaj za „vagu“ desne i lijeve noge, nešto kao kod Hondi. Eclipse Cross ne trpi silovanje, no kod brze vožnje već nagrađuje osjećaj i fino postupanje prema njemu.
Da zaključimo, Mitsubishi je hrabro krenuo u crossover segment, no ono što veseli da nije napravio samo vozilo koje će služiti za šminku (što stvarno zvuči neobično, ali istina je), već je na cestu stavio vrlo zabavno vozilo koje će zadovoljiti i ambicioznije vozače. Motor je pravi bombon, potrošnja mu nije (pre)velika (u gradu 10,5 litara, na otvorenom 7,5) a ni cijenom ne izlazi iz okvira klase.
Za osnovnu verziju s prednjim pogonom treba izdvojiti 185.900 kn, dok bogato opremljeni Intense košta 216.900 kn. Obzirom na nasljeđe Mitsubishija i tradiciju kvalitete i pogona te petogodišnje jamstvo, ne treba sumnjati da će Eclipse Cross biti uspjeh i kao novi, ali jednog dana i kao rabljeni auto, čime sigurno opravdava ulaganje.
Za: atraktivan dizajn, dojam kvalitete, prostranost kabine, sjajan motor, temperament, zabava u vožnji
Protiv: karoserija se naginje kod brže vožnje zavojima, prilikom kretanja treba imati osjećaja za gas i kvačilo