Land Rover Discovery Sport 2.0 TD4 A/T

Tekst: Goran Vrhovec

Ljubitelji pravih terenaca sigurno prate sve što se događa s Land Roverom zadnjih desetak godina. Otkada je Jaguar-Land Rover preuzela indijska Tata, obje marke proživljavaju drugu mladost.

Osim legendarnog Defendera koji je postao sinonim za marku i čiji se nasljednik željno iščekuje te luksuznog Range Rovera koji je već skoro pola stoljeća primjer za sve luksuzne terence, s dolaskom novih vlasnika krenulo se u sveobuhvatnu obnovu game. Tako je Range Rover dobio manjeg brata nazvanog Sport, stigao je i hiperuspješni Evoque, zatim i četvrta generacija Discoveryja, a model Freelander s kojim je to proširenje krenulo, nestao je iz proizvodnog programa.

Njega je naslijedio Discovery Sport, kao model idealan za slobodno vrijeme s kojim će se vlasnici koji nisu aristokratskog porijekla usuditi zaći izvan ceste i iskoristiti osnovne prednosti svakog Land Rovera – pravi pogon na sve kotače.

Kao pravo obiteljsko vozilo, novi Disco Sport dolazi po želji s tri reda sjedala (iako taj zadnji red uglavnom mogu koristiti samo djeca) i osjetno je prostraniji od svog prethodnika. Kabina nudi više nego dovoljno mjesta za putnike sprijeda i straga, bez previše ekstravagancije.

Detalji su prepoznatljivi iz JLR obitelji pa tako automatski mjenjač koristi Jaguarov okretni birač koji se izdiže iz konzole nakon paljenja motora. Vrlo elegantno i doista otmjeno rješenje koje za razliku od nekih drugih zaista i funkcionira u praksi.

Grafike na središnjem ekranu infotainment sustava također su nam poznate iz Jaguarovih modela i tu se već osjećaju godine. Ne zato što nešto nedostaje funkcionalnosti, već zato jer u tom segmentu svake godine bilježimo izniman napredak.

Kada smo pretprošle godine vozili F-Pace i XE , već smo imali prilike vidjeti da je novija konkurencija na tom polju bitno napredovala. No, to je neminovno i nemoguće je očekivati da se interijer i infotainment sučelja mijenjaju svake godine. Na Velaru se već vidi osjetan napredak pa će sigurno u bliskoj budućnosti i ostali modeli preuzimati novitete od njega.

Karakteristično za sve Land Rovere/Range Rovere je visoka pozicija sjedenja koju mnogi obožavaju jer osim standardnih prednosti poput dobre preglednosti takav položaj daje i dojam „admiralskog“ doživljaja vožnje i moći. Upravo to vlasnici Land Roverovih modela imaju pravo očekivati, jer je riječ o luksuznim terencima koji moraju prestižem opravdati svoju visoku cijenu. I dok za Range Rover možete očekivati cijene od milijun kuna, za RR Sport oko 750.000 kn, a prelijepi Velar od 500.000 kn naviše, Disco Sport se nudi u posebnoj akciji u varijanti koju vidite, s novim dvolitrenim turbo-dizelašem i automatskim mjenjačem od devet stupnjeva za svega 377.000 kn.

Naravno, ni to nije malo, ali u usporedbi s većom braćom spada u prave prilike. Tim više što se u tom rangu cijena već nude i modeli mainstream proizvođača poput Hyundaia, KIA-e, Mazde, Honde i sličnih koji svakako nude određena svojstva i kvalitetu. No, ako trebate pravi terenac, onda nećete previše razbijati glavu s odabirom.

Ipak, da je Discovery Sport pri dnu hranidbenog lanca u Land Rover/Range Rover obitelji vidi se po materijalima na središnjoj konzoli i vratima. Tamna plastika djeluje korektno, ali nemoguće je ne primijetiti razlike u odnosu na skuplju braću. Grijana sjedala presvučena su kožom, kao i dosta bogata oprema.

Prednji/stražnji parking senzori s kamerom za vožnju unazad, LED dnevna i ksenon glavna svjetla, InControl Touch navigacija, unutarnje ambijentalno osvjetljenje, kontrastno obojeni krov, 18 inčni naplatci i još puno toga svakako ostavljaju malo toga što bi mogli poželjeti. Nama je recimo uz hiperefikasno grijanje sjedala (koje radi ekstremno brzo i jako) nedostajalo samo grijanje volana, ali to je već  cjepidlačenje.

Novost u Discovery Sportu je novi motor koji je zamijenio stari 2,2-litreni. Novi se naziva Ingenium i u Disco je stigao iz Jaguara. Nudi se u dvije varijante, sa 150 KS i 180 KS i predstavlja idealnu mjeru za naš Disco Sport. Odlično se nadopunjava sa devetbrzinskim automatikom i u normalnoj vožnji teško da ćete uopće primijetiti da se nešto mijenja dok vi vozite. Tek ako ga malo jače nagazite onda će se osjetiti izmjene koje, ako poželite možete raditi i ručno polugama iza upravljača, ali tek ako okrenete birač mjenjača skroz udesno, do oznake Sport.

Tada imate potpunu kontrolu nad svime što se zbiva i ako baš poželite, možete pojuriti nekom državnom cestom. Iako ne baš malen ni lagan (prazan ima 1.8 tona) , Disco Sport suvereno vlada svojom karoserijom i ne naginje se previše. Naravno, nemojte očekivati agilnost neke jurilice, ali ni vozač ni putnici neće imati razloga za prigovor ako se tempo vožnje malo podigne.

Naravno, kao i svaki Land Rover tako je i ovaj prvenstveno zamišljen kao vozilo za sve uvjete i podloge. Iako ne djeluje kao hard-core terenac, ne morate brinuti ako vas zateknu loši uvjeti na cesti prilikom odlaska na skijanje, ali ni ako tijekom ljetovanja poželite bolje upoznati velebitske vrleti. Upravo je to njegova velika prednost, jer malo tko će odlučiti skrenuti u nepoznato s nekim Range Roverom ili Mercedesovom G-klasom obzirom da koliko god oni bili pravi terenci, pomisao na njihovu vrijednost i cijenu guma, felgi i lakiranja sigurno će vlasnicima umanjiti entuzijazam za off road .

Zato je Disco Sport auto s kojim takvih briga nemate i vjerojatnost da će njegovi vlasnici zaista otići u prirodu vozeći svoj zmaj, MTB bicikl ili pribor za pecanje puno je veća nego kod spomenutih velikih i vrlo skupih terenaca. Da ne biste razbijali glavu s odabirom pravog programa za vožnju ovisno o uvjetima, jednostavnim odabirom lijevo-desno ispod klima uređaja birate predprogramirane modove koji prilagođavaju prijenos snage, mjenjač, ABS i kontrolu proklizavanja za idealni prijenos snage za podlogu.

Tako je defaultni mod asfalt, zatim klizava cesta, da bi onda došli i do pravog, grubog terena s kamenjem, a završili s pijeskom. Bez obzira gdje se našli, možete računati na znanje koje je Land Rover prikupio s pogonom na sve kotače od Drugog svjetskog rata naovamo. Čak i s normalnim M+S gumama teško ćete negdje zapeti, no ako stvarno mislite osvajati nova prostranstva, onda bismo preporučili neke druge gume prilagođene takvim uvjetima.

Sa 150 KS ne možete očekivati sportske performanse, ali jednom u kretanju Discovery Sport bezbrižno održava brzinu i gotovo nečujno klizi autocestom. Deveti stupanj garantira niske okretaje i vozač u takvoj vožnji  osim pogleda na kazaljku nema šanse da zna ni koliko se vozi ni koliko se motor „vrti“ pritom. Stoga je i potrošnja više nego povoljna, u gradskim gužvama prosjek nam je bio 8,5 litara da bi na otvorenoj cesti uz poštivanje ograničenja došli do okruglih pet litara, što je sjajan rezultat.

Sve u svemu, novi Discovery Sport s pravom nosi značku Land Rovera. Iako se po luksuzu ne može mjeriti s dvostruko ili trostruko skupljom braćom, u njemu nećete biti zakinuti za ništa bitno. Udobnost je primjerna, prostranost također, ponašanje u  vožnji za terenac ovakvih svojstava je vrlo dobro, a uz sve to je i ekonomičan. Trenutna akcija na ovaj model čini ga zaista povoljnom varijantom i za one kojima možda nije pri odabiru bio na pameti. Ali ako ste u procesu kupnje sličnog vozila i želite njime tu i tamo priuštiti si izlet u prirodu, onda zaslužuje barem probnu vožnju.

Za: prostrana kabina, solidna izrada, ekonomičan motor, dobro ponašanje u vožnji, odličan pogon na sve kotače, devetstupanjski automatik
Protiv: neki plastični detalji interijera nisu na nivou kakav bi očekivali od auta ove cijene