Jeep Avenger

Tekst: Goran Vrhovec

Obično auti koji se okite naslovom Auta Godine te brojnim drugim titulama, posebno onim dizajnerskim, u praksi svojim vlasnicima ne donose ništa novo osim dodatnog argumenta za kupnju. To i jest svrha svih nagrada i titula, no puno je važnije ono što kupac dobiva kupnjom takvog auta.

Jedno je sigurno, nagrade koje je Jeep Avenger osvojio definitivno su zaslužene, to smo se uvjeravali svakog dana druženja s njime. Nema prolaznika ili drugog sudionika u prometu koji nije odmarao oči na malom, ali iznimno atraktivnom Jeepu.

I dok i dalje mislimo da je Compass apsolutni best buy ako je Jeep u pitanju, činjenica je da je Jeep s Avengerom pogodio „u sridu“. I ne samo to, već je riječ o prvom električnom Jeepu u njihovoj povijesti.

Obzirom da je dimenzijama manji i od svog čukundjeda Willysa, jasno je da je Avenger u današnje vrijeme velikih SUV-ova zapravo gradski auto duljine Punta. I ako ga tako promatramo, onda se radi o idealnom autu upravo za borbu s asfaltnim džunglama. Male dimenzije (4.08 m), podignuta karoserija (200 mm od tla na najnižem dijelu) i mali prevjesi garantiraju dobru vidljivost i okretnost uz dodatne mogućnosti penjanja po rubnjacima. Ukratko sve što vam treba za ne baš laku svakodnevnicu u gradovima imate u Avengeru.

Kao što smo već pisali nakon prezentacije, glavna razlika u odnosu na druge iz Jeepove obitelji jest ta što je Avenger zasad dostupan samo kao električno vozilo (uskoro stiže i 1.2 benzinac). I jedini je Jeep koji se zasad ne nudi s pogonom na sve kotače (i to će se ispraviti u budućnosti). No, ako ga gledamo kao gradski auto što zapravo i jest, onda to i nije neki problem. Ni „pravi“ Jeepovi 99% vremena ne silaze sa asfalta pa nikome ništa.

I dok je ostatak Jeep obitelji prilično konzervativno dizajniran, s Avengerom kao da su sve kočnice u crtaćim studijima nestale. Neprijeporno je da atraktivna svjetla i detalji koji do izražaja najbolje dolaze u žutoj boji karoserije osvajaju na prvi pogled no ni sa crnim nećete proći nezamijećeno. Brojni detalji preuzeti su sa klasičnih modela ali su vješto modernizirani i uklopljeni u Avengerov identitet. Ono što crna boja izaziva je neki osjećaj zlokobnosti koji se savršeno nadopunjava s LED svjetlima Avengera i posebno po noći izaziva strahopoštovanje drugih sudionika u prometu.

U unutrašnjosti je također vidljiv odmak od starijih Jeepova, ali neki su elementi zadržani kako i priliči naslijeđu. Jednostavno uređenom kabinom dominiraju dva ekrana, onaj ispred vozača i centralni za infotainment i sve druge svrhe. Veliki pretinac za odlaganje nalazi se između sjedala i može se pokriti zanimljivim trodjelnim pokrovom. Monotoniju sivila vrlo uspješno razbija žuta traka koja se proteže cijelom širinom kokpita.

Pohvalno je što je dosta funkcija ostalo na tipkama a ne sakriveno u menijima središnjeg ekrana tako da je brzo dostupno i na semaforu ili u vožnji. Interesantno je i da i mjenjačem također  upravljate tipkama. Treba malo dok se naviknete, posebno ako su potrebne brze izmjene naprijed-natrag prilikom parkiranja i sl. no generalno stvar funkcionira.

Avengera je pokretao električni motor snage 156 KS. Baterija je kapaciteta 51 kWh, što prevedeno znači 400 km dosega. I istina je da smo sa 100% napunjenom baterijom zaista imali točno taj doseg.

Oni navikli na „strujiće“ možda će ostati malo zakinuti za performanse, no 9 sekundi do stotke i dalje ga svrstava u vrlo agilna vozila u gradu i na svakom semaforu trenutni odziv na gas ostavit će druge daleko iza sebe. Ako očekujete dragsterska ubrzanja kojima se hvale neki drugi „električari“ i potisak tijela u sjedalo, onda ćete biti razočarani s njegovih 260 Nm.

Mi nismo bili to ni u kom slučaju. Ono čime nas je naš Avenger dodatno osvojio je ovjes. Grozne ceste po Zagrebu nisu mu bile problem, stoički je podnosio sve rupe i neravnine uz minimalnu buku ili trešnju u unutrašnjosti. Vrlo dobar je i volan kojim se Avengera može savršeno precizno voziti i ako izađete iz grada na neke brže ceste. A obzirom na doseg, to ćete moći učiniti sa puno manje stresa nego kod nekih sličnih automobila gdje se svaki pritisak na pedalu gasa odmah očituje s par kilometara manjeg dosega.

Naravno, autocestom nećete juriti više od 110 km/h (maksimalno brzina mu je 150 km/h) ako mislite zadržati pristojan domet, ali to nije ništa novo kad su strujići u pitanju. I oni najjači među njima na autocesti gube sav autoritet koji su eventualno stekli startom na semaforu ili na naplatnim kućicama.

No to nije toliko bitno za gradski auto, što Avenger definitivno jest, i to jedan od najboljih, slobodni smo reći. Ukoliko trebate drugi ili treći auto za obitelj, Avenger će se idealno uklopiti u svačiji vozni park. Atraktivan, praktičan pa još ako ga imate i gdje puniti kod kuće, onda može itekako imati smisla. Jedno je sigurno, za 46.980 eura teško možete dobiti atraktivniji auto.

Za: dizajn, praktičnost, okretnost u gradu, dobar doseg za EV
Protiv: relativno skučen odostraga, za sada bez pravih off road sposobnosti