Citroën C3 Aircros 1.2 PureTech Feel

Tekst: Goran Vrhovec

Svi ljubitelji povišene vozačke pozicije vole trend crossovera koji danas vlada tržištima Europe. Kada je izašao Nissanov Juke, vjerojatno nitko nije ni sanjao da će nakon nekoliko godina skoro svi proizvođači imati svoju verziju malog crossovera. Prokušani recept gradskog auta s podignutim ovjesom pokazao se kao pun pogodak, jer osim što je nesumnjivo praktičan u gradu, može poslužiti i za vožnju izvan asfalta.

Kod Citroëna je to značilo da je C3 dorađen dizajnerski, ali i mehanički, a rezultat je C3 Aircross za kojeg možemo mirne duše ustvrditi da je bolji od originala. Simpatičan izgled s off-road detaljima odlično je pogođen. Djeluje simpatično, a opet i dovoljno robusno. Sa skoro 18 cm razmaka karoserije od tla nećete imati problema s penjanjem po rubnjacima, a ako vas uhvati avanturistički duh, nećete stati ni tamo gdje asfalt nestane.

Kabina više podsjeća na neki  monovolumen. Obzirom na gabarite, prostranosti ne manjka, a  prtljažnik s 410 litara zapremine je izdašan za tu klasu. Kao što smo rekli, vozačka pozicija je izdignuta u odnosu na standardne aute, što u kombinaciji s velikim staklima garantira dobru vidljivost na sve strane. To će se posebno svidjeti vozačicama jer osim što je lagan za voziti, nije ga problem ni parkirati i procijeniti gdje su mu krajevi. Kotači se nalaze u samim kutevima karoserije, što je odlično za vožnju zbog mali prevjesa i komocije u kabini.

Iako djeluje kao mali terenac, bilo bi preoptimistično tvrditi da se njime možete uputiti u neke ozbiljnije avanture van cesta, no sve dok je podloga suha, nećete imati problema ni na terenu. Stoga ako imate klet negdje u zagorskim bregima do koje ne vodi normalna cesta, C3 Aircross poslužit će svrsi. Isto tako ni odlazak u planine neće biti problem dok se držite barem utabanih staza.

Osim izdignute karoserije, za takvu prohodnost svoj dio zasluga nosi pogon. U testiranom primjerku nalazio se hvaljeni i višestruko nagrađivani 1,2-litreni trocilindraš s turbo punjačem. Njegovih 110 KS na papiru ne djeluju impresivno, no u praksi su stvari puno bolje. Iako relativno skromnih dimenzija, C3 Aircross nije baš mali, a ni posebno lagan auto. Na vagu donosi 1200 kg pa bi malo tko pomislio da ga se može okarakterizirati temperamentnim Međutim, praksa je pokazala da je upravo to slučaj.

Za ubrzanje do stotke treba mu manje od 11 sekundi, točnije 10.6, no još je bolji osjećaj prilikom međuubrzanja. Minimalna turbo rupa primjetna je ispod 1500 okretaja no sve iznad toga motor prihvaća sa zadovoljstvom, pa čak i do maksimalnih 186 km/h. Njegovih 210 Nm okretnog momenta smješteno je upravo oko tih okretaja brojke pa ako želite ljenčariti, neće biti problema. Snage uvijek ima dovoljno i uz malo pažnje desna ruka će raditi minimalno. U gradu se potrošnja kreće oko sedam litra, dok na otvorenoj cesti sve dok „plovite“ na zalihama momenta to može pasti i ispod pet litara. Naravno, ako poželite jurnuti, onda ćete se morati malo više koncentrirati i raditi, no čini se da je C3 Aircross zamišljen prije kao udobna krstarica nego kao mali sportski auto. Nije naravno ni jedno ni drugo, ali impresioniralo nas je koliko je udoban.

Produljeni hodovi amortizera učinili su od njega ono što smo dugo tražili kod nekog Citroëna. U maniri najboljih primjeraka iz prošlosti (ako zanemarimo one s hidrauličkim ovjesima), C3 Aircross guta neravnine na način kakav je danas nepoznat pojam. Istina je da to za posljedicu ima naglašenije ljuljanje karoserije u zavojima, ali ne opet tako da bi se osjećali loše zbog toga. Nećete njime jurcati zavojima i hvatati desetinke,  iako bi vas motor mogao ponijeti, ali suputnicima bi vjerojatno brzo dosadilo. Zato mu makadam nije nikakva prepreka, a poprečne neravnine ili tu i tamo koja udarna rupa proći će gotovo nezamijećeno. U takvim situacijama nećete primijetiti ni to da je volan dosta neprecizan ili bolje rečeno, nedirektan. Iako se to kosi sa svim našim afinitetima, mora se priznati da je odmak od danas uobičajenih karakteristika koje se traže od svih novih model. Mekan ovjes i lagan volan vraćaju nas u doba Spačeka i Amija 8 koji su se naginjali puno više, ali su time nudili jedinstveni Citroënov osjećaj vožnje. Nakon dugo vremena taj se osjećaj vratio, naravno ne u toj mjeri, ali nedvojbeno je tu.

Stoga, ako tražite obiteljski auto s kojim ćete ići svaki dan u grad pa onda i na more i izlete u prirodu s biciklom odostraga, C3 Aircross svakako će poslužiti. Vjerojatno neće biti odabir sportski nastrojenih vozača, ali kao jedini auto u aktivnoj obitelji poslužit će savršeno. Posebno kada se usporedi s C3 od kojeg je nastao.

Za: simpatičan dizajn, prostrana kabina, praktičnost, živahan motor, udobna vožnja, niska potrošnja

Protiv: naglašenije ljuljanje karoserije u zavojima, nedirektan volan, dvogodišnje jamstvo