Mercedes-Benz GLB

Foto: Mercedes-Benz

Ofenziva novih modela sa zvijezdom na nosu ne smanjuje se. Najnoviji model zove se GLB.

Kako je jedan od tri prodana Mercedes-Benz automobila SUV, a jedan od četiri kompaktni model, u Stuttgartu su zaključili da je logično objediniti sve te zahtjeve s novim modelom. Kompaktni SUV poput GLB-a stoga objedinjuje sve čimbenike uspjeha segmenta tvrtke s najvećim dosegom.

S novim GLB-om, Mercedes-Benzova obitelj kompaktnih automobila sada se sastoji od osam modela: limuzina A-klase, sedan A-klase i limuzina A-klase s dugim međuosovinskim razmakom, B-klasa, CLA Coupé, CLA Shooting Brake i GLA su trenutno na tržištu.

Snažne proporcije s kratkim prevjesima i off-road orijentiranim dizajnom, kao i opcijskim pogonom na sva četiri kotača 4MATIC te posebnim off-road svjetlom koje pomaže u otkrivanju prepreka ispred vozila pri malim brzinama – novi Mercedes-Benz GLB je svestrani SUV a ujedno i prostrani obiteljski automobil: na zahtjev je prvi Mercedes-Benz u ovom segmentu dostupan sa sedam sjedala.

Dva sjedala u trećem redu mogu koristiti osobe do 1,68 metara visine. Opremljen snažnim i učinkovitim četverocilindričnim motorima, najnovijim sustavima za pomoć pri vožnji s kooperativnom podrškom za vozača, intuitivno upravljivim sustavom za informiranje i zabavu MBUX uz sveobuhvatnu kontrolu udobnosti ENERGIZING Comfort, novi član obitelji donosi sve prednosti trenutne generacije kompaktne klase iz Mercedes-Benz-a.

S 2829 milimetara GLB ima deset centimetara više međuosovinskog razmaka od, na primjer, nove B-klase što je presudno kada je u pitanju velikodušna količina prostora. Visina u prvom redu sjedala je 1035 milimetara – što je najbolje u ovom segmentu. U 967 milimetar prostora za noge u stražnjem dijelu što je također iznimno dobar rezultat. Kapacitet prtljažnika je od 560 do 1755 litara (brojke za peterosjede), drugi red sjedala može se podesiti uzdužno, a nagib naslona može se standardno podesiti u nekoliko stupnjeva. To omogućuje da se prtljažni prostor poveća do 179 litara i da ga se svestrano koristi. GLB je prvo kompaktno vozilo marke Mercedes-Benz koje na zahtjev nudi treći red sjedala s dva dodatna pojedinačna sjedala. Sjedala nude osobama do visine od 1,68 metara iznimno udoban prostor.

Opsežna sigurnosna oprema uključuje naslone za glavu koji se uvlače, sigurnosne pojaseve sa zatezačima pojaseva, zračni jastuk za bočne prozore koji također štiti putnike u trećem redu sjedala plus ISOFIX i TOP-Tether sidrišta za prikladna dječja sjedala. Oni se mogu koristiti za pričvršćivanje do četiri dječja sjedala straga. Udobni detalji u trećem redu uključuju dva držača za piće između sjedala kao i dva spremišta s gumiranim umetkom s lijeve i desne strane u oblozi prtljažnika, svaki s USB priključkom. Sjedala se mogu spustiti tako da budu u ravnini s podom prtljažnika kako bi se povećao teretni prostor.

GLB koristi većinu tehničkih značajki trenutne generacije kompaktne klase iz Mercedes-Benz-a. To posebno uključuje:

  • Četverocilindrični benzinski i dizelski motori , koji su u potpunosti obnovljeni kako bi pokretali kompaktnu seriju modela: U usporedbi s prethodnom generacijom, imaju značajno povećanu specifičnu snagu, poboljšanu učinkovitost i smanjene emisije.
  • Sustavi za pomoć u vožnji s kooperativnom podrškom za vozača i funkcionalnosti S-klase: zahvaljujući poboljšanim sustavima kamere i radara, GLB može izgledati do 500m naprijed i može voziti djelomično samostalno u određenim situacijama, na primjer prikladnim prilagođavanjem brzine prije skretanja, raskrižja ili kružnih tokova pomoću DISTRONIC-a s pristupom kartama i navigacijskim podacima. Kao nova funkcija aktivnog asistenta za upravljanje, između ostalog, tu je i intuitivni Active Lange Change Assist. Ako je aktivni sustav pomoći pri parkiranju s PARKTRONIC-om ugrađen, GLB također ima funkciju proširenog automatskog ponovnog kretanja na autocestama.
  • Udoban ovjes: GLB je sprijeda opremljen McPherson opružnim nogama, a na stražnjem akustički i vibracijski odvojenom multilink osovinom. Prilagodljivo podešavanje ovjesa dostupno je na zahtjev. Uz to, vozač može mijenjati udobnost ili posebno sportsko ugađanje putem preklopnika DYNAMIC SELECT.
  • Intuitivno upravljani sustav za informiranje i zabavu MBUX (Mercedes-Benz korisničko iskustvo) : moćno računalo, briljantni zasloni i grafika, individualizirani prikaz, zaslon u boji sa svim bojama, navigacija s proširenom stvarnošću, softver sposoban za učenje i upravljanje glasom koje se može upravljati. aktivirani s “Hey Mercedes” su ključne prednosti sustava.
  • ENERGIZING comfort: umrežava razne konforne funkcije vozila, koristi glazbu i rasvjetu i brojne masaže za širok raspon feelgood programa. ENERGIZING COACH preporučuje ove programe u skladu sa situacijom. Ako je sa sustavom povezan Mercedes-Benz vivoactive ® 3 SmartWatch ili neki drugi kompatibilni Garmin ® uređaj, osobne vrijednosti kao što su razina stresa ili kvaliteta sna poboljšavaju učinkovitost sustava.

Po želji, GLB može biti opremljen stalnim sustavom 4MATIC s potpuno promjenjivom raspodjelom okretnog momenta. Ova sportska konfiguracija pogona na svim kotačima omogućuje vozaču da koristi prekidač DYNAMIC SELECT kako bi utjecao na karakteristike 4MATIC-a. Dostupne su tri karakteristične mape za upravljanje spojkom s pogonom na sve kotače, iako sustav fleksibilno reagira na trenutnu situaciju vožnje u bilo kojem načinu rada. U redovnom programu vožnje “Eco / Comfort” temelji se na distribuciji 80:20 (prednja osovina: stražnja osovina), dok je u “Sportu” 70:30. U off-road načinu rada kvačilo pogona na svim kotačima djeluje kao međuosna blokada diferencijala, s osnovnom raspodjelom 50:50.

Komponente 4MATIC uključuje dopremu snage na stražnju osovinu, koja je integrirana u automatizirani mjenjač s dvostrukom spojkom, a diferencijal na stražnjoj osovinom opremljen je s integriranim kvačilom s više lamela, elektro-mehaničkog tipa. Elektromotor vrši aksijalnu silu na paket kvačila kako bi otvorio ili zatvorio ploče. Diferencijal stražnje osovine kompenzira različite brzine vrtnje stražnjih kotača. Prednosti ovog upravljačkog sustava su prije svega operacije ovisne o broju okretaja koje ne ovisi o broju okretaja u cijelom rasponu pokretanja, pilotsko upravljanje spojkom dok je još uvijek u mirovanju i veću učinkovitost zahvaljujući konceptu kuglične rampe.

Ulazni model kod benzinaca je M 282 zapremine 1,33l u GLB 200. Opremljen je isključivanjem cilindara za učinkovit rad u području djelomičnog opterećenja.

Dvolitarski M 260 u GLB-u 250 opremljen je košuljicama od lijevanog željeza u bloku od lijevanog aluminija, koje su proširene na donjem dijelu prema CONICSHAPE ® principu. Unutarnji proces bušenja cilindra je opisno poznat kao “trubasto honanje”. To smanjuje trenje klipa i smanjuje potrošnju. U aluminijskoj glavi motora s četiri ventila, CAMTRONIC sustav promjenjivog upravljanja ventilima omogućuje dvostupanjsko podešavanje hoda ventila na usisnoj strani.

Zahvaljujući daljnjem, proširenom pročišćavanju  ispušnih plinova, dvolitarski dizel (OM654q) u GLB   200d / GLB 220d s mjenjačem s dvostrukom spojkom 8G-DCT već zadovoljava razinu 2 RDE (Emisije u stvarnoj vožnji) koja nije obvezna do 2020. godine i certificiran je u skladu s Euro 6d.

Dolazak na tržište očekuje se krajem godine.