Nova Mercedes-Benz G-klasa
Foto: Mercedes-Benz
G-klasa, luksuzno terensko vozilo iz tvrtke Mercedes-Benz već se dugo smatra dizajnerskom ikonom. Njen se vanjski izgled nije značajno promijenio od 1979. godine, no broj obožavatelja modela, posebno istaknutih kao ekskluzivna vozila za sve prilike, brzo je i neprekidno rastao.
Nakon skoro 40 godina u Detroitu je predstavljena druga generacija ovog utilitarnog vozila. Nije riječ samo o seriji modela putničkih vozila koja se proizvodi najdulje u povijesti tvrtke Mercedes-Benz, već i o preteći svih SUV vozila s trokrakom zvijezdom.
Iz tog razloga svi terenski modeli marke Mercedes u nazivu imaju slovo “G”. Ono što je 1972. započelo sporazumnim ugovorom između tada tvrtki Daimler-Benz AG i Steyr-Daimler-Puch u austrijskom Grazu, sada je priča koja obiluje superlativima i brojnim prekretnicama.
G-klasa u novom ruhu
Nova Mercedes-Benz G-klasa dolazi u top formi. Neovisno o tome radi li se o vožnji po asfaltiranim cestama ili off-road vožnji te neovisno o uvjetima rada, ovo terensko vozilo impresionira svojim performansama, najnaprednijim sustavima za pomoć pri vožnji, izvrsnom upravljivošću i sigurnošću. Istodobno, novi ovjes, načini vožnje DYNAMIC SELECT, „G-Mode” i tri 100‑postotne blokade diferencijala poboljšavaju ne samo udobnost u vožnji, već i hitrost na svim površinama.
Ikonski elementi nastavljaju služiti iznimno posebnim svrhama, i prije i sada, a G‑klasi pružaju njen jedinstven izgled. Svi su ti elementi i dalje prisutni na novoj G‑klasi: karakteristične kvake vrata i prepoznatljiv zvuk zatvaranja, robusna vanjska zaštitna letvica, vidljiv rezervni kotač na stražnjim vratima i izbočeni pokazivači smjera. Nova je G-klasa 53 mm dulja i 121 mm šira i sada izgleda još bolje, kako na asfaltiranim cestama, tako i na makadamima.
„Nova G-klasa pomiče ljestvicu u svim važnim područjima – po pitanju performansi na asfaltiranim i neasfaltiranim cestama, kao i po pitanju udobnosti i telematskih opcija. Naša je „najdugovječnija” serija modela tako savršeno opremljena za nastavak svoje uspješne priče. Ukratko, nova G-klasa i dalje je „G”, samo bolja”, naglašava Ola Källenius, član Uprave tvrtke Daimler AG odgovoran za odjel istraživanja grupacije i razvojni odjel tvrtke Mercedes-Benz Cars.
Unutrašnjost: autentična i ikonska
Dok je vanjština zadržala ikonski, klasičan izgled, unutrašnjost G-klase iz temelja je modernizirana i redizajnirana uz zadržavanje genetskog koda klasičnog modela kako bi bila usklađena s vanjštinom. Svaki je detalj najpomnije ručno dorađen. Drugim riječima, ljubitelji klasičnih okruglih instrumenata sigurno se neće razočarati u novoj G‑klasi. Kao u novoj E-klasi i S-klasi, ploča s instrumentima u obliku velikog zaslona s prikazom virtualnih instrumenata u vidnom polju vozača i središnji zaslon iznad središnje konzole dostupni su kao opcija.
Više prostora za sve
Promijenjene dimenzije nove, sada veće G-klase, donose pogodnosti ne samo za vozača i suvozača, nego i za putnike straga. Sjedala u G‑klasi opremljena su u osnovnoj opremi brojnim praktičnim funkcijama i ergonomski su dizajnirana kako bi pružila veću udobnost sjedenja i bočnu potporu. Značajke uključuju funkciju memorije za sjedalo vozača, grijanje sjedala sprijeda i straga te luksuzne naslone za glavu sprijeda.
Teren: legenda je nadmašila samu sebe
Primarni cilj razvoja bio je unaprijediti kvalitetu upravljivosti u terenskim uvjetima i na asfaltiranim cestama. Taj je cilj postignut: nova G-klasa ponaša se još bolje u terenskim uvjetima, dok je na cesti hitrija, dinamičnija i udobnija od prethodnika. Nova prednja osovina posebno je dizajnirana za G-klasu da bude toliko robusna kako bi se zadržale terenske performanse i sposobnosti prethodnika, a možda su ih čak i malo premašile.
Tako opremljena i s visinom od tla od 270 mm od diferencijala prednje osovine, G-klasa posjeduje dovoljno potencijala da ostvari sva očekivanja i osigura užitak pri vožnji na svim vrstama terena. Jedan od osnovnih preduvjeta za bolju upravljivost u terenskim uvjetima je novi način rada „G-Mode” u koji se vozilo prebacuje neovisno o odabranim načinima vožnje čim se aktivira jedna od triju blokada diferencijala ili uključi LOW RANGE s redukcijom raspona stupnjeva prijenosa u terenskim uvjetima.
Snažan i učinkovit
U novom modelu G 500 4-litarski benzinski V8 motor visokih performansi jamči adekvatnu pogonsku snagu. Novi dvostruki turbopunjač proizvodi snagu od 310 kW (422 KS) i maksimalni okretni moment od 610 Nm pri 2000-4750 o/min. Za prijenos snage posebno je prilagođen automatski mjenjač 9G‑TRONIC s pretvaračem okretnog momenta kako bi se zadovoljile potrebe ovog ikonskog terenskog vozila. Razvojni inženjeri uspjeli su smanjiti vrijeme promjene brzine i odaziva mjenjača s 9 brzina putem posebne, namjenske softverske aplikacije.
U trenutku plasiranja na tržište u svibnju, G-klasa bit će dostupna po osnovnoj cijeni od 107.040,50 eura (cijena u Njemačkoj s PDV-om), čime ostaje u rangu prethodne verzije. Specifikacije uključuju brojne nove značajke kao što su LED prednja svjetla, sustavi za pomoć pri vožnji, visokokvalitetnu unutrašnjost sa sjedalima presvučenim kožom i novi ovjes. Za zahtjevnije kupce dostupne su ekskluzivnije opcije kao što su paket opreme za unutrašnjost Exlusive Interior Plus s kožom na unutarnjim stranicama vrata.