Nova Ford Puma
Foto: Ford
Ford je predstavio novu Pumu – nakon 17 godina pauze, Puma više nije mali coupé već kompaktni crossover inspiriran SUV automobilima koja spaja fantastičan vanjski dizajn, beskompromisan prtljažni prostor koji je najbolji u klasi i sofisticirane tehnologije blagog hibridnog pogona. Po dimenzijama smješta se između manjeg EcoSporta i veće Kuge.
Nova Puma otvara novo poglavlje u Fordovom dizajnerskom identitetu uz karizmatični stil. Kompaktne crossoverske proporcije donose podignutu karoseriju koja vozaču donosi veće samopouzdanje u vožnji, olakšan ulazak i izlazak iz vozila uz beskompromisni kapacitet prtljažnika od 456 litara, po čemu je Puma najbolja u klasi.
Puma ima nisku, nagnutu liniju krova za prepoznatljivu siluetu, suprotno od trenda u dizajnu bočne linije crossovera u obliku klina. Fordov dizajnerski tim stvorio je vrlo emotivan izgled automobila uz izrazito proporcionalne linije vozila te uz inženjerski tim stvorio beskompromisan stil, pristup u vozilo i prostranost.
Pumin inovativan i vrhunski interijer osmišljen je kako bi pomogao vlasnicima da preuzmu kontrolu i pronađu utočište od svakodnevnih pritisaka. Puma nudi prva u svom segmentu masažnu funkciju lumbalnog dijela leđa u prednjim sjedalima pomoću koje možete revitalizirati umorne mišiće i imati relaksirajuće putovanje. Sustav za masažu s tri mjehura ima tri postavke intenziteta i podesivih masažnih pravaca. Prednja sjedala odlikuju se oblikovanim vitkim dizajnom koji poboljšava prostor za noge putnicima straga, a stražnja klupa je oblikovana za što lakši ulazak i izlazak iz vozila.
Vozačevo vozilo je podesivo po visini. Prednja i stražnja sjedala nude se s presvlakama koje se mogu prati, ovisno o varijanti opreme, što olakšava održavanje interijera. Kupci mogu čak i prilagoditi interijer različitim bojama i dizajnom, a uz ugrađene patentne zatvarače presvlake se mogu lagano skidati i postavljati.
Osim toga, panoramski krov uz zatamnjeno staklo, koji se otvara cijelom duljinom, stvara još prostraniji i prozračniji osjećaj za putnike sprijeda i straga. 12,3-inčna potpuno podesiva digitalna instrumentna ploča omogućuje vozačima da je personaliziraju i daju prioritete određenim informacijama, uključujući tehnologiju pomoći vozaču i obavijesti satelitske navigacije.
Inovativne značajke u Pumi uključuju bežični punjač za pametne telefone, koji omogućuje jednostavno punjenje bez korištenja jednog od dva USB ulaza u Pumi. Mjesto za bežično punjenje nalazi se odmah ispod instrumentne ploče i otkrit će kompatibilne uređaje koji podržavaju bežično punjenje. Uređaji mogu ostati povezani putem Bluetootha s Fordovim SYNC 3 sustavom za komunikaciju i zabavu i dok se pametni telefon puni bežično, pa vozači Pume mogu kontrolirati zvuk, navigaciju i povezane pametne telefone pomoću jednostavnih glasovnih naredbi. Sustav je kompatibilan s Apple CarPlay i Android Auto aplikacijama, a podržava ih 8-inčni središnji zaslon osjetljiv na dodir, kojim se može upravljati pinch-and-swipe gestama, kao na pametnom telefonu.
FordPass Connect modemska tehnologija pretvara Pumu u mobilnu WiFi pristupnu točku za povezivanje do 10 uređaja. Sustav omogućuje niz praktičnih značajki putem mobilne aplikacija FordPass, uključujući lokator vozila, razinu goriva u spremniku, alarm, razinu ulja u motoru, daljinsko zaključavanje i otključavanje vrata, pa čak i daljinsko startanje motora za modele koji su opremljeni 7-stupanjskim automatskim mjenjačem.
Snažne performanse i optimizirana potrošnja goriva osigurane su Fordovim EcoBoost 48-voltnom hibridnom tehnologijom. Blagi hibridni pogon besprijekorno integrira pomoć elektromotora za veći okretni moment poznatog trocilindarskog 1,0 EcoBoost benzinskog motora za razvijanje 155 KS.
Napredne tehnologije pomoći vozaču koje pružaju jednostavniju i manje stresnu vožnju uključuju:
- Prilagodljivi tempomat sa Stop & Go funkcijom, sustav prepoznavanja prometnih znakova ograničenja brzine i sustav zadržavanja u prometnom traku, pružaju ugodnu vožnju autocestom i gradsku vožnju stani-kreni
- Novi sustav informiranja o lokalnim opasnostima, koji može informirati vozača o opasnim situacijama na prometnici prije nego što postanu vidljive vozaču ili senzorima automobila
Puma nudi inovativna rješenja za odlaganje stvari straga i beskompromisni prtljažni prostor od 456 litara, koji je najbolji u klasi. Fleksibilan prtljažnik može primiti kutiju duljine 112 cm, širine 97 cm i visine 43 cm uz spuštene stražnje naslone sjedala. S ciljem da zadovolji zahtjeve kupaca za praktičnim prtljažnim prostorom, Fordov MegaBox pruža dubok, svestran prostor za pohranu u koji se mogu bez problema smjestiti dvije torbe za golf u uspravnom položaju.
Rješenje za pohranu nudi i posebni odjeljak od 80 litara u prostoru širine 763 mm, dužine 752 mm i 305 mm dubine u koji se mogu smjestiti nestabilni predmeti do otprilike 115 cm visine kao što su sobne biljke u uspravnom položaju. Alternativno, prostor se može koristiti za pohranu prljave sportske opreme ili blatne čizme. Sintetička obloga Ford MegaBoxa i čep za ispuštanje na dnu olakšavaju čišćenje vodom.
Za još veću prilagodljivost, Pumina podnica prtljažnika lagano se može prilagoditi jednom rukom u jednu od dostupne tri pozicije:
- U najnižoj poziciji dostupan je maksimalan volumen prtljažnika, a Ford MegaBox je skriven
- U visokom položaju, pretinac ispod se povećava kako bi se stvorila ravna podnica u ravnini sa sklopivim naslonima stražnjih sjedala
- Uklonjena podnica može se sigurno uskladištiti okomito prema naslonima stražnjih sjedala za maksimalnih 456 litara prtljažnika
Puma je isto tako prvo vozilo u segmentu koja nudi otvaranje prtljažnika bez korištenja ruku i sjedala s lumbalnom masažom.
EcoBoost hibridna tehnologija poboljšava Pumin 1,0-litreni EcoBoost benzinski motor za 11,5 kW uz integrirani starter/generator (BISG) s pogonskim remenom. Zamjenom standardnog alternatora, BISG omogućuje obnovu i skladištenje energije koja se obično gubi tijekom kočenja i zaustavlja radi punjenja 48-voltnih litij-ionskih zrakom hlađenih baterija.
Također, BISG djeluje kao motor, koji se jednostavno integrira s trocilindričnim benzincem s niskim trenjem te koristi pohranjenu energiju za pružanje pomoći pri okretnom momentu tijekom normalne vožnje i ubrzanja, kao i pri radu električnih pomoćnih trošila u automobilu.
Nudi se u varijanti sa 125 ili 155 KS, a inteligentni, samoregulirajući blagi hibridni sustav kontinuirano prati kako se vozilo koristi kako bi odredilo kada i kojim intenzitetom napuniti bateriju za optimalnu iskoristivost. Kada će upotrijebiti pohranjenu energiju iz baterije koristi se jedna od dvije strategije:
- Zamjena okretnog momenta, koja koristi funkcionalnost elektromotora BIGS-a do 50 Nm okretnog momenta – smanjuje količinu rada benzinskog motora čime poboljšava učinkovitost potrošnje goriva do 9 posto, temeljeno na WLTP analizi. Zamjenski okretni moment doprinosi emisiji od 124 g/km CO2 i potrošnji goriva od 5,4 l/100 km za varijantu sa 125 KS, kao i 127 g/km CO2 i potrošnju goriva od 5,6 l/100 km za varijantu sa 155 KS.*
- Nadopunjavanje okretnog momenta, koje aktivira funkcionalnost elektromotora BIGS-a povećava ukupni okretni moment dostupan od pogonskog sklopa do 20 Nm iznad razine dostupne samo od benzinskog motora pri punom opterećenju – i isporučiti do 50% više okretnog momenta pri nižim okretajima – za optimalne performanse. Kada nema potrebe za maksimalnom snagom, jedan od tri cilindra se deaktivira za što manju potrošnju. Ako zatreba, ponovno se reaktivira za svega 14 milisekundi tako da neće ni primijetiti da nije radio kada nagazite na gas.
Nova Puma stiže u salone sljedeće godine i po svemu sudeći baca rukavicu svim brojnim konkurentima, jer će osim izgleda i praktičnosti nuditi i vrlo vjerojatno najbolje vozne karakteristike, u skladu s Fordovom tradicijom.