KIA Sportage 2.0 CRDi AWD GT-Line
Tekst: Dubravko Kuleš
Sportage se svojom trećom generacijom pretvorio u zavodljivoga ljepotana i postao omiljen među kupcima SUV vozila. U četvrtoj generaciji napravljen je korak dalje pa sada, u slučaju testiranoga modela, možemo pričati o premium SUV-u, ali i tražiti opravdanja za cijenu višu od 300.000 kuna.
Aktualna generacija Sportagea, predstavljena na salonu u Frankfurtu u jesen prošle godine, ovoga proljeća stigla je i na naše tržište. Sportage treće generacije postao je pravi prodajni hit, a novi model pokazao je da KIA može još bolje, i to u svakom pogledu. Zavodnik je postao iskusniji, tehnološki napredniji, sigurniji, opremljeniji…
S testiranim Sportageom, a on je iz samoga vrha ponude, teško je ostati nezamijećen. Sprijeda se ističu dnevna LED svjetla, s boka veliki 19-colni naplaci, a otraga dvije kromirane ispušne cijevi i dopadljiva LED svjetla. No, GT-Line nije najbolje što Sportage po pitanju opreme nudi, jer tu je još jedan, bogatiji paket EX Limited u kojem ćete naći baš sve što zamislite. GT-Line je više sportski orijentiran, dok EX Limited nudi maksimalnu udobnost.
Testirani primjerak pokreće 2,0-litreni common rail dizel motor snage 185 KS, pogon je na sve kotače, a mjenjač klasični automatski sa šest stupnjeva prijenosa. Kia, za razliku od Hyundaija u modelu Tucson, Sportage još nije ponudila s mjenjačem s dvostrukom spojkom.
Sportage je lijep i dopadljiv SUV. Izgleda elegantno, a istovremeno s dovoljnom količinom dinamičnosti. Mada se radi o AWD izvedbi nema ni traga grubosti, tek ponešto robusnosti. Tu se podrazumijeva mogućnost vožnje blagom makadamskom cestom, ali veliki naplatci i Continentalove cestovne gume ipak više vole asfalt i poglede prolaznika. Za neki ozbiljniji off road prije svega treba promijeniti gume, mada je za to najbolje odabrati i neki drugi auto skloniji grubljim podlogama. Sportage je ipak obiteljski auto, a u GT-Line opremi veliki šminker. Kad se približite automobilu s ključem u džepu retrovizori se automatski otklapaju i osvijetli se kvaka, a ima toga još.
Kakav je iznutra?
Unutrašnjost je vrlo raskošna prema količini opreme i korištenim materijalima, ali ni kvaliteti izrade ne može se baš ništa prigovoriti. I tu je jasno koliko je KIA napredovala. Korejci više ne žele prodavati jeftin automobil, nego za uložen novac ponuditi mnogo više od konkurencije. Dopao nam se upravljač malog promjera sa sportski ravnim donjim dijelom. Sjedala su obložena dvobojnom kožom i podešavaju se električno. Udobna su, ne zamaraju nakon dulje vožnje pa čak i solidno drže u zavojima. Kontrole i prekidači su jasni, pregledni i jednostavni za korištenje. Između analognih mjerača je digitalni zaslon dopadljive grafike i velikog broja informacija. Na armaturi je velik zaslon s prikazom audio uređaja, navigacijom i slikom kamere za vožnju unatrag.
Prtljažnik obujma 491 litre dodatno nudi 12 litara ispod dvostrukog dna. Preklope li se stražnja sjedala dobije se ravna podnica i 1480 litara obujma prtljažnog prostora. Osim solidnog prostora za prtljagu i putnici će biti zadovoljni ponudom u kabini na prednjim i stražnjim sjedalima te udobnošću vožnje koja nije osjetno narušena ni velikim naplatcima.
Kakav je u vožnji?
Vožnja Sportagea s dizelskim motorom snage 185 KS neće razočarati. Najvećih 400 Nm momenta na raspolaganju je već pri 1750 i traje do 2750 okretaja. U vožnji je ugodan i opuštajući, ne preglasan, a pri pretjecanjima i ubrzanjima uvjerljiv. Mjenjač nije posljednja riječ tehnike, ali radi blago, tek je ponekad neodlučan i nije brz poput DCT-a. Istina, treba biti spreman na povišenu potrošnju zbog automatike, pogotovo u gradu. Potrošnja je tijekom testa iznosila 9,1 l/100 km. Uz više vožnje otvorenom cestom pala bi ispod osam litara. Treba znati da se radi o velikom autu mase skoro 1,8 tona, pogonu na sve kotače i automatskom mjenjaču.
Trebam li ga kupiti?
Svima se testirani Sportage sviđa, ali isto tako svi smatraju da je 332.990 kuna previše i skupo. Možda je to ipak nepravedno prema Sportageu jer se radi o Kiji „koja ne smije biti skupa“, ali nije skupa nego samo nudi mnogo za uložen novac. Cijena je na razini konkurencije, a „defaultni“ premium je osjetno skuplji, no ne i toliko bolji. U ovoj izvedbi i Sportage je premium i rado bi ga imali u svojoj garaži. Većina će se ipak odlučiti za skromniji 1.7 CRDi i to nije čudno. Obzirom na to što sve testirani Sportage nudi, ne možemo reći da je preskup, no mnogi neće biti spremni odvojiti toliko novaca za ovaj auto. Tko ih ima gleda u nekom drugom smjeru, ali tamo, za početak ne dobiju 7-godišnje jamstvo. Sportage definitivno treba gledati drugim očima, a predrasude ostaviti sa strane.
Za: bogata oprema, ponuda prostora, moćan motor, kvaliteta materijala i izrade, dopadljiv dizajn
Protiv: nema DCT mjenjač, potrošnja u gradu, za mnoge, unatoč ponudi – cijena