Autosalon Ženeva 2016.

Foto: kojiauto.hr

Došlo je i to doba godine, evo nas ponovno u Ženevi gdje iz prve ruke svjedočimo najnovijim modelima koje ćemo voziti u 2016. i 2017. godini, kao i one koje ćemo vidjeti samo ovdje i nikada na nekoj cesti.

Palexpo je mjesto održavanja, odmah do Ženevskog aerodroma gdje se u dvije ogromne hale vidi sve što u svjetskoj auto industriji vrijedi spomena. Osim što se Ženevski salon održava svake godine u isto vrijeme (za razliku od Frankfurtskog IAA i Pariškog Mondiala koji se izmjenjuju svake jeseni), Ženeva je poznata po tome što je neutralna pa nema naglaska na njemačke ili francuske proizvođače, što je slučaj kod druga dva europska salona. Ne treba zaboraviti i činjenicu da je Švicarska izuzetno bogato tržište pa se tu nađu uvijek i egzotični proizvođači čija djela na četiri kotača mogu koštati i više milijuna eura, što svakako podiže cjelokupan dojam salona.
GALERIJA FOTOGRAFIJA

Ove godine od zanimljivosti koje će se po prvi puta prikazati izdvajamo Audi Q2, prvi Maseratijev SUV Levante, Škodu Vision-S koncept novog SUV-a sa sedam sjedala, Aston Martin DB11, Renaultov Scenic i Volvo V90.

Abarth

Nakon što smo Abarth počeli poistovjećivati s modelom 500, iz FIAT-a je kao iznenađenje stigla sportska izvedba tek predstavljenog modela 124 Spider, nastalog u suradnji s Mazdom.

U FIAT-u kuca 1,4-litreno turbo srce, no dok u serijskoj izvedbi ima 140 KS, Abarth verzija nudi sočnih 170 KS i 250 Nm okretnog momenta. Obzirom da je težina ostala niska (svega nešto više od tone) performanse bi trebale biti prilično impresivne. Očekuje se ubrzanje do stotke ispod 6 sekundi. Mjenjač je ručni, s vrlo kratkim hodovima, a opcijski se nudi i Sequenziale Sportivo automatik. Stražnji diferencijal dobio je blokadu, kočnice su Brembo, dok je za audio doživljaj zadužen Record Monza ispušni sustav. Ukratko, jedva čekamo!

Alfa Romeo je konačno prikazala i cijelu gamu nove Giulije, a ne samo perjanicu QV koju smo već imali prilike vidjeti, već ćemo sada prvi puta sjesti i u „normalne“ izvedbe od kojih zapravo cijela priča oko Giulije i ovisi. Tu je i redizajnirana Giulietta koja je nakon malo sporijeg starta krenula i kod nas, posebno zahvaljujući odlično opremljenoj i atraktivnoj QV Line izvedbi.

Arash

Novi model malo poznatog britanskog Arasha potrudio se zasjeniti sve velike igrače u Ženevi. I dok svi pričaju o novom Bugattiju Chiron i Koenigseggovoj produkcijskoj Regeri, koji oba razvijaju po 1.500 KS, Arash ih je uspio nadmašiti, i to za punih 580 KS. Da, AF10 zahvaljujući tzv. Warp pogonskom sustavu (ne čudi nas ime) koji kombinira 6,2-litreni V8 benzinski motor potpomognut kompresorom koji razvija 900 KS, te četiri (!) elektro motora od po 220 kW (ili 299 KS) i 270 Nm. Ukupna snaga iznosi 2080 KS. U Arashu tvrde da je sve to teško opisivo, ali da nanovo definira pojam „jako, jako brz“. Uopće ne sumnjamo u to…

Aston Martin

Iako smo na nekim neslužbenim fotografijama već vidjeli prednji dio DB11, ono glavno se ipak događa ispod lima i u kabini. Novi V12 motor je Mercedesov, kao i većina unutrašnjeg uređenja. Koliko će se to uklopiti u tradicionalno britanski štih koji Aston Martin njeguje desetljećima, ostaje da vidimo.

Audi Q2

Audi je nedavno rezervirao prava na korištenje imena Q2, što znači da će to biti novi model koji bi se trebao uhvatiti u koštac s malim crossoverima tipa Juke-a, a bazira se na arhitekturi VW Pola.

Bentley

Na štandu su tri nova Mulsannea, „normalna“ verzija, LWB produljena (za koju u Bentleyu tvrde da straga nudi najluksuzniji i najudobniji način putovanja na četiri kotača) te sportska Speed izvedba. Kako bilo, Mulsanne će i dalje biti pokretan starim dobrim V8 motorom zapremine 6.75 litara koji uz nebrojene preinake vjerno služi još tamo od kraja 60-ih godina prošlog stoljeća.

Priča se i o konceptu Bentayge s dvoja vrata, mjestom za četiri putnika i puno agresivnijim stylingom, za urbane individualce koji se žele istaknuti.

BMW

Iako u Ženevi nije imao svjetsku premijeru, novi M vidjeli smo prvi puta na tlu Europe. Ako je netko posumnjao u smjer kojim BMW ide u posljednje vrijeme (2 Active Tourer, najavljena 1-ica s prednjim pogonom, X1 također, motori s četiri, pa i tri cilindra…) čini se da u Münchenu nisu zaboravili i ono po čemu su postali poznati – vrhunskim sportskim coupéima. Tako je nova „dvojka“ coupé dobila svoju najjaču izvedbu – M2. I ako možemo biti tako slobodni, želimo je. Šest cilindara u redu, TwinPower turbo punjač, 370 KS, ručni ili mjenjač s dvije spojke. Esencija pravog BMW-a koja nas vraća više od 40 godina unazad, legendarnom 2002 Turbo. 465 Nm dostupno je uvijek, a overboost dopušta na 15 sekundi i punih 500 Nm. Sve to dovoljno je za ubrzanje do stotke za 4.5 sekundi (4.3 s automatskim mjenjačem). Ako nekoga zanima, CO2 emisija je 199 grama/km, a motor zadovoljava Euro 6 normu ispušnih plinova.

Ako imate obitelj, a ne želite se odreći vrtoglavih ubrzanja, BMW je ponudio motor iz M2 i u obiteljskom pakiranju s modelom X4 M40. Sve brojke su iste, osim što mu za ubrzanje do stotke treba 4.9 sekundi, pa ako imate punicu koja previše zanovijeta, nakon jedne vožnje u ovom X4 sigurno će biti mir. Mjenjač je automatski osamstupanjski Steptronic, pogon je na sve kotače pa ćete tako sigurno kružiti stazom, ali i stići na skijanje u Alpe.

Bugatti

Jedna od svakako najvećih zvijezda salona je novi Bugatti Chiron. Nasljednik legendarnog Veyrona koji je nakon 10 godina proizvodnje i 500 prodanih primjeraka otišao u zasluženu mirovinu, ali i legendu. Novi Chiron dizajnerski se oslanja na prošlogodišnji Concept Vision Gran Turismo, a pogoni ga motor V16 s četiri turba i 1500 KS. Svi rekordi brzine koje drži Veyron trebali bi pasti kada Chiron dođe u prodaju.

Citroën

Rip Curl izvedba ionako već popularnog C4 Cactus dodatno će podići privlačnost ovog zanimljivog modela. Namijenjen prvenstveno daskašima ova lifestyle izvedba C4 Cactusa zrači mladošću, željom za avanturom i uzbuđenjem kakvo očekujete hvatajući onaj idealan val.

SpaceTourer je potpuno novi model, nastao u suradnji s Toyotom, a namijenjen je većim obiteljima ili poslovnim korisnicima koji često putuju, ali trebaju komforan prijevoz za više osoba i mnoštvo prtljage. Klizna i okretna sjedala omogućavaju razne konfiguracije sjedenja do 9 osoba, a za brzo stizanje na odredište tu su i motori snage do 180 KS i 400 Nm u BlueHDi izvedbama. Best in Class je po potrošnji SpaceTourer pokretan BlueHDi motorom od 115 KS kada je deklarirana potrošnja od svega 5.1 litru na 100 km.

DS

Premium marka Citroena koji sam nema nekih većih noviteta, ove godine donosi u Ženevu vrlo zanimljiv i atraktivan koncept električnog sportskog auta od 400 KS i 516 Nm okretnog momenta. Imenom DS E-Tense nudi izvana i iznutra sve ono što očekujete od razigranog francuskog proizvođača kojem ni najluđe kreacije nisu strane.

Ferrari

Nakon tradicionalnih jurilica i spider verzija istih, red za podmlađivanje došao je i na kontroverzni FF. Od sada će se zvati GTC4 Lusso, pokreće ga i dalje atmosferski V12 koji je osjetno ojačao, a ostao mu je i jedan od najzanimljivijih pogona na sve kotače kakav ne nalazimo kod nijedne druge marke. Dizajnerski je izvana promijenjen u detaljima i sada stražnji dio ljepše izgleda, a i u kabini je došlo do modernizacije pa bi tako sva četiri putnika koliko ih stane u GTC4 trebala putovati još bolje nego prije.

FIAT

Novi Tipo još nije stigao do nas u prvoj, limuzinskoj verziji, no u Ženevi nas je dočekala kompaktna i karavanska izvedba. Kompaktna izvedba ovog, za naše tržište izuzetno zanimljivog modela zadržao je simpatičan izgled prednjeg dijela limuzine, a ni u interijeru nema izmjena.

Ford

Štand kelnskog proizvođača u znaku je Vignale verzija koje predstavljaju najbogatije opremljene izvedbe dobro nam znanih fordovih modela. Tu je i Focus RS koji je doživio svoju premijeru i na cestama, no svakako je jedan od zanimljivijih modela iz Fordove game.

Honda Civic Concept

Japanski proizvođač započeo je s prodajom NSX-a u Americi, a uskoro će krenuti i u Europi. Običnim smrtnicima ipak će puno više značiti koncept novog Civica koji će jednog dana naslijediti aktualnu verziju popularnog kompakta.

Hyundai

S modelom Ioniq Hundai želi konkurirati Priusu. Nudit će tri verzije pogona, električni, plug-in hibrid i običnu hibridnu izvedbu. Vrlo aerodinamična karoserija ima izuzetno mali otpor zraka i zbog toga bi doseg na struju trebao biti veći od onoga kod Nissana Leafa.

Infiniti

Q60 predstavljen je u Detroitu početkom godine, pa je i njemu Ženeva premijera na europskom tlu. Novi coupé predstavlja treću generaciju dvovratnih izvedbi iz Infinitija te jasno cilja na BMW seriju 4 i Audijev A5. Motori koji ga pokreću su dvolitreni benzinski „turbak“ od 208 KS te potpuno novi trolitreni V6 twin-turbo od 400 KS i 475 Nm. Pogon je stražnji, ili na sve kotače, ali opet s naglaskom na stražnje, kako bi se zadržale sportske karakteristike i izvanredna upravljivost.

QX30 je novi crossover koji na nišanu ima Mercedesov GLA. Nastao je na bazi isto tako novog Q30 s kojim dijeli gotovo cijeli pogonski sklop, no s karoserijom povišenom za 30 mm te izraženijim blatobranima, te isključivo sa pogonom na sve kotače (Haldex sustav koji se uključuje po potrebi radi smanjenja potrošnje) ovaj je Infiniti spreman i na izlete van asfalta. Koristi MFA platformu znanu iz Mercedesa A klase i GLA, a po detaljima interijera i motorima jasno je da je QX30 dosta toga dobio iz Stuttgarta.

Jaguar F-type SVR

Najbrža mačka u Ženevi svakako je bio Jaguar F-type SVR. Prvi je to model koji je dobio tretman kod Jaguar Land Rover Special Vehicles Operations odjela. Dodatnih 25 KS u odnosu na dosadašnji R model, ispuh od titana, kočnice od keramike te još mnoštvo sitnih (aerodinamičkih i ostalih detalja) čine ovaj F type pravim desertom za sladokusce. 575 KS i čak 700 Nm dovoljni su za 320 km/h najveće brzine te ubrzanje do stotke za svega 3.5 sekunde. Nudit će se u dvije izvedbe, kabrio i coupé, s cijenama od 115.485 za izvedbu bez krova te 110.000 GBP coupéa. Knjiga narudžbi je otvorena, pa požurite…

KIA

Optima Sportswagon je prvi model D segmenta u karavanskoj izvedbi korejskog proizvođača. Kako su karavani iznimno popularni u Europi, KIA je odlučila svoj moderni dizajnerski potpis stavi i na elegantnu Optimu kojom želi prigrabiti svoj dio kolača kod privatnih, ali i poslovnih kupaca. S 553 litre standardnog kapaciteta prtljažnika nudi čak 48 litara više prostora od limuzine, prije obaranja sjedala ako zatrebate više mjesta. Za pogon će biti zaduženi benzinski i dizel motori iz grupacije, a očekuje se i GT sportska izvedba. Na tržište bi trebala stići u posljednjem kvartalu ove godine.

Koenigsegg

Prošle godine predstavljen koncept švedskog hiperekskluzivnog proizvođača sada smo vidjeli u produkcijskoj formi. Hibridni sportaš snage 1500 KS u kojem je prste imao i Mate Rimac sa svojom tehnologijom revolucionaran je sportaš, prvenstveno zbog velike snage, ali i jedinstvenog načina prijenosa te silne snage. Za pogon je i dalje zadužen već dobro znani V8 od pet litara zapremine koji po litri obujma razvija impresivnih 220 KS. Obzirom da je ovdje uparen s elektromotorom, nije bilo potrebe ići u maksimalno izvlačenje snage iz njega, pa su mu stavljeni manji i odzivom brži turbo punjači. Rezultat je impresivnih 2000 Nm okretnog momenta. Posebna je po DirectDrive pogonu, koji nema mjenjač jer uz tu snagu nije ni potreban, već se sve odvija u jednoj „brzini“. Bit će proizvedeno 80 komada Regere, pa ako imate nekoliko milijuna nečega viška požurite do Švedske po jedan rijedak hibrid koji bi i mi rado provozali.

Maserati

Nakon Ghiblija kojim se Maserati spustio u niže sfere s luksuznih među poslovne limuzine, s modelom Levante ulazi i u domenu SUV-ova. Ova se kategorija očito predobro prodaje na dobrostojećim tržištima i nitko nije imun na profit koji kupci ovakvih automobila donose.

Lamborghini

U Ženevi je završila jedna era Lamborghinija. Stephan Winkelmann otišao je s mjesta CEO-a tvrtke iz Santa Agate Bolognese, kao čovjek koji je izdignuo Lamborghini na staze uspjeha nikada dosegnute u prošlosti.

Osim bitno boljih prodajnih brojki te novim modelima poput Aventadora i Hurracana, uspio je zadržati njima i onu neizbježnu dozu ludosti kakva se očekuje kod Lamborghinija, uz naravno i adekvatne performanse. Naslijedit će ga bivši Ferrarijev šef iz F1 programa, Stefano Domenicali.
Za svoj odlazak Winkelmann je predstavio model Centenario, najjači Lambo u povijesti, s V12 motorom od 770 KS. 22. veljače 1916. rođen je Feruccio Lamborghini i zato je Ženeva bila idealno mjesto predstavljanja ovog model za stoti rođendan osnivača tvrtke. 20 coupéa i jednako toliko roadster izvedbi ovog susperportaša baziranog na Aventadoru bit će proizvedeno, i svi su već prodani. Očito je da Winkelmann ostavlja Domenicaliju dobro uhodan biznis kakav bi i Ferruccio samo mogao poželjeti.

Lexus

Glavna zvijezda Lexusovog štanda svakako je novi coupé LC500h. Pokreće ga 3,5-litreni V6 benzinski motor od 300 KS i elektro motor koji ukupnu snagu diže na skoro 360 KS. Brojne kritike da u sportske aute ne može ići CVT mjenjač Lexus je pokušao riješiti novim sustavom s dva mjenjača. Jedan je CVT koji simulira 6 stupnjeva prijenosa, te novi automatik s četiri stupnja koji se brine za prijenos snage s elektromotora. Na taj način dobiva se izbor od 10 stupnjeva prijenosa, no ono još važnije, trebao bi se izbjeći onaj neželjeni „gumilastika efekt“ CVT mjenjača koji nervira vozače kada se motor zavrti na dodan gas, a za ubrzanje treba pričekati. Navodno LC500h pali gume i na semaforu, ostaje da se uvjerimo u te tvrdnje.

Mercedes-Benz

Nakon limuzinske i coupé izvedbe C-klase u Ženevi je prikazana i najljepša, kabrio izvedba. Baziran je na istoj platformi kao i prethodne dvije izvedenice, dok je dizajnerski prednji dio uzet od coupea. Stražnja „paluba“ podsjeća na veću i puno skuplju S-klasu kabrio.

Mazda

Mazda nije imala prave novitete u Ženevi, no pažnju je plijenio RX Vision koncept. Iako koncepti pokazuju uglavnom namjere proizvođača po pitanju dizajnerskih rješenja u budućnosti, RX Vision bi po svim pričama trebao zaživjeti kao proizvodni model. Koliko će toga ostati isto ne znamo, no po insajderskim informacijama, interes kupaca koje zanimaju ekskluzivni modeli postoji, a kako Mazda do sada nije imala doticaj s takvom klijentelom, moglo bi se dogoditi da atraktivan coupé zaživi u gotovo nepromijenjenom izdanju. Pokretao bi ga naravno Wankel motor najnovije generacije, na kojem se u Mazdi odavno radi. Pa odgovor na pitanje gledamo li zapravo Mazdu RX9, ostavljamo vama.

Mitsubishi

Ni Mitsubishi nema posebnih noviteta, a atrakciju na štandu predstavljaju dvije izvedbe za „urbane avanturiste“ nazvane GEOSEEK. ASX i L200 u ovim izdanjima atraktivnih boja i s aerodinamičnim krovnim kutijama dobro bi se snašli i u Baywatchu.

Morgan

Jedan od najtradicionalnijih proizvođača na svijetu britanski Morgan, koji tvrdoglavo reciklira svoje modele već 80 godina, zakoračio je u današnjicu, ali opet na svoj način. Predstavio je svoj three-wheeler, sportsku trokolicu, ali na električni pogon. „Što bi bilo kada bi sva električna vozila bila ručno rađena, po želji kupca i uzbudljiva za vožnju?“ pitaju se u Morganu. EV3 prigrlio je novu tehnologiju, nudi odgovorno vozačko uzbuđenje i nastavlja tradicionalnu britansku manufakturnu proizvodnju. S manje od 500 kg težine nudi doseg od preko 240 km. Ubrzanje do stotke traje manje od 9 sekundi, a najveća brzina je veća od 150 km/h.

Nissan

Concept IDS (Intelligent Driving System) koji spaja autonomnu vožnju i električni pogon. To su Nissanove nove tehnologije koje će revolucionarizirati odnos između auta i vozača, kao i budućnost mobilnosti.

Peugeot

2008 jedan je od atraktivnijih malih crossovera koji je i kod nas vrlo dobro primljen. U Ženevi je predstavljena obnovljena verzija 2008-ice, s novim motorima i blagim vizualnim poboljšanjima s kojima Peugeot želi zadržati dobre pozicije koje sada drži.

Porsche

Na Porscheovom štandu glavna zvijezda je svakako Boxster, sada pod nazivom 718. Ono još važnije je da ga pokreću dvije varijante četverocilindričnih bokser motora s turbo punjačem. Potrošnja je niža nego prije, a snage je naravno više.


Iznenađenje je nova verzija 911 R. Riječ je o modelu 991 s motorom i ovjesom od GT3 te ručnim mjenjačem. Ujedno se radi i o najlakšem 911 trenutno sa svega 1370 kg, što je 50 manje od GT3 RS, a pokreće ih isti motor od 500 KS. Samo za čistunce, atmosferski motor i isključivo ručni mjenjač. Mljac!

Renault

Renault je upravo kod nas predstavio novi Megané dok je u Ženevi premijeru doživjela karavanska izvedba istog modela. Glavna je zvijezda novi Scenic koji moderne dizajnerske detalje donosi i u monovolumenski segment, u kojem je Renault jedan od pionira.

Rimac

Nakon godina i godina predstavljanja koncepta, u Ženevi smo konačno vidjeli i proizvodnu verziju Concepta One. Iako se još nitko od novinara nije službeno uvjerio u optimistične brojke oko snage, ubrzanja i najveće brzine sportaša na struju, sada će i to valjda biti moguće.
Predviđena je proizvodnja osam komada, po cijeni većoj od 800.000 Eura. Možda to djeluje astronomski u našim prilikama, no u Ženevi je to zapravo jedna sasvim OK svota, obzirom na neke druge modele koje smo imali prilike vidjeti.

Seat

S prvim SUV-om u svojoj povijesti, Seat se malo kasno uključuje u sveopću modu gradskih terenaca. No, s njim bi marka trebala doživjeti veliki korak naprijed, što im zaista treba. Dizajnom se oslanja na Leona, a platformu dijeli s novim VW Tiguanom.

Spyker

Nakon dosta godina bez njega, u Ženevi je ponovno nastupio Spyker. Mala manufaktura prošla je kroz bankrot i sada se polako opet diže iz pepela. Vrlo ekskluzivni modeli osim prepoznatljivog dizajna nude i fenomenalnu kvalitetu ručne izrade, posebno kada je interijer u pitanju.
Novi model C8 Proliator zadržao je sve klasične Spyker karakteristike, motor je središnje smješten V8 s kompresorom koji razvija 530 KS, mjenjač je ručni šeststupanjski ili automatski, a pogon je na stražnje kotače. O ljepoti i ekskluzivnosti ne treba trošiti riječi, dovoljno je pogledati slike.

Subaru

I XV concept doživio je svoju premijeru u Ženevi, prikazujući kako bi uskoro mogao izgledati kad krene u proizvodnju.

Škoda

Iz Škode smo dugo slušali najave o SUV-u koji bi trebao biti veći od popularnog Yetija, i ove godine su ga i predstavili – Vision S, koji bi kad krene u prodaju mogao dobiti naziv Kodiak.

Toyota

Toyota je već teaserom najavila C-HR, hibridni crossover, koji izgledom podsjeća na prošlogodišnji koncept prikazan u Frankfurtu. Od normalnijih automobila Toyota donosi i veliki Proace Verso, koji dijeli mehaniku sa Peugeotovim i Citroënovim blizancima.

Volkswagen

Obitelj Tiguan povećat će se za jednog člana – Tiguana XL, za sve one koji trebaju sedam sjedala. U obitelj SUV-ova spada i T-Cross, atraktivan novitet uzbudljivog dizajna i vrlo sportskog štiha. S redizajnom najmanjeg VW-a Up! i u tu kategoriju stižu TSI turbo motori, od kojih je dobro znani trocilindraš 1.0 od 90 KS.

Volvo

Volvo nas je već impresionirao sa S90, pa ni V90 nije razočarao. Prednji dio je sličan limuzini, dok je straga prostran, ali stilski oblikovan prtljažnik kakav smo navikli gledati kod Volvo karavana.

Manji V40 došao je u godine kada mu treba prvo zatezanje bora, no kako se dobitna kombinacija ne mijenja, osim „Thorovog čekića“ u svjetlima i nema nekih primjetnih promjena.

Zenvo

Mali danski proizvođač uzburkao je autobranšu prije nekoliko godina svojim modelom ST-1. 1104 KS, tri sekunde do stotke i 375 km/h najveće brzine bile su dovoljne da ga stave na svjetsku kartu proizvođača superautomobila. Sada je predstavljena i nova verzija TS-1 (nije greška, okrenuta su slova u odnosu na stari model).

Riječ je o udobnijoj izvedbi, unaprijeđene tehnologije motora (iako ga pokreće jednako snažan motor potpomognut kompresorom i turbo punjačem). Brojke bi trebale biti slične, ako ne i identične modelu ST-1. Za one hard core vozače, Zenvo je prikazao i track day varijantu nazvanu TSR kojom se želi uhvatiti u koštac s velikanima poput McLarena P1 GTR, Aston Martin Vulcana i Ferrarija FXX K. Obzirom na performanse „standardne“ izvedbe, ne treba sumnjati da je potencijal za igru sa velikim imenima prisutan.

Povezano: Ljepotice sa Ženevskog salona