Audi A6 2.0 TDI quattro S-tronic Business

Tekst: Goran Vrhovec / Foto: Zrinka Maček

U kategoriji poslovnih limuzina rijetko se nešto mijenja. U vrhu su uvijek tri njemačke marke sa svojim dobro znanim modelima – A6, Serijom 5 i E-klasom.

Rijetko se kad dogodi da se tu umiješa i neki drugi proizvođač, poput Volva ili nekog boljeg Japanca, no sigurno 90% prodaje u klasi otpada na njemački trio fantastikus. Mercedes je nedavno predstavio svoju novu E-klasu, koja je trenutno vjerojatno tehnološki najnapredniji serijski auto na svijetu. Audijev A6 već je u godinama i čeka se nasljednik koji će se moći uhvatiti u koštac s novijim konkurentima, no upravo to iskustvo na tržištu donosi i dobre strane.

Prvo, nema straha od „dječjih bolesti“ jer su svi eventualni nedostaci koji su nažalost neminovni kod novih modela sigurno uklonjeni kroz godine slušanja vlasnika. Drugo, nakon nekoliko redizajna sa svakim update-om dobivaju se moderniji motori i unaprijeđeni mjenjači, kao i novi sustavi zabave i pomoći vozaču. I treće, ne manje bitno, pred kraj životnog vijeka proizvođači nude vrlo bogate opreme po osjetno nižoj cijeni nego što je to slučaj s novim modelima. Stoga, ako niste od onih da morate imati prvi neki novi model, možete poprilično uštedjeti.

Naravno, ako imate pola milijuna kuna za auto, od kojih 10% ili skoro 50.000 kuna otpada na opremu, teško da će vas to brinuti, no nekada smo vozili A6-ice koje su imale i četiri puta skuplje dodatke. Testirani model je bio, recimo tako, bazni 2.0 TDI sa 190 KS. No, tu je onda i quattro pogon te sjajan S-tronic mjenjač kakav i pristoji poslovnoj limuzini.

Kakav je iznutra?

 O samom dizajnu ne treba trošiti puno riječi. Skoro pet metara duga limuzina skladno je oblikovana u pravom germanskom stilu, strogih i odmjerenih crta koje siva boja samo dodatno naglašava. Paket S-line s 30 mm nižim ovjesom dobro mu stoji i dodaje prijeko potrebnu vizualnu dinamiku pa i kotači od 18 cola ne djeluju veliko.


U unutrašnjosti vas čeka pravi Audi, i pritom mislimo na vjerojatno najkvalitetniji interijer od svih konkurenata. Savršena finalna obrada, vrhunski materijali, a opet doza sporta s perforiranom kožom na volanu i mjenjaču, te kombinacija kože i Alcantare mora vas oduševiti. Ne smijemo zaboraviti i novi MMI infotainment sustav s ekranom koji se izvlači, a za čiju je grafiku zaslužna NVIDIA koja je bila razvojni partner Audija za taj segment. No, obzirom na popriličnu doplatu od 12.400 kn očekivali smo veći ekran, u skladu s današnjim trendovima. Nakon prijeđenih par stotina metara i prvih dojmova solidnosti, tišine i osjećaja da se s njim znate već tisuće kilometara, pitate se zašto i svi drugi proizvođači ne nude slične značajke u svojim modelima. I postaje vam jasno što je to premium, teško opisiva karakteristika kojoj svi proizvođači teže, a malo tko zaista i nudi.

Kakav je u vožnji?

Četverocilindraš u nosu ugodno je tih, zahvaljujući izvrsnoj izolaciji i uspješno mijenja slabije šestcilindraše koji su ranije službovali u A6. Sa svojih 400 Nm dostupnih već od niskih 1750 okretaja, na punu snagu možete računati u svim režimima rada. Postavlja se pitanje isplativosti Quattro pogona u baznom modelu, no usprkos većoj težini i nešto većoj potrošnji, mišljenja smo da u A6 on dobro dođe. Ne samo zbog par dana snijega godišnje, iako to može biti i puno više, posebno ako idete na skijanje, već zbog sigurnog prijenosa snage na sve kotače u svim uvjetima. A i diferencijal straga, kao i manji motor zaslužni su za bolji raspored težine pa A6 manje podupravlja od starih modela sa šestakom u nosu.
Vožnja je izuzetno precizna, volan lagan, ali dobro odmjeren, i iako mu ne pristoji jurnjava zavojima, moći ćete si dati oduška. Zamjerka ide jedino nedostatku polugica mjenjača na volanu, kojim bi vozački dio bio bitno bolji. Sedam stupanjski S-Tronic s dvije spojke potpuno je obnovljen i svojim se trenutnim i uglađenim izmjenama savršeno uklapa u besprijekorno okruženje Audija A6.

Trebam li ga kupiti?

Potrošnja tijekom testa kretala se od 7,5 litara po gradu do 5 na otvorenoj cesti. To sigurno nije od presudnog značaja za kupce ovakvih Audija, ali evidentan je napredak zbog downsizinga motora. Stoga, ako trebate vrhunsku poslovnu limuzinu, a želite dobar miks dizajna, kvalitete te voznih svojstava između dinamike BMW-a i udobnosti Mercedesa, Audi A6 nudi upravo to.

Za Imidž, držanje vrijednosti, vrhunska izrada, snažan i štedljiv motor, sjajan mjenjač
Protiv Visoka cijena, nedostatak polugica mjenjača na upravljaču