20 godina EuroNCAP testova

Foto: EuroNCAP

Ovog tjedna navršava se dvadeset godina od uvođenja strogih normi testiranja po EuroNCAP-u. Tzv. crash testovi provedeni su na 1800 automobila, a procjenjuje se da je do sada, zahvaljujući upravo tom testiranju, spašeno 78.000 života. U tom razdoblju objavljeno je 630 ocjena sigurnosti, a trošak svih testiranja koja su provedena procjenjuje se na 160 milijuna eura.

Prvi provedeni testovi pokazali su nedostatke među najprodavanijim automobilima tog vremena. Sve to dovelo je do potpuno novog pristupa izradi novih automobila kako bi se spasili životi. Nakon dvadeset godina testiranja, danas 9 od 10 prodanih automobila na europskom tržištu imaju svoju ocjenu s EuroNCAP-a, a automobilska industrija otvoreno podržava nastavak rada i stalnog povećanja standarda testiranja u svrhu povećane sigurnosti na cestama.

Rover 100 20th anniversary crash test - after crash_

Danas vidimo koliki je napredak postignut u razdoblju od 20 godina na usporedbi Rovera iz 1997. i nove Honde Jazz. Tehnologija koja je danas standardna oprema u svim novim vozilima nije bila dostupna tada, ili ako je, samo uz doplatu. Danas svaki novi automobil ima ESP sustav stabilnosti, vozački i suvozački zračni jastuk, bočne zračne jastuke te podsjetnik vezivanja sigurnosnog pojasa.

Crash test phase 1 - Nissan Micra

EuroNCAP svojim je radom informirao milijune kupaca o sigurnosnim svojstvima automobila koje su željeli kupiti. U posljednjih nekoliko godina uočavamo usporavanje napretka pa moramo itekako nastaviti naš rad punom parom. Želimo osigurati da europske ceste u sljedećih 20 godina postanu još sigurnije, i to ne samo za putnike u vozilima već i za pješake, bicikliste i sve ostale sudionike u prometu. Već sada se testira na puno više načina nego 1997. godine i namjeravamo tako i nastaviti. Slijedeće godine testirat ćemo nove sustave za prepoznavanje opasnosti i izbjegavanje naleta na bicikliste. Planovi za razdoblje od 2020.-2025. vrlo su ambiciozni i donijet će puno novosti. – riječi su glavnog tajnika Michiela van Ratingena.

Uz potporu FIA-e, ICRT-a (nekadašnjeg International Testinga), britanske i švedske Vlade rezultati prvih EuroNCAP testova objavljeni su 4.2.1997. godine. Do tada su proizvođači morali zadovoljiti samo najosnovnije zakonom propisane standarde za crash testiranja čiji rezultati nisu objavljivani. Kupci tako nisu imali mogućnost usporedbe automobila na tržištu po pitanju sigurnosti, što je svakako jedna od ogromnih prednosti koje današnji potrošači uživaju.