What Car? izabrao najbolje aute 2017.
Foto: What Car?
U srijedu navečer je u Londonu održan jedan od najcjenjenijih izbora za auto godine u svijetu. Naši kolege iz britanskog izdanja What Car? magazina odabrali su pobjednike u 17 kategorija, dok je u jednoj kategoriji nagrada ovisila isključivo o odabiru čitatelja.
Već smo spominjali da je na What Car? izboru moguće da jedan auto koji je na tržištu već nekoliko godina i dalje pobjeđuje u svojoj kategoriji, sve dok se ne pojavi bolji automobil. I ove godine to se dogodilo u nekoliko kategorija. Ukoliko nas redovno pratite, onda znate da je kao auto godine proglašen BMW Serije 5, konkretno 520d. Više detalja o njemu i zašto se okitio ovim prestižnim naslovom pročitajte ovdje.
Među gradskim automobilima titulu je kao i prošle tri godine odnio Hyundaiev sjajan mališan i10.
Kategoriju malih automobila (kompakti) predvodi i dalje Škoda Fabia, dok je u klasi obiteljskih vozila titulu ponio Audi A3.
Sve su to stari znanci koji vladaju ovim kategorijama već niz godina. Prvi novitet koji se okitio prestižnom titulom je Seat Ateca u kategoriji malih SUV vozila, gdje su malo „kratki“ ostali Suzuki Vitara i VW Tiguan.
I među većim SUV vozilima naslov je odnio jedan novitet – Škodin Kodiaq. U tijesnom nadmetanju iza sebe je ostavio Mazdu CX-5 i Land Rover Discovery Sport.
U klasi najskupljih (luksuznih) SUV vozila, pobjedu je odnio Audi Q7 kojeg su u stopu pratili Porsche Macan i britanski klasik Range Rover Vogue. Za one kojima je najvažnija praktičnost i funkcionalnost dobro će doći informacija da je u kategoriji jednovolumena najbolji VW Touran, ispred Citroena C3 Picasso i Fordovog Galaxyja.
Ljubitelje karavana sigurno neće iznenaditi odabir Škode Superb, koja je odnijela naslov ispred manje sestre Fabie i osjetno skuplje Mercedesove E klase.
U kategoriji jurilica opet imamo staru znanicu, Ford Fiestu ST-2. I u petoj godini od predstavljanja, sva nastojanja Renaulta, Peugeota i ostalih da stvore zabavniji auto očito nisu urodila plodom, jer Fiesta ST i dalje nudi dobitnu kombinaciju i najzabavniji paket uzbudljive vožnje, odličnog ležanja i pristupačne cijene.
Kategorija kabrioleta vrlo je bitna i popularna na Otoku, usprkos njihovom zlosretnom vremenu, no očito je da vole uživati u svakom trenutku kada sunce izviri nakon kiše. A obzirom na vozna svojstva, back-to-basics filozofiju i pouzdanost koji krase Mazdu MX-5, ne čudi ponovna pobjeda legendarnog roadstera koji je iza sebe ostavio Audi A3 Cabrio te luksuzni Mercedes S-klase kabriolet.
Kategorija coupéa već puno desetljeće pripada Audijevom TT-u pa ga ni ove godine nitko nije uspio nadmašiti. Iza njega su ostali Audijev A5 te još jedan Mercedes S-klase, ovaj put u coupé izvedbi. Kategorija sportskih automobila je već dosta dugo rezervirana za Porsche pa je tako ove godine naslov ponio novi 718 Cayman, iako najjeftiniji od top tri automobila, ostavivši iza sebe većeg brata 911 i supersportaša McLaren 540C.
Očito je recept središnje smještenog turbo motora, fenomenalnih voznih karakteristika upotrebljivih u svakodnevnom životu dobitna kombinacija za sve prave vozače koji ne moraju liječiti komplekse vozeći dva ili tri puta skuplje sportaše.
Kao suprotnost ovoj kategoriji imamo električna vozila. Tu je pobjedu odnio Renault Zoe ispred BMW-a i3 i Tesle S75D. Za sve poslovne ljude koji će uskoro nabavljati svoje novo vozilo, neće biti naodmet spomenuti da je po What Car? magazinu najbolja poslovna limuzina Audi A4, ispred manjeg brata A3 limuzine i veće Škode Superb.
Kategorija luksuznih vozila doživjela je neke promjene, prvenstveno što su se počele brisati granice nekada poslovnih limuzina i luksuznih vozila pa je tako BMW sa svojom Serijom 5, donedavno poslovnom limuzinom, osvojio nagradu u ovoj kategoriji te ukupni naslov. Iza sebe je ostavio ultimativni luksuzni auto zadnjih 60 i više godina, Mercedesovu S-klasu u L izvedbi, ali i najskuplji auto u ovogodišnjem izboru, Rolls Royce Ghost s produljenom karoserijom. Teško da će nekog kupca Rolls Roycea ovo navesti da zamijeni Ghosta Serijom 5, ali barem će se vozači „petice“ imati čime hvaliti pred društvom.
Među posebnim nagradama ističe se svakako ona po odabiru čitatelja. Naslov najpoželjnijeg auta po odabiru ogromnog broja čitatelja je nova Honda Civic Type R. Očito je koncept japanske jurilice svojim opakim izgledom pogodio u samo srce ljubitelje vožnje, ali i predvidiva Hondina pouzdanost igra veliku ulogu u osvajanju ove nagrade. Iza nje su ostali Jaguarov prvi najavljeni električni automobil, I-Pace te Lexus LC500.
U kategoriji tehnološke inovacije nagradu je odnio Peugeot 3008 zbog svog inovativnog i-Cockpita koji omogućava personaliziranje informacija koje želite gledati u tijeku vožnje. No, tu je i sjajna ergonomija te vizualno impresivan izgled interijera ispred vozača i suvozača. Iza Peugeota su ostali ovaj put Audi s Q7 i njegovim 48 Voltnim elektro sustavom te Renault Zoe zbog bitno unaprijeđene baterije i samim time osjetno većim dosegom.
U području sigurnosti naslov ove godine odlazi Toyotinom Priusu. Osim standardnog rezultata na EuroNCAP-u od 5 zvjezdica, žiri je gledao i rezultate po striktnijim pravilima, ali i sugestije od sigurnosnih eksperata iz Tatchama. Uz standardne ocjene za zaštitu odraslih putnika, djece i pješaka dodatni bodovi su išli za autonomno kočenje u slučajevima nužde, kao i svih ostalih inovacija koje ne spadaju u mjerenja obuzeta EuroNCAP testiranjem. Gledalo se i na pitanje cijene pa su tako pristupačniji auti s inovacijama po pitanju sigurnosti dobivali više bodova od osjetno skupljih koji nude iste ili slične sustave. Iza Priusa su ostali Peugeot 3008 i VW Tiguan.