What Car? izabrao najbolje aute 2016.
18 kategorija i jedan ukupni pobjednik
U Londonu je u srijedu navečer održan tradicionalan izbor za najbolji auto godine britanskog časopisa What Car?. Ono što je karakteristično za ovaj izbor je to što jedan auto može osvojiti naslov najboljeg i nekoliko godina zaredom, sve dok se ne pojavi bolji.
Gradski auti
Hyundai i10 1.2
Drugu godinu zaredom Hyundai je sa svojim i10 na samom vrhu svoje klase. Nakon što je skinuo s trona VW Up!, Hyundaiev mališan očito je postao mjera za sve ostale konkurente. Ili kako kažu Britanci – ovaj gradski mališan ne nudi nikakve kompromise. Ne samo što je nevjerojatno praktičan, već je i odličan za voziti te nudi bogatu opremu i sigurnost za primjerenu cijenu.
Mali auti
Škoda Fabia 1.2 TSI 90
I ovdje je pobjednik znanac od prošle godine. Škoda Fabia solidno izrađena, uglađena i nudi pregršt modernih rješenja i sigurnosnih sustava. U toj kategoriji ne postoji drugi auto koji joj može konkurirati.
Obiteljski
Škoda Octavia 1.2 TSI 110
Još jedna Škoda, ovaj put Octavia, vlada svojom kategorijom. Izvanredna unutarnja prostranost, kvaliteta izrade i primjerna pouzdanost te najmodernija sigurnosna oprema i mali, ali snažni motor dobitna su kombinacija za naslov u ovoj klasi.
Nagrada čitatelja
Alfa Romeo Giulia
U ovoj kategoriji čitatelji What Car? magazina biraju najiščekivaniji auto godine. Ovdje ulogu ne igra ni cijena ni kategorija kojoj određeni auto pripada. Auto za pobjedu u ovoj kategoriji jednostavno mora imati „ono nešto“, a pobjednik za 2016. to svakako ima. Alfa Romeo Giulia nije samo u Velikoj Britaniji najiščekivaniji auto u 2016. godini. Prvi modeli u salonima očekuju se tek najesen, zasad je znan samo jedan motor, i to onaj iz top verzije Quadrifoglio Verde s trolitrenim V6 twin turbo motorom nastalim u suradnji s Ferrarijem, koji razvija čak 506 KS. Iako su novi A4, BMW Serije 3 i Mercedes C-klase svoje konkurente već predstavili, očito su mistika i iščekivanje prve prave Alfe nakon dugog niza godina, pa čak i desetljeća, očito prevagnuli u odluci čitatelja. Zasad se još ne znaju slabiji motori u ponudi kao ni cijena, no to očito ne sprječava vojsku zaljubljenika u coure sportivo da sanjaju novu Giuliu. Vrhunska tehnologija s primjenom karbona i aluminija da bi se težina što više smanjila, DNA sustav prilagodbe rada motora i ostalih postavki za vožnju, stražnji pogon, ručni ili sportski automatski mjenjači dokaz su ozbiljnosti kojom je Alfa pristupila izradi Giulie, a razlog za to je jednostavan. U toj kategoriji nema mjesta za bilo kakve greške, sve mora biti tip-top, posebno kada se zna s kime se Giulia mora uhvatiti u koštac. Zato i mi jedva čekamo da je isprobamo.
Mali SUV
Nissan Qashqai 1.5 dCi 110
Qashqai je ove godine postigao hat trick. Čak tri godine zaredom osvaja nagradu u ovoj kategoriji. I dalje je neprikosnoven favorit kupaca kojima očito leži njegov izgled, ali i ekonomični i vrlo čisti motori, dok njegova kvalitetna izrada i dobra izolacija buke drže sve nepoželjne šumove i smetnje podalje od putnika.
Veliki SUV
Land Rover Discovery Sport 2.0 TD4 180
Land Rover Discovery i dalje je najbolji veliki SUV u prodaji i vrijedi svaku kunu koliko je skuplji od recimo BMW-a X3, ako si ga možete priuštiti. Briljantan je u vožnji na asfaltu, dok na terenu nema premca, a u HSE opremi ima apsolutno sve što možete poželjeti.
Monovolumeni
Volkswagen Touran 1.6 TDI 110 Bluemotion
Konačno i jedan potpuno novi auto. VW Touran nosi dosta toga na leđima obzirom na svoje prethodnike. Odličan je u vožnji, što inače nije slučaj u ovoj kategoriji, otmjeni interijer dopast će se svima, a i po pitanju sigurnosti je bolji od većine konkurenata.
Sigurnost
Volvo XC90
Novi Volvo XC90 daleko je od najjeftinijeg automobila na našoj listi za ovu kategoriju, no uvjerljivo je najbolji. Švedski SUV je najsigurniji auto koji je EuroNCAP ikada testirao i točka. U sebi ima ugrađene i neke sustave koje čak ni ta organizacija za sigurnost još uopće ne može ocijeniti. XC90 postavio je nove rekorde po pitanju pasivne i aktivne sigurnosti, no naši su mu ocjenjivači dodijelili ekstra bodove i za novitete poput rear end collision protection ili zaštite putnika pri naletu vozila odostraga. Taj vas sustav štiti ukoliko prepozna opasnost od naleta vozila iza vas na način da vas uvuče snažnije u sjedalo, kako bi se minimalizirale trzajne ozljede vrata. XC90 štiti vas i u slučaju da izletite s ceste, jer ukoliko prepozna takvu opasnost dodatno zateže sigurnosne pojaseve i apsorbira energiju kroz sjedala kako bi se smanjile eventualne ozljede kralježnice. Uz sve navedeno, tu su i tri tipa autonomnog kočenja: gradsko, za pješake i pri visokim brzinama koja nalazimo u svim izvedbama u serijskoj opremi. Stoga je jednostavno zaključiti da je XC90 jednostavno najsigurniji automobil ikada napravljen i da je potpuno zasluženo osvojio nagradu u ovoj kategoriji, za razliku od recimo Opel Astre koja je u izboru „stručnih“ novinara HR auta proglašena pobjednikom u istoj kategoriji zbog svojih LED matrix svjetala…
Karavani
Škoda Superb Estate 2.0 TDI 150
Još jedna Škoda kao dokaz da je ovaj donedavno „budget“ proizvođač zaista velikim koracima nastupio i dokazao se u svim kategorijama, na svim tržištima. Superb osim odličnog izgleda i ogromne prostranosti, kako u kabini tako i u prtljažniku, nudi i prvoklasnu izradu te sjajne, snažne i štedljive provjerene motore. U srednjoj opremi jednostavnu nudi sve što ikada možete trebati od odličnog karavana za cijelu obitelj, ili čak i poslovne potrebe.
Jurilice
Ford Fiesta ST-2
I u ovoj kategoriji stari znanac, tj. znanica. Ford Fiesta ST, briljantna u vožnji, zabavnija od nekih pet puta skupljih „sportskih“ auta, prava reli raketa za svakodnevnu upotrebu i sigurno sredstvo protiv dosade u životu. Da nije sve samo u emocijama, niski troškovi i dobro držanje cijene njeni su aduti.
Kabrioleti
Mazda MX-5 2.0
Zar ste stvarno mislili da će netko drugi pobijediti? Iako nova, i još neisprobana s naš strane (ne zadugo) Mazda je s trećom generacijom uspjela dodatno poboljšati svoj bestseler MX-5 i vratiti se korijenima filozofije „manje je više“. S težinom ispod jedne tone, stražnjim pogonom i živahnim motorima, MX-5 je budući klasik i najbolji lijek za krizu srednjih godina te živi dokaz da za zadovoljstvo u vožnji ne morate imati 500 ili više konja.
Coupé
Audi TT 2.0 TFSI 230
Ako postoji auto pretplaćen na prva mjesta u svojoj kategoriji, onda je to sigurno TT. Prošla generacija bila je šest puta najbolja u našem izboru, a nova generacija je samo nastavila taj niz, sada već s drugom titulom zaredom. Kratka ocjena britanskih kolega je: TT nije samo najbolji coupé koji možete kupiti, već jedan od najboljih automobila uopće.
Sportski
Porsche Boxter 2.7
O Boxsteru smo već puno pisali i pričali. Iako Porsche ima i legendarni 911, za maksimalno zadovoljstvo vožnje nije potrebno potrošiti milijun kuna. Boxster je auto zbog kojeg ćete ustati rano samo da bi potražili neku praznu sporednu cestu i uživali u vožnji. Kada još tome dodate odlično držanje vrijednosti i mehaničko savršenstvo, jasno je zašto je Boxster naš favorit i ove godine.
Električni
Vokswagen Passat Estate GTE
VW Passat GTE nudi sve što očekujete od jednog Volkswagena. Vrhunsku izradu, prelijepu kabinu, praktičnost, pouzdanost i odlično držanje vrijednosti. Dodajte tome i top tehnologiju koja radi za vas bez da se to primjećuje i jasno je zašto je ovaj Passat pobijedio u svojoj kategoriji.
Tehnologija
Toyota Mirai i Hyundai ix35 Fuel Cell
Po prvi puta su dva automobila podijelila prvo mjesto u jednoj kategoriji. Vodikova tehnologija gorivih ćelija zapela je za oko naših ocjenjivača, kao jedan od vidova budućnosti vožnje uz pomoć održive tehnologije. Upravo zbog njihove hrabrosti da zakorače na novi teritorij, i Toyota i Hyundai su sa svojim modelima zaslužili ovu nagradu.
Manje poslovne limuzine
Audi A4 3.0 TDI 218
Samo mrvicu rastrošniji od dvolitrene verzije, sa svilenkastim i snažnim šestcilindričnim dizelskim motorom, skoro nečujnom vožnjom i hrpom nove tehnologije, uz standardno dizanje letvice po pitanju unutarnjeg uređenja, novi A4 jednostavno nije imao konkurenciju u ovoj kategoriji.
Veće poslovne limuzine
BMW 520d
Još jedan pretplatnik na svoje mjesto. BMW Serije 5 u varijanti 520d nudi jednostavno sve što možete tražiti od njega i još puno više. Malo je automobila koji nude takav repertoar vrlina u jednom, od odlične protuvrijednosti za uložen novac, držanja vrijednosti, doze prestiža pa do besprijekornih manira u vožnji.
Luksuzni
Mercedes-Benz S 350 d
Za sve one koji traže najviše, tu je S-klasa. Beskompromisna kao i uvijek, perjanica Mercedes-Benza i po mnogima najbolji auto na svijetu. S-klasa je kompas po kojem se navigira cijela luksuzna klasa, a i dalje je i jedan od najljepših i najugodnijih načina za savladavanje velikih razdaljina, uz maksimalnu udobnost i najveću sigurnost.
Ukupni pobjednik
Audi A4 3.0 TDI 218
Ukupni pobjednik ovogodišnjeg izbora je novi Audi A4, s TDI motorom od 3.0 litre. Za njega britanski kolege kažu da donosi potpuno nove standarde uglađenosti, kvalitete interijera i tehnologije u klasu manjih poslovnih automobila.
Izbor ovogodišnjeg automobila godine bio je sve, samo ne jednostavan. Briljantni Superb došao je vrlo blizu Audiju, a fantastična Mazda MX-5 također je ušla u top tri. No, kada smo uzeli u obzir koga je sve Audi morao nadmašiti u svojoj kategoriji da bi izbio na vrh, bilo je jasno da on jednostavno mora izaći kao pobjednik ovogodišnjeg izbora. Smatramo da je malo viša cijena za 3.0 TDI više nego opravdana u odnosu na 2.0 TDI obzirom na sve prednosti, uglađenost, udobnost i lakoću kojom ovaj A4 ubrzava i guta kilometre. No, bez obzira za koju verziju se odlučili, dobit ćete izvanredan auto.
Foto: What Car?