Toyota RAV4 Plug-in Hybrid

Foto: Toyota

RAV4 Plug-in Hybrid smjestio se na samom vrhu ponude modela RAV4, kao perjanica Toyotine ponude hibridnih modela. Radi se o vozilu koje omogućuje nenadmašnu kombinaciju snage i ekološke učinkovitosti.

Njegovim se predstavljanjem u Hrvatskoj jača i širi privlačnost modela RAV4 koji je stvorio tržište rekreativnih SUV vozila i kojih je do sada u svijetu prodano više od 10 milijuna.

Toyota je primijenila svoju vrhunsku stručnost na području hibridne tehnologije za stvaranje modela RAV4 Plug-in pa je nastalo vozilo koje je ne samo snažno, već po pitanju niskih emisija i potrošnje goriva nadmašuje sve svoje konkurente. Konačni homologacijski podaci za ovaj model pokazuju da je razina emisija CO2 22 g/m, a potrošnja goriva 1,0 l/100km (kombinirani WLTP ciklus).

Toyota RAV4 radi kao pravo električno vozilo: EV je zadani način rada, u kojem može prevaliti otprilike do 75 km (WLTP ciklus) te bez intervencija hibridnog pogonskog sklopa postiže brzinu od 135 km/h.

Kad je potrebna dodatna snaga motora, sposobni 2,5-litreni Dynamic Force osigurava da ekonomičnost i dalje bude vodeća u klasi. Punjenje baterije jednostavno je i sigurno, dok ugrađeni punjač od 6,6 kW u automobilu osigurava potpuno napunjenu bateriju za samo 2,5 sata. Vlasnicima se serijski isporučuje MyT aplikacija za daljinsko programiranje i praćenje punjenja baterije, kao i za aktiviranje klimatizacijskog sustava kako bi se kabina zagrijala ili rashladila prije polaska.

Osim sofisticirane i djelotvorne pogonske tehnologije, RAV4 Plug-in Hybrid zadržao je sve vrline zaslužne za uspjeh pete generacija modela RAV4. Pritom se misli na dinamičke prednosti niskog težišta i iznimnu krutost tipičnu za Toyotinu GA-K platformu vozila. Serijski se isporučuje i s inteligentnim pogonom na sve kotače AWD-i. RAV4 Plug-in Hybrid predstavlja dopunu modela RAV4 Hybrid te predstavlja pojačanje u Toyotinom programu elektrifikacije.

Cijene i posebna ponuda

RAV4 Plug-in Hybrid 2,5 VVT-i HSD opremljen je e-CVT mjenjačem, a dostupan je već po cijeni od 412.500 kn uz ELEGANT paket opreme koji također sadrži napredni i bogati sigurnosni i multimedijski paket. Osnovni način rada EV omogućava da RAV4 Plug-in Hybrid prijeđe 75 km (*ovisno o napunjenosti baterije i uvjetima vožnje) uz brzinu do 135 km/h te uz nultu emisiju, isključivo na električni pogon. Tu je i 10 godina jamstva na hibridnu bateriju i do 10 godina jamstva uz Toyota Relax paket.

Povodom predstavljanja RAV4 Plug-in Hybrid u Hrvatskoj pripremljena je posebna ponuda uz Toyota financiranje.

Performanse i tehnologija

Toyota je u novom modelu RAV4 Plug-in utjelovila vozilo s dvostrukim DNK, koje posjeduje moćne i istinske sposobnosti električnog vozila, no može raditi i s visokoučinkovitim hibridnim električnim pogonom.

Toyota koristi vlastita tehnička iskustva stečena tijekom proizvodnje dvije generacije modela Prius Plug-in te je usvojila postupan pristup povećavanju učinkovitosti priključne tehnologije.

Kod modela Prius Plug-in naglasak je bio na povećavanju dometa na električni pogon korištenjem većih baterija višeg napona s provjerenim električnim motorom snage 53 kW iz hibridnog modela. Za razliku od tog modela, RAV4 koristi snažniji motor u kombinaciji s većom baterijom i inverterom kako bi se dobilo puno više pogonske snage te omogućilo prevaljivanje puno većih udaljenosti te ostvarivanje velikih brzina u EV načinu rada.

Najveća snaga koju razvija kompletni pogonski sklop, uključujući 2,5-litreni Dynamic Force hibridni motor, iznosi 306 DIN KS/225 kW, odnosno 38% više nego RAV4 Hybrid, što mu omogućuje da od 0-100 km/h ubrza za 6,0 sekundi → 2,1 sekundu brže. Vozljivost je poboljšana, na način da je 50% više snage dostupno pri brzini od 60 km/h. U EV načinu rada performanse su usporedive s dvolitrenim benzinskim modelom, uz ubrzanje od 0-100 km/h za 10 sekundi.

2-5-litreni Dynamic Force motor

Hibridni motor koji se koristi u modelu RAV4 Plug predstavlja snažniju verziju 2,5-litrenog Dynamic Force motora iz hibridnog modela, s time da je sada na raspolaganju više električne energije za izvlačenje više snage i ostvarivanje povoljnije krivulje okretnog momenta.

Pogonski sklop obujma 2.487 cm3, s četiri cilindra, 16-ventilskom DOHC tehnologijom te radom u Atkinsonovom ciklusu koristi inteligentnu funkciju Dual VVT-i (električno upravljanu) i podešavanje ispušnih ventila te D-4S izravno/neizravno ubrizgavanje goriva s brizgaljkama s više rupa. Dugi hod od 103,4 model i visoki omjer kompresije od 14,0:1 daju više snage i omogućuju veću ekonomičnost. Najveća snaga od 185 DIN KS/136 kW ostvaruje se pri 6.000 o/min, u usporedbi s 178 DIN KS/131 kW pri 5.700 o/min kod modela RAV4 Hybrid.

Novi hibridni sustav

Novi hibridni sustav pruža vodeću u klasi kombinaciju snage i ekonomičnosti. Uz maksimalnu snagu od 306 DIN KS/225 kW, RAV4 Plug-in najsnažniji je među RAV4 modelima i Toyotin najsnažniji hibrid. Istovremeno je fantastično ekonomičan, znatno ekonomičniji u odnosu na RAV4 Hybrid. U klasi je jedinstven i po tome što nudi autentičan doživljaj vožnje električnog vozila. Zapravo je EV zadani način rada: hibridni motor ne intervenira pa tako vozač može prevaliti do 75 km (WLTP ciklus) i postizati brzine do 135 km/h, prikladne za vožnju autocestom, uz nula potrošenog goriva i nula emisija iz ispušne cijevi. Što se tiče gradskog WLTP ciklusa, u EV načinu rada može se prevaliti 98 km* (*ovisno o napunjenosti baterije i uvjetima vožnje).

Ovisno o stanju napunjenosti baterije (SOC), vozilo se automatski prebacuje u iznimno ekonomičan hibridni način rada. Ova je ključna prednost ostvarena baziranjem priključnog sustava na Toyotinoj visokoučinkovitoj hibridnoj tehnologiji.

Načini rada

RAV4 Plug-in Hybrid nudi četiri različita načina rada za svoj priključni hibridni sustav:

  • EV (električno vozilo) način rada – zadani način rada
  • HV (hibridno vozilo) način rada
  • Auto HV/EV način rada
  • Punjenje

Tvornički je zadano da radi kao električno vozilo (EV), a zatim koristi EV-prioritetni način rada te nastavlja s radom samo na električnu energiju čak i kad se papučica akceleratora ne štedi. Kad se dosegne domet u EV načinu rada, vozilo se automatski prebacuje u HV način rada.

Vozač ima mogućnost koristiti HV način rada na početku putovanja, a po potrebi prebaciti u EV način rada zbog maksimalne ekonomičnosti, primjerice prilikom vožnje u gradskim područjima.

 

Ubrzanje

Snaga priključnog hibridnog sustava daje moćan osjećaj ubrzavanja prilikom vožnje u HV načinu rada ili auto EV/HV načinu rada. Odaziv motora i veća snaga iz visokonaponske baterije omogućuju življe performanse pa je za ubrzanje od 0-100 km/h potrebno samo šest sekundi.

Upravljački sustav određuje želi li vozač da se brzina povećava ravnomjerno i linearno ili da se odmah ostvari maksimalni odaziv. U načinu rada Sport, nelinearno ubrzavanje daje osjećaj bržeg odaziva pa se tako povećava i užitak u vožnji.

Programi vožnje

Vozač ima mogućnost birati između programa vožnje NORMAL, ECO i SPORT, čime podešava rad zaklopke akceleratora ovisno o osobnim sklonostima ili uvjetima vožnje (u programu SPORT prilagođava se i ubrzavanje i usporavanje vozila).

Dizajn

Novi model ima iste vanjske dimenzije kao i RAV4 Hybrid, a pogonski sklop konstruiran je na način da ne zadire u kabinu. Obujam prtljažnog prostora tek je neznatno smanjen, s obzirom da je podnica podignuta za 35 mm. S obujmom od 520 litara i dalje može konkurirati ostalim modelima u segmentu.

Podnica prtljažnika ravna je, a tu je i dodatni prostor za kabel za punjenje ispod podnice. Površina za smještaj tereta ostaje ravna i kad se stražnja sjedala (djeljiva u omjeru 60:40) preklope, a ravni spoj sa stražnjim krajem vozila olakšava utovar teških predmeta.

Unutarnji dizajn

Prednja sjedala serijski su opremljena integriranom funkcijom grijanja i električnog podešavanja položaja, kao i potporom za leđa na vozačevom sjedalu. U sklopu ploče s instrumentima pokazivač temperature vode zamijenjen je zaslonom za prikaz razine napunjenosti baterije. Multiinformacijskom zaslonu pridodani su posebni elementi specifični za priključno hibridno vozilo.

Sigurne i učinkovite opcije za punjenje

Toyota RAV4 Plug-in stavlja na raspolaganje sigurne i učinkovite opcije koje omogućuju da se baterija u cijelosti napuni za samo dva i pol sata. Vozilo je opremljeno putnim brzim punjačem koji podržava do 6,6 kW bez smanjenja trajnosti baterije.

Povezani automobil

RAV4 Plug-in prvi je Toyotin model koji vozaču omogućuje daljinsko upravljanje funkcijama vozila putem aplikacije MyT, uključujući klimatizacijski sustav. Toyotina istraživanja potvrđuju da kupci Plug-in Hybrid electric vozila očekuju da im pristup vozilu bude omogućen putem aplikacije pa su stoga daljinske funkcije za upravljanje baterijom, punjenje i komfor u kabini uvrštene u serijsku opremu modela RAV4 Plug-in.

Daljinsko upravljanje punjenjem

Vlasnik može programirati vrijeme punjenja vozila, primjerice na način da zada da punjenje počne u razdoblju jeftinije struje.

Upravljanje komforom

Novi sustav usto omogućuje vlasniku da aktivira grijanje ili ventilaciju u vozilu prije sjedanja za upravljač. Funkcija odmrzavanja razbistrit će stakla i zagrijati automobil kako se ne bi gubilo vrijeme prilikom polaska, a isto se tako kabina može i rashladiti kako bi bila spremna na polazak za vrućeg vremena. Sustav radi najdulje 20 minuta pa mu se rad može uskladiti s planiranim početkom putovanja.