Toyota bZ4X

Foto: Toyota

Suradnja Toyote i Subarua traje već deset godina, odnosno od predstavljanja sportskog modela GT86. Iste marke već dulje vrijeme pripremaju svoj potpuno električni crossover pod imenom bZ4X (Beyond Zero) za Toyotu i Solterra za Subaru.

Prototip bZ4X-a predstavljen je još u travnju, no detaljniji podaci nisu bili dostupni. U zadnji trenutak prije dodjele državnih poticaja za nabavu električnih vozila, Toyota je našim kupcima ponudila bZ4X i otkrila sve detalje.

U većini slučajeva prototip i produkcijski model imaju malo toga zajedničkog, no ovdje to nije slučaj pa bZ4X izgleda kao da je budućnost već stigla. Što se tiče pogonskog sklopa, glavna je litij-ionska baterija od 355 V koja ima kapacitet od 71,4 kWh, a smještena je u podnici.

Po WLTP načinu mjerenja, bZ4X bi morao proći 516 kilometara u izvedbi s prednjim pogonom i 411 kilometara u težoj izvedbi s pogonom na sve kotače. Što se tiče punjenja, 30 min je dovoljno da stignete na 80% napunjenosti baterije (naravno, na nekom od jako brzih punjača). Na kućnom punjaču ista stvar trajat će cijelu noć, odnosno 9.5 sati.

Toyota ističe kako je baterija nakon 10 godina, ili 240.000 kilometara, sposobna zadržati od 90 posto izvornog kapaciteta. Maksimalna snaga varira, odnosno dvije su izvedbe pogona ovisno o tome jeste li odabrali 2WD ili AWD varijantu. Izvedba s prednjim pogonom koristi jedan prednji električni motor od 204 KS (150 kW), koji omogućava sprint do stotke za 7,5 sekunde. Varijanta s pogonom na sva četiri kotača ima i stražnji elektromotor, pri čemu svaki proizvodi 109 KS (80 kW) i pokreće zasebnu osovinu, uz kombiniranu snagu od 218 KS (160 kW). Iako teži 85 kg AWD do stotke ubrzava za 6,9 sekundi. U bliskoj budućnosti očekuje se još šest potpuno električnih modela bZ obitelji.

Kao što smo rekli, prva Toyotina arhitektura namijenjena EV-ovima, e-TNGA, razvijena je sa Subaruom. Ista donosi nisko težište i veću torzijsku krutost, a Toyota ističe da su tražili „terenske performance za SUV-ove“. bZ4X ima 470 centimetara u duljinu, 186 centimetara u širinu i 165 centimetara u visinu, s međuosovinskim razmakom od 285 centimetara. To ga čini nešto dužim od RAV4, a s međuosovinskim razmakom identičnim Highlanderu.

Kabina s pet sjedala s duljinom od 194 cm, širinom od 152 cm i visinom od 116 cm je prostrana i komotna, a po Toyoti prostor za noge vodeći  je u klasi za oba reda sjedala, uz odličnu zvučnu izolaciju s posebnim staklom. Kao opcije nude se panoramski krov ili solarne ploče postavljene na krov koje mogu generirati dovoljno struje za domet do 1800 kilometara godišnje (ili oko 11.5 kilometara dnevno za sunčana dana).

Toyotini inženjeri (ili Subaruovi?) tvrde da bZ4X ima najbolji 4×4 sustav u klasi električnih vozila, podržan sustavima pomoći pri penjanju i spuštanju ekstremnijim strminama, a baterija je potpuno zaštićena od prodora vode.

Recimo još i to da je standardno jamstvo na bateriju osam godina ili 160.000 kilometara, nakon kojih baterija zadržava najmanje 70 posto prvobitnog kapaciteta. Na cijelo vozilo auto garancija je 10 godina. Jednako dugu garanciju možete imati i na bateriju uz opciju produženog jamstva na bateriju od 10 godina ili čak milijun kilometara.

Bz4X već se može pogledati u salonima  s četiri paketa opreme, a cijene kreću od 412.100 kuna za varijantu s prednjim te 434.600 kuna s 4×4 pogonom.