Subaru XV e-BOXER
Tekst: Goran Vrhovec /Foto: Subaru

Prije nešto više od mjesec dana izvijestili smo o našim prvim dojmovima o Subaruovom prvom hibridu u karoseriji Forestera. Prošli tjedan opet smo bili u Italiji zbog Subarua, ovaj put istog pogonskog sklopa, ali u manjem XV-u.
XV je model koji je bestseller u Subaruovom portfelju, posebno na našem tržištu jer je to i najpristupačniji model japanske tvrtke. Riječ je o crossoveru koji je stvarno sposoban i za zahtjevnije zadatke izvan asfalta i svaki put se iznova čudimo kakve off-road ture biraju naši talijanski domaćini za prezentacije modela koje se ne oglašava kao hard-core terence.
Treća je to generacija XV-a predstavljena prije dvije godine (ako računamo prvu koja se još zvala Impreza XV). Kompaktno vozilo, ali sa svim Subaru značajkama koje karakteriziraju marku već desetljećima. Pritom mislimo naravno na bokser motor (do sada ih je Subaru proizveo 20 milijuna) i stalni pogon na sve kotače pod nazivom Symmetrical AWD (19 milijuna primjeraka do sada).
Sve ovo pokazuje da Subaru ne odustaje od svog provjerenog recepta, a rekordne prodajne brojke iz zadnje dvije godine potvrđuju da je ta filozofija ispravan put.
Osim pogonskog sklopa, ono što karakterizira Subaru je kvaliteta izrade bez premca koja se očituje u nedostižnoj krutosti karoserije koju će iskusniji vozači primijetiti nakon prvih sto metara. Poslovična otpornost na torziju omogućava ovjesu da radi ono što mu je zadatak pa tako u svakom trenutku, bez obzira na kvalitetu podloge znate da su kotači u najboljem mogućem položaju u odnosu na podlogu.
Ni zahtjevna vožnja po neravnom terenu kada poneki kotač ostane u zraku neće imati utjecaja na karoseriju, već ćete i dalje moći bez problema otvoriti vrata jer je uvijanje karoserije nepoznat pojam u Subaruovom rječniku.
Ipak, ono zbog čega smo došli u Italiju je prvenstveno hibridni pogon. Isti je kao i u Foresteru, benzinski atmosferski motor od dvije litre i 150 KS kojem pomaže elektromotor smješten u mjenjaču od 16.7 KS. Po konzervativnim Subaruovim podacima, zaliha snage baterije je dovoljna za vožnju samo na struju od jedne milje, odnosno 1.6 km što je naravno malo u odnosu na plug-in hibride kakve znamo, ali to mu ni nije namjena.
Razlog za Subaru hibride je ušteda goriva i smanjenje CO2 emisije uz zadržavanje svih karakteristika vožnje, ali i praktičnosti i iskoristivosti modela na kakvu smo navikli kod klasičnog pogonskog sklopa. Tako baterija ne zauzima mjesto u prtljažniku, a težina je povećana u odnosu na najlaganiju izvedbu, onu s 1.6 motorom, za 114 kg.
Raspored težine je gotovo identičan kao kod normalne izvedbe, što garantira izvrsno ponašanje u vožnji. Svakako treba spomenuti i X-mod tipku kojom aktivirate mod za off-road vožnju koja mijenja postavke ESP-a, ali i prijenosa snage u što smo se i sami mogli uvjeriti na stvarno zahtjevnim dijelovima testne rute.
Sve u svemu, XV i kao hibrid ostao je pravi Subaru. Kvaliteta izrade, vožnje, uz sigurnosne sustave s kojima je Subaru na samom vrhu po pitanju sigurnosti na svim testovima garancija su mirne savjesti ako se odlučite za neki od automobila sa zvijezdama na nosu.