Peugeot 3008

Tekst: Goran Vrhovec / Foto: Peugeot

U prelijepom i sunčanom Šibeniku prisustvovali smo prezentaciji novog Peugeota 3008. Treća generacija popularnog modela već nakon prve generacije prešla je iz monovolumena u sveprisutni SUV segment, ali opet na svoj način, u stilu fastbacka. S 3008 počinje novo doba za Peugeotove modele.

S novim modelom zaživjela je i nova platforma STLA Medium na kojoj će se naći brojni modeli iz koncerna. Prvenstveno je namijenjena za električne modele, ali koristit će se i za hibride. Ova platforma trebala bi ispuniti sve želje kupaca, užitak u vožnji, performanse, učinkovitost te povezane usluge i povezivost.


3008 je prvi Peugeot koji predstavlja novi prednji dio kakav će u budućnosti naslijediti novi modeli sa znakom lava. Zadržan je prepoznatljiv svjetlosni potpis s očnjacima, ali na novi način koji diktiraju nova prednja svjetla i maska. Aerodinamici je posvećena velika pažnja kako bi se učinkovitost dovela na najveću moguću razinu koja je od vitalne važnosti, posebno kod električnih modela.

 

I straga je zadržan prepoznatljiv potpis s tri kandže. Veći međuosovinski razmak garantira veću prostranost u kabini, a posebno treba naglasiti kako prtljažnik u svim izvedbama može primiti 520 litara prtljage, bez obzira radi li se o verzijama s termičkim motorima i hibridnom baterijama ili pak čisto električnim modelima s prednjim ili pogonom na sve kotače.

Još jedna novost je i-Cockpit koji je sada dobio i oznaku Panoramic. Kada ga pogledamo jasno je zašto je tomu tako. Otkada je Peugeot davnih dana predstavio i-Cockpit s malim volanom, neki su zamjerali smještaj instrumenata ispred vozača jer ovisno o visini vozača nisu svi mogli pronaći idealnu poziciju iz koje bi instrumenti bili vidljivi. Sada je sve to ispravljeno na način da je veliki zakrivljeni ekran na kojima vozač prati sve instrumente izdignut i odaje dojam lebdenja pa je sada puno jasnija pozicija u odnosu na obruč volana.

Ekran okružuje vozača i proteže se sve do kraja središnje konzole (dijagonala mu je 21“!) i čini se kao da novi 3008 slijedi neke davne postulate koje su koristili neki od najviše vozački orijentiranih modela otprije 30 pa i 40 godina, koji se danas spominju sa nostalgijom. Novi je i volan s tipkama za razne funkcije, ali opet pohvalno jer su taktilne pa ih treba stisnuti, a ne prelaziti preko njih. To naravno olakšava intuitivno upravljanje, poput nekadašnjih mobilnih telefona na kojima smo znali tipkati i bez gledanja za razliku od današnjih s touch-screenovima. Uređenje kabine je kompletno novo, sa središnjom konzolom novog oblika te „ručicom“ automatskog mjenjača podignutom tamo gdje očekujemo tipku za pokretanje motora.

Sada dolazimo i do motora. Početni model pokreće blago hibridni sklop poznatog 1.2 PureTech motora koji je bitno unaprijeđen kako bi bio što pouzdaniji. Ta verzija razvija 136 KS, a nudi se u dvije opreme – Allure koja već ima skoro sve što možete zamisliti te top izvedbu GT.

Jači je PHEV hibrid koji razvija 195 KS, dok su potpuno električne izvedbe dvije, s prednjim pogonom u varijantama sa Standard range dosegom od 210 KS, produljenim Long range  koji nudi 230 KS dok je na vrh zasjeo model s pogonom na sve kotače i dva motora ukupne snage 320 KS. „Osnovni“ model, blago hibridni Allure od 136 KS košta 35.490 eura, dok električni modeli kreću od 48.490 eura.