Novi Peugeot 508 SW
Foto: Peugeot
U Zagrebu je prošli tjedan predstavljen vrlo vjerojatno najljepši karavan za 2019. Nakon što je limuzinska verzija pobrala komplimente po pitanju izgleda, sada je tu i novi Peugeot 508 SW.
On redefinira dizajnerske kodove na iznimno konkurentnom tržištu karavana D segmenta, a nadahnuće je pronašao u svijetu tzv. shooting break automobila. Nudi savršenu ravnotežu između sportske elegancije i praktičnosti, pružajući zavidnu količinu prostora za putnike te velik prtljažnik kojem se lako pristupa. Unutrašnjost se odlikuje najnovijom generacijom Peugeot i-Cockpita, a malim krugom okretanja snalazi se u najrazličitijim okruženjima – od gradskih ulica do autoceste.
Prepoznatljiva odlika DNK-a Marke, izvrstan pogonski sklop, spaja vrhunske vozne osobine i savršenu kontrolu naginjanja karoserije. Automobil osmišljen da pruži vrhunske performanse, sigurnost i udobnost obećava užitak u intenzivnom doživljaju vožnje.
Segment u kojem dominiraju karavani
D-segment u Europi predstavlja tržište od 1.400.000 vozila. U posljednjih deset godina, karavani čine većinu tog segmenta unatoč stalnom dolasku novih vozila i linija automobila, ponajprije SUV-ova. U Europi je svako treće vozilo prodano u D-segmentu karavan.
Taj segment uključuje tradicionalne velike karavane, od čega većinu čine mainstream proizvođači i premium ponuda koja spaja praktičnost karavana s dinamičnim dizajnom. Peugeot ima jasan i nedvosmislen cilj: stvoriti predmet želja i srušiti dizajnerske kodove mišićavim automobilom modernog izgleda kakve su dosad nudili samo premium proizvođači.
Dizajn koji oduzima dah
Peugeot je oduvijek dizajnirao karavane na temelju limuzina, kao što je model 504, stvoren prije pedeset godina. Tako i novi Peugeot 508 SW krase svi upečatljivi elementi dizajna radikalne limuzine.
Zahvaljujući funkcionalnim krovnim nosačima koji izgledom odgovaraju dizajnu automobila, karavan je gotovo jednako nizak kao i limuzina; samo 1,42 m. To je gotovo 6 cm manje od prethodne generacije, što donosi optimalne aerodinamičke karakteristike, a pritom osigurava dovoljno prostora za glave putnika na stražnjim sjedalima kako bi se ispunili standardi u segmentu.
Dug je 4,78 m (samo 3 cm dulji od limuzine i 5 cm kraći od prethodne generacije); novi Peugeot 508 SW krase uglađene, tekuće linije kojima završni pečat daje elegantna, niska linija krova.
Vrata bez okvira, jedinstvena odlika karavana među mainstream proizvođačima automobila, usavršavaju linije karoserije i omogućuju nižu ostakljenu površinu. Svi su zazori smanjeni zahvaljujući prvorazrednoj stručnosti, kotači savršeno ispunjavaju otvore za kotače, a krovna je antena uklonjena (sada je napravljena tehnikom sitotiska). Linije karoserije istovremeno su snažne i podsjećaju na automobile luksuznog segmenta.
Prednji kraj karavana jednako je upečatljiv kao i prednji kraj limuzine. Zahvaljujući Full LED prednjim svjetlima i vertikalnom svjetlosnom potpisu sjajnih LED dnevnih svjetala, novi Peugeot 508 SW odlikuje se jedinstvenim, ekskluzivnim identitetom koji upotpunjuju poznati lav smješten u sredini prednje maske i logotip 508 na poklopcu motora.
Stražnji kraj ostavlja dojam snage i suvremenosti, zahvaljujući sjajnoj crnoj vodoravnoj traci koju s obje strane omeđuju 3D Full LED stražnja svjetla preuzeta iz limuzine, danju i noću osvijetljena prilagodljivim intenzitetom, što obojene kandže čini stalno vidljivima gledano s boka ili straga. Kromirana dvostruka ispušna cijev vizualno spušta vozilo i dodatno ističe sportski dizajn.
Prtljažniku se pristupa putem praktičnih petih vrata (koja mogu biti motorizirana i mogu se otvarati slobodnih ruku). Prag prtljažnika nizak je i širok (6 cm niži od limuzine, samo 63,5 cm udaljen od tla, 2,4 cm širi). Pokrov prtljažnika koji se lako postavlja i uklanja pruža izravan pregled cijelog prtljažnika kapaciteta 530 litara (sa zatvorenim pokrovom). Dizajniran je da bude jednostavnog oblika i potpuno iskoristiv. Obujam prtljažnika s dvostrukom podnicom vrlo je sličan onome prethodne generacije (560 litara).
Osim što je praktičan, pristup prtljažniku dodatno je olakšan pragom od nehrđajućeg čelika koji olakšava utovar. Inačica GT opremljena je aluminijskim krovnim nosačima i praktičnom mrežicom za organizaciju prtljažnika.
Modularnost je iznimno važna za karavane pa je novi Peugeot 508 SW opremljen stražnjom klupom djeljivom u omjeru 2/3:1/3 s funkcijom Magic Flat. Taj sustav omogućuje trenutačno preklapanje bočnih sjedala s pomoću dva gumba smještena s obje strane prtljažnika. Time se stvara potpuno ravna podnica koja oslobađa 1780 litara utovarnog prostora.
Vrhunski zvučni sustav poznatog francuskog proizvođača FOCAL s pomoću 10 zvučnika osigurava čist i jasan zvuk koji se besprijekorno čuje u cijelom vozilu. Metalne zaštitne mrežice visokotonaca, smještene u sva četiri vrata, izrađene su od brušenog metala. Unutrašnjost nove SW izvedbe Peugeot 508 upotpunjuje dojam kvalitete i izvrsnosti koji najavljuje vanjski dio vozila.
Optimalna sigurnost zahvaljujući novim tehnologijama za pomoć u vožnji
Novi Peugeot 508 SW nudi širok raspon sustava pomoći u vožnji posljednje generacije kako bi udovoljili sve zahtjevnijim EuroNCAP kriterijima. U ponudi je sustav Night Vision, zatim prilagodljivi tempomat s funkcijom Stop & Go , upozorenje o izlasku iz voznog traka, funkcija pomoći pri parkiranju Park Assist, Full LED svjetla s funkcijom osvjetljenja zavoja i dr.
Novi Peugeot 508 SW koristi novu generaciju PureTech i BlueHDi motora (sa SCR tehnologijom) koja je predstavljena i na limuzinskoj izvedbi.
U ponudi su dvije benzinske izvedbe temeljene na PureTech 1.6L motoru:
- PureTech 180 S&S EAT8,
- PureTech 225 S&S EAT8.
I četiri dizelske izvedbe temeljene na BlueHDi 1.5L i 2.0L motoru:
- BlueHDi 130 S&S BVM6,
- BlueHDi 130 S&S EAT8,
- BlueHDi 160 S&S EAT8,
- BlueHDi 180 S&S EAT8.
Vrijednosti emisija CO2 najbolje su u klasi, a uzimaju u obzir nove tehničke odredbe postupka WLTP kojima se nastoje uskladiti razine potrošnje provjerene testiranjima i razine potrošnje pri uporabi potrošača.
U načinu rada ECO obitelj Pure Tech motora opremljena s automatskim mjenjačima EAT8 automatski uključuje opciju krstarenja. Ova je funkcija dostupna pri brzinama od 25 do 130 km/h, kad to dopuštaju uvjeti na cesti. Pokreće se kad vozilo ne prepozna stopalo na papučici, a vozač ne primjećuje promjenu. Smanjuje unutarnje trenje mjenjača i smanjuje potrošnju goriva za oko 3 %.
Cijene kreću od 217.180 kuna za početnog dizelaša s ručnim mjenjačem, dok prvi benzinac snage 180 KS dolazi s paketom opreme GT Line košta 282.654 kuna. Snažniji dizelaš od 160 KS uparen s automatskim mjenjačem kreće od 266.491 kuna.
Početkom 2020. ponudi će se pridružiti i učinkoviti benzinski Plug-in hibridni pogonski sklop s većim dosegom vožnje bez emisija od 50 km (prema ciklusu WLTP). Baterije će biti smještene ispod sjedala u drugom redu kako bi se sačuvala prostranost prtljažnika.
Novi Peugeot 508 lansiran je u ožujku, a karavanska inačica lansira se na hrvatsko tržište od 15. srpnja.