Novi Hyundai Tucson
Foto: Hyundai
U Zagrebu je nakon duljeg vremena održana jedna prava novinarska prezentacija novog modela. Osim što smo uživali u lijepom zimskom vremenu, kao i u ugodnom društvu starih poznanika iz branše, glavna zvijezda dana ipak je bio novi Tucson.
To je četvrta je generacija Hyundai best-sellera koji do sada bilježi više od 7 milijuna prodanih primjeraka širom svijeta otkako je lansiran 2004. godine. Od toga 1,4 milijuna primjeraka prodano je u Europi, što ga čini najprodavanijim Hyundai SUV-om na svijetu. Na tržište dolazi s revolucionarnim i ambicioznim novim izgledom koji prati novi Hyundai dizajnerski identitet i smjer – Sensuous Sportiness.
Umjesto puke evolucije modela prethodne generacije tako poznate kod recimo VW-a i sličnih uglavnom njemačkih proizvođača, potpuno novi Tucson predstavlja revoluciju za Hyundai u dizajnerskom smislu. Sveukupno, veći je i širi od svog prethodnika. Njegov „mišićav stav“ kombinira oštre rubove i dinamične proporcije s bogatim površinama, osiguravajući progresivan izgled bez ugrožavanja Tucsonovog robusnog SUV naslijeđa. Istaknuti geometrijski uzorci poznati kao „parametrijski dragulji“ pojavljuju se u dizajnu čitavog SUV-a, dajući mu progresivan karakter.
Najistaknutiji prikaz ovih parametrijskih dragulja nalazi se na prednjoj masci vozila, gdje parametrijska skrivena svjetla pružaju snažan prvi dojam. Kad su svjetla ugašena, čini se da je prednji dio vozila prekriven tamnim, geometrijskim uzorcima, koji se izgledom ne razlikuju od neprimjetno integriranih LED dnevnih svjetala (DRL) u rešetku.
Zahvaljujući vrhunskoj tehnologiji poluzrcalnog osvjetljenja, kada se uključe LED dnevna svjetla, tamni kromirani izgled rešetke pretvara se u oblike nalik draguljima, dajući još privlačniji element i inače elegantnom izgledu Tucsona.
Parametrijski dragulji također se ističu kao istaknuti element dizajna na boku vozila. Isklesane površine stvaraju zapanjujući kontrast između elegantne siluete i oštrog klina, što sugerira kretanje prema naprijed čak i kada mirujete. Zategnuti atletski oblici neprimjetno se stapaju u kutne lukove kotača, gdje aluminijski naplatci pružaju snažan i dinamičan stav.
Straga, široka stražnja svjetla s parametrijskim detaljima skrivenih svjetala nastavljaju dizajnersku temu. Stražnji odbojnik potpuno novog Hyundai Tucsona također integrira detalje uzorka s trodimenzionalnim efektom, zajedno sa sportskim ukrasima.
Dizajnerski čisti i sofisticiran interijer kombinira maksimalnu udobnost s besprijekornom tehnologijom
Neprimjetna integracija vodeće tehnologije u segmentu pruža kupcima potpuno novog Tucsona napredno i potpuno prilagodljivo digitalno iskustvo. To uključuje potpuno digitalni dvostruki kokpit, koji se može konfigurirati, a sastoji se od nove 10,25-inčne digitalne instrumentne ploče i novog 10,25“ središnjeg AVN-dodirnog zaslona.
Hyundai dizajneri su se odrekli fizičkih gumba i tipki, tako da se sve funkcije AVN-a (audio-video i navigacija), grijanja, ventilacije i klimatizacije kontroliraju dodirom, što ga čini prvim Hyundaijevim modelom koji ima konzolu potpuno osjetljivu na dodir. Potpuno novi Tucson također je opremljen najnovijom verzijom Hyundaijevih povezanih automobilskih usluga Bluelink®.
Uz niz novih praktičnih funkcionalnosti, Hyundai nudi još veću udobnost kupcima Tucsona
S 20 mm većom dužinom, 15 mm većom širinom i međuosovinskim razmakom koji je povećan za 10 mm u odnosu na prethodnu generaciju, potpuno novi Tucson prostraniji je nego ikad ranije no osim pukog povećanja ima i drugih novosti. One uključuje tehnologiju Multi-Air Mode koja se sastoji od kombinacije izravnih i neizravnih otvora za zrak za klimatizaciju i grijanje kako bi se stvorilo ugodnije unutarnje okruženje s nježnijim protokom zraka.
Trozonska kontrola klimatizacije sada osim putnika u prednjem dijelu vozila zadovoljava i putnike na stražnjim sjedalima. Ventilirana sjedala sprijeda i grijana sjedala sprijeda i straga pružaju daljnju udobnost i vozaču i putnicima.
Pogon na sva četiri kotača i Terrain modovi čine potpuno novi Tucson istinskim SUV-om
Potpuno novi Tucson objedinjuje svoje prave SUV osobine s 4×4 mogućnostima, zahvaljujući novom Terrain mod izborniku načina terenske vožnje, koji pruža još više užitka za vozače. Ova značajka, dostupna u hibridnoj verziji s automatskim mjenjačem, koristi Hyundaijevu HTRAC tehnologiju pogona na sva četiri kotača, koja omogućuje okretno upravljanje i bolju primjenu okretnog momenta, ovisno o prianjanju kotača i brzini vozila.
Pored različitih načina vožnje, tri dodatna načina terenske vožnje – blato, pijesak i snijeg – optimiziraju performanse vožnje i HTRAC postavke za poboljšano iskustvo vožnje na raznim terenima.
Udobna ili sportska vožnja s novim elektronički kontroliranim ovjesom i podešavanjem
Elektronički kontrolirani ovjes (ECS) kod potpuno novog Hyundai Tucsona nudi vozačima fleksibilnost zahvaljujući svojoj prilagodljivoj tehnologiji vožnje. Vozači mogu odabrati način rada Normal ili Sport, ovisno o svojim željama vožnje. ECS automatski i kontinuirano kontrolira ovjes vozila kako bi povećao udobnost i performanse vožnje.
To postiže uzimajući u obzir uvjete vožnje poput brzine, stanja površine ceste, zavoja, zahtjeva za zaustavljanjem i ubrzanja. Upravljajući silom prigušenja na svakom pojedinačnom kotaču, ECS smanjuje kotrljanje, nagib i okomito kretanje kako bi poboljšao vožnju i upravljivost.
Motori
Tucson nudi najelektrificiraniju liniju pogonskih sklopova u segmentu kompaktnih SUV-ova, uključujući hibridne, plug-in hibride te benzinske i dizelske 48-voltne blage hibridne opcije, potpuno novi Hyundai Tucson dovršava elektrifikaciju Hyundai SUV flote u Europi.
Nudeći pet opcija elektrificiranog pogonskog sklopa i dva motora s unutarnjim izgaranjem s četiri opcije izbora prijenosa, potpuno novi Tucson odgovara svakoj vrsti vozača. S benzinskim i dizelskim 48-voltnim blagim hibridom, potpunim hibridom i plug-in hibridom dostupnim kupcima, potpuno novi Tucson nudi najširi raspon elektrificiranih pogonskih sklopova u segmentu kompaktnih SUV-ova. Uz to, dostupan je i s dvije benzinske i dizelske opcije. Pogonski sklopovi su razvijeni s ciljem smanjenja emisija bez kompromisa žrtvovanja zabave u vožnji.
Cijela se linija temelji na dva Hyundai Smartstream motora: 1,6-litrenom T-GDI benzinskom motoru i 1,6-litrenom CRDi dizelskom motoru, koji su dostupni s različitim razinama elektrifikacije ili bez njih. Benzinski motor 1.6 T-GDI Smartstream motor kao prvi na svijetu opremljen je tehnologijom vremenski promjenjivim upravljanjem otvaranja ventila (CVVD). CVVD optimizira performanse motora i učinkovitost goriva, a istovremeno je i ekološki prihvatljiv. Tehnologija upravljanja ventilom regulira trajanje otvaranja i zatvaranja ventila prema uvjetima vožnje. Ovo je jedini sustav koji može promijeniti trajanje otvaranja ventila tijekom vožnje, ovisno o uvjetima. Tehnologija povećava performanse za 4% i učinkovitost u potrošnji goriva za 5%, a smanjuje emisije za 12%.
Za još veće performanse i smanjene emisije, kupci mogu odabrati snažni hibridni pogonski sustav od 230 KS. Kombinira trenutni okretni moment elektromotora od 44,2 kW s izlaznom snagom motora 1.6 T-GDI. Sustav je uparen s litij-ionskom polimernom baterijom kapaciteta 1,49 kWh, a dostupan je sa 6-stupanjskim automatskim mjenjačem (6AT) i pogonom na prednje ili sva četiri kotača. Plug-in hibridna varijanta od 265 KS bit će dostupna kupcima u proljeće 2021. godine.
U kombinaciji s Hyundaijevom učinkovitom i reaktivnom 48-voltnom blagom hibridnom tehnologijom, 1.6 T-GDI dolazi u dvije različite varijante izlazne snage, sa 150 KS ili sa 180 KS i opcijskim pogonom na sva četiri kotača. Obje verzije mogu se kombinirati sa 6-stupanjskim inteligentnim manualnim mjenjačem (6iMT) ili sa 7-brzinskim mjenjačem s dvostrukom spojkom (7DCT).
Kada nije povezan s 48-voltnim blagim hibridnim sustavom, 1,6-litreni T-GDI Smartstream benzinski motor dostupan je sa 150 KS, ručnim mjenjačem sa šest brzina i pogonom na prednje ili sva četiri kotača. Druga opcija je 1,6-litreni CRDi Smartstream dizelski motor. Blaga hibridna varijanta od 48 volti isporučuje 136 KS i dolazi sa 7DCT mjenjačem i pogonom na prednje ili sva četiri kotača. Dizelski 1,6-litreni CRDi Smartstream motor također je dostupan sa 115 KS i ručnim mjenjačem sa šest brzina i prednjim pogonom.
Recimo još da cijene za novi, zaista revolucionarni Tucson kreću od 174.990 kn za isključivo benzinsku izvedbu 2WD bez mild hibridne tehnologije i 150 KS u opremi Comfort, dok za sada (do dolaska plug-in izvedbi) vrh ponude predstavlja dizelaš 1.6 CRDi ISG 136 7DCT 4WD u Premium Plus izvedbi za koji će trebati izdvojiti 312.511 kn.