Citroën C3

Tekst: Goran Vrhovec

U Hrvatsku je prošli tjedan stigao novi Citroënov C3. Gradski auto koji je pravi bestseller već više od 20 godina dobio je moderan dizajn, povišenu karoseriju u skladu s trendovima crossovera, novi interijer i pogonske sklopove od termičkih, preko hibridnih do potpuno električnih.

U trendu neprestanog povećanja karoserija veseli da novi C3 nije potpao pod modu konstantnog povećanja dimenzija u duljinu, već s 402 cm i dalje ostaje u zlatnom standardu gradskih automobila. Nije se promijenio ni međuosovinski razmak, ali jest visina od tla i ona sada u benzinskim izvedbama iznosi skoro pa terenskih 197 mm. Time je zagarantirana okretnost u gradu, ali i sposobnost penjanja na rubnjake i slične prepreke kakve nalazimo u svakodnevnoj borbi za parking na gradskim ulicama.

Osim svježeg izgleda najvažniji adut novog C3 svakako je cijena, jer u vremenu kada je teško pronaći auto za manje od 20.000 eura, novi C3 starta s cijenom kakvu očekujemo od Dacije (već od 15.990 Eura), a da pritom ne nudi onaj osjećaj zakinutosti na bilo kojem planu kakav često imamo u Dacijinim modelima gdje je štednja vidljiva na svakom koraku. Novi C3 osim atraktivnog vanjskog izgleda nudi i moderan izgled kabine, novi, skoro kvadratni mali upravljač te instrumentnu traku koja se gleda preko upravljača, slično kao na Peugeotima i njihovom i-Cockpitu.

Za pogon se zasad koristi poznati redizajnirani 1,2-litreni PureTech motor od 100 KS koji u kombinaciji sa šestbrzinskim ručnim mjenjačem osigurava čisto solidne performanse (0-100 za 10.6 sekundi, 183 km/h, uz prosječnu potrošnju od 5.4 l/100 km). U ponudi je već i električna izvedba s baterijom od 44 kWh koja osigurava domet od 320 km te snagu od 113 KS (0-100 11 s, 135 km/h). Maksimalna podržana snaga punjenja je 100 kW, a valja spomenuti da toplinske pumpe nema u ponudi. Od ožujka će u ponudi biti i hibridna izvedba s PureTech motorom od 100 KS, ali i 48V instalacijom te elektromotorom smještenim u mjenjaču s dvostrukom spojkom.

Treba spomenuti da svaki C3 dolazi s Advanced Comfort ovjesom koji garantira udobnu vožnju na tragu legendarnih Citroënovih modela iz prošlosti, a svakako nije uobičajen u ovoj cjenovnoj kategoriji. Za Advanced Comfort sjedala ipak morate ići na neku od boljih oprema, jer u početnoj You dolaze senzori za parkiranje, klima uređaj i već svima poznate asistencije vozaču. Već sljedeći paket Plus donosi 17“ čelične kotače, električno preklopive i grijane retrovizore, 10.25“ infotainment, dvobojnu karoseriju i kožni upravljač. Vrh ponude je Max izvedba koju smo imali prilike i provozati, a ona donosi 17“ alu naplatke, kameru za vožnju unatrag, automatsku klimu, 3D navigaciju i bežično punjenje mobitela.

Cijena osnovnog C3 You Turbo 100 je 16.490 eura, sljedeći C3 Plus Turbo 100 je 17.900 eura, a C3 Max Turbo 100 19.900 eura. Električni ë-C3 u osnovnoj opremi košta od 25.900 eura, a uz opremu Max 29.500 eura. Hybrid 100 će kada stigne na tržište koštati od 21.200 eura, a još nije definirana cijena za osnovni električni model s manjom baterijom. Sve cijene se umanjuju za 500 eura uz Citroën financiranje. Jamstvo je dvije godine, no uz doplatu od 260 eura ono se produljuje na pet godina, što svakako preporučamo kao više nego isplativu investiciju.

Uz sve navedeno, izgleda da će i ova kategorija, koja je zbog niskih cijena bila nepravedno zanemarena u zadnjih par godina s novim C3 doživjeti novi uzlet jer je Citroën dokazao da se i danas može ponuditi atraktivan, moderan, a istovremeno cjenovno pristupačan model.