Nova Toyota Corolla
Foto: Toyota
U Zagrebu je u četvrtak hrvatskim novinarima predstavljena nova Corolla. Nakon dvije generacije Aurisa u Toyoti su se vratili starom imenu za najpopularniji auto svih vremena.
Iako je Corolla i do sada bila prisutna imenom za limuzinu, pravi kompaktni model koji je i proslavio najprodavaniji model u povijesti (46 milijuna prodanih primjeraka) ponovno se zove Corolla. Dolazi u tri karoserijske varijante, kao kompakt, sedan i karavan.
Za razliku od svih dosadašnjih modela bez obzira na ime, na prvi je pogled vidljivo da se ovaj put osim na racio računalo i na emocije. Očito u Toyoti pušu neki novi vjetrovi, jer nakon povratka sportske Supre sada i najkomercijalniji modeli moraju nuditi nešto više po pitanu dizajna, ali i voznih svojstava.
Tako se nova Corolla po prvi puta nudi s dva različita hibridna pogonska sklopa (1.8 od 122 i 2.0 od 180 KS) i 1,2-litrenim turbo benzincem (114 KS, dostupan u kompaktu i karavanu), dok će kupci sedan izvedbe morati birati između slabijeg hibrida i 1.6 atmosferskog motora od 132 KS. Valja spomenuti da je na prvi pogled vidljivo da se ovaj put išlo na bitno privlačnije i dinamičnije linije nego što smo to navikli gledati kod mainstream Toyota.
Iako na prvi pogled sve tri verzije djeluju jednako, na drugi se ipak vide razlike u nekim detaljima. Kompakt i karavan imaju nešto izraženije „mišiće“ na prednjem braniku kao i straga, dok je limuzinska varijanta malo smirenija. No, u svakom slučaju i ta smirenija izvedba djeluje sportskije i mladenačkije od svih prethodnih.
Najatraktivniji je svakako kompakt, posebno u bi-tone izvedbi crveno-crno koji bi trebao po prvi put pokazati i sportskiju osobnost hibrida. Motor koji ga pokreće sada je dvolitraš i razvija 180 KS, što bi trebalo biti dovoljno ne za pravu jurilicu, ali za vrlo solidno motoriziran kompakt. Kako se ta sportskost manifestira u praksi, pričekat ćemo do testa, jer su naravno uz obje hibridne izvedbe dostupni isključivo CVT mjenjači.
Nova je Corolla bazirana na novoj TNGA platformi i zadovoljava u svim izvedbama najstrože sigurnosne standarde, kako pasivne, tako i aktivne (zahvaljujući Toyota Safety Sense tehnologiji).
Cijene se kreću od najjeftinije sedan izvedbe pokretane 1.6 motorom i opremom Terra koja se može dobiti za 139.900 kn. Slijedi kompakt s istom opremom Terra po jednakoj cijeni, ali pokreće ga 1.2 turbo motor. Slabiji hibrid u limuzini, ali u jačoj opremi Luna koštat će vas 189.900 kn, dok će u kompaktu u osnovnoj opremi Terra koštati 175.900 kn.
Recimo još da vrh ponude motora u kompaktu, nazvan Hybrid Dynamic Force u Terra opremi košta 203.900 kn, a u karavanu s jačom opremom Luna može biti vaš za 210.900 kn.