Mitsubishi Eclipse Cross

Tekst: Goran Vrhovec

Novitet o kojem smo pisali prošle godine u Ženevi konačno je stigao i na naše ceste. Riječ je o Eclipse Cross kojim tradicionalno nastrojen Mitsubishi ulazi u segment lifestyle automobila  i pokazuje put kojim će ići dizajn njihovih budućih modela.

Nakon sto godina postojanja marke kao proizvođača automobila, došao je red na zaokret i oslanjanje na druge vrijednosti poput emocija, a ne samo na poslovičnu kvalitetu uz suzdržan izgled. Drastični pomak uvijek donosi sa sobom dvije suprotnosti – ili vam se sviđa ili ne.


To znači da se nastupa hrabro i odvažno, a ne da se nastoji svidjeti svima, a samim time i nikome, što znamo vidjeti i kod naših političara. I interijer je osjetno moderniji nego što je to bio slučaj sa svim dosadašnjim modelima, ali opet ne tako ekstravagantan kao primjerice kod Toyote CH-R.

I dok je izgled Eclipse Crossa tu da se vode rasprave o njemu, ono oko čega nema dilema je svakako mehanika koja je u najboljoj tradiciji Mitsubishija, provjerena i pouzdana. Motor koji pokreće Eclipse Cross je novi 1,5-litreni turbo benzinac od 163 KS i 250 Nm okretnog momenta. Uz turbo punjač smješten uz samu glavu motora, MIVEC varijabilni sustav upravljanja ventilima i dvostruki sustav ubrizgavanja, klasični multi-point i direktno ubrizgavanje, novi motor ovisno o opterećenju mijenja način ubrizgavanja kombinirajući ove dvije tehnologije i varirajući vrijeme kada se benzin ubrizgava u cilindre.

Na taj način dobilo se nekoliko modova rada ovisno o okretajima i trenutnom opterećenju, a sve zato da bi se maksimalno iskoristilo gorivo i smanjila potrošnja uz što efikasniji rad. Iz Mitsubishija tvrde da ovaj motor ima potencijal za barem još stotinjak konjskih snaga više pa nam preostaje čekati da vidimo koji bi to model mogao imati 1,5-litreni motor od 250 ili više KS. Izgleda da se stvari u Mitsubishiju kreću u novim, zanimljivim smjerovima.

U ponudi su dvije varijante Eclipse Crossa. Jedan je s ručnim mjenjačem od šest stupnjeva, prednjim pogonom i baznom opremom Inform, a uz doplatu od 10.000 kn nudi se CVT automatik s osam pretprogramiranih stupnjeva prijenosa. Top model je s pogonom na sve kotače, CVT-om i dvije najbogatije razine opreme.
U kratkim smo vožnjama isprobali obje verzije mjenjača i možemo izvijestiti da je verzija s ručnim mjenjačem izrazito vozački nastrojena. Motor je vrlo živahan, a mjenjač kratkih hodova i precizan.

Uz popriličnu snagu motora te odlično složen ovjes, ovakav Eclipse Cross odlično će se snaći u gradu i na otvorenoj cesti prepunoj zavoja. I novi upravljač, iako potpomognut električnim servom odlično radi svoj posao i osim preciznosti daje i dovoljno informacija o tome što se događa s prednjim kotačima. Motor je dobro zvučno izoliran i opći je dojam solidnosti izrade, što potvrđuje i podatak o inovativnim načinima varenja koji su korišteni u proizvodnji novog modela. Zvuk motora je ugodan, lagano promukao i mogli bismo reći gotovo sportski pa je pravi izazov suzdržavati se od temperamentnije vožnje.

CVT izvedba se može doplatiti u verziji s bogatijom opremom Intense i u verziji s prednjim, ali i obavezno s pogonom na sve kotače koji se nudi u još izdašnijim opremama Intense Plus i Instyle. Iako inače nismo ljubitelji svega što ima CVT u sebi, mora se priznati da je Mitsubishi po tom pitanju napravio priličan napredak. Mjenjač doista mijenja stupnjeve, a ne samo da klizi prilikom ubrzanja.
Ako u normalnoj vožnji dodate gas, okretaji neće odmah skočiti u prazno kao kod ostalih CVT-a, već će zadržati postojeći stupanj prijenosa i dizati okretaje adekvatno ubrzanju. Naravno, i jedan i drugi model ćemo imati na testu pa ćemo te finese u ponašanju oba modela puno bolje doživjeti u svakodnevnom prometu, ali zasada prvi dojmovi su zaista pozitivni.

Recimo još koju i o cijenama. Eclipse Cross nudi se na hrvatskom tržištu po cijeni od 185.990 kn pa naviše, dok top model s CVT-om i pogonom na sve kotače može biti vaš za 272.900 kn.