Mercedes A-klase sedan i CLA coupé
Foto: Mercedes-Benz

U pitoresknom Zagorju domaći zastupnik Mercedes-Benza organizirao je prezentaciju dva najnovija modela iz bogate palete štutgartskog proizvođača.
Prvi je A-klasa u sedan izvedbi, svojevrsni ulaz u svijet Mercedesovih limuzina. Naravno, nastao je na bazi kompakta pa tako s njim dijeli kompletnu mehaniku i interijer kao i MBUX, jedinstveni multimedijski sustav za korisnika pomoću kojeg možete komunicirati s vozilom.
Limuzine na bazi kompakata nisu nimalo zahvalne za dizajnere, no čini se da su njemački majstori dobro odradili svoj posao. Osim što dobro i skladno izgleda, A-klasa sedan drži i svjetski rekord po pitanju aerodinamike, jer joj je koeficijent otpora zraka Cw svega 0.22. To osim što djeluje povoljno za udobnost vožnje zbog minimalnog šuma vjetra, doprinosi i ekonomičnosti jer se smatra da povećanje od svakih 0.01 donosi oko dva decilitra veću potrošnju.
Da je riječ o pravoj limuzini najbolje govori podatak da straga ima čak 944 mm prostora do krova, što znači da bi i oni zaista visoki trebali imati dovoljno mjesta za glavu. Ako vas limuzina zanima zbog većeg prtljažnika, onda znajte da straga možete smjestiti 420 litara svojih potrepština kroz 950 mm široki otvor.
Motori u ponudi su već dobro poznati. Ponuda kreće s A 200 benzincem od 163 KS za koji treba izdvojiti 226.875 kn. Početni dizelaš je A 180 D od 116 KS koji će vas koštati 230.935 kn. Više detalja o A klasi sedan možete pročitati ovdje.
CLA Coupé
Iako možda sličan oblikom, CLA coupé namijenjen je drugačijoj publici. Izuzetno dinamičan, novi je CLA više okrenut sportskim ambicijama i emocijama. Kod A-klase sedan kažu da odluku o kupnji donosi razum, dok kod CLA to čine osjećaji i emocije. Činjenica je da čim ga vidite odmah zapažate njegove proporcije, mišiće i odlučan stav.
Kod njega je vozač u centru pažnje, a putnici straga nisu prioritet. I on ima uzornu aerodinamiku s koeficijentom otpora zraka Cw od svega 0.23. Donosi i najnoviju, drugu generaciju MBUX multimedije koja je još unaprijeđena zahvaljujući feedbacku korisnika pa i A-klase.
Koliko je sustav napredan govori i činjenica da mu možete postavljati zaista kompleksna pitanja na koja ćete dobiti odgovor. Drugim riječima, HAL 9000 stigao je i u automobile.
Opširnije o CLA Coupéu možete pročitati ovdje.
Ponuda kreće s benzincem od 136 KS u CLA 180 za koji treba izdvojiti 222.600 kn, dok je najpristupačniji dizel CLA 180 d od 116 KS za koji ćete platiti 251.025 kn. Vrh ponude zasada , bez AMG modela, čini CLA 250 4Matic od 224 KS koji košta 308.284 kn.