Jeep Compass e-Hybrid
Tekst: Goran Vrhovec / Foto: kojiauto.hr; Jeep
Na tržište je stigao dugo najavljivani Jeep Compass s mild hybrid tehnologijom. Namijenjen je svima koji su tradicionalno orijentirani kada su u pitanju pogonske alternative klasičnim benzinskim ili dizelskim motorima.
Svakog dana svjedočimo pravoj poplavi PHEV (Plug-in hibridnih) vozila, no što je s kupcima koji nisu baš voljni tražiti okolo punjače i zamarati se s računanjem isplativosti vožnje na struju? Ovaj Compass nudi jednak osjećaj sigurnosti kao što je to bio slučaj kada je predstavljen Fiat 500 Hybrid. Iskustvo vožnje i vlasništva je potpuno isto kao i da imate klasični auto s motorom s unutarnjim izgaranjem.
Ta jednostavnost glavni je adut ovog Compassa. Najnormalnije ćete s vremena na vrijeme posjetiti benzinsku i „natankati“ benzin u njega, a koliko će to često biti ponajprije ovisi o vama, vašem stilu vožnje kao i putu kojim ga vozite.
Zahvaljujući elektromotoru koji je smješten u samom mjenjaču, a koji pomaže glavnom motoru, kretanje, parkiranje i e-coasting (vožnja bez gasa, kada se ugasi benzinski motor) odvija se na struju i time se smanjuje potrošnja i emisija CO2. Uz još poboljšani START-STOP sustav te regeneraciju dijela energije prilikom kočenja ili vožnjom na nizbrdici, moguće su dodatne uštede.
Novi model Compassa u osnovi pokreće 4-cilindarski 1,5-litreni turbo benzinski motor iz obitelji Global Small Engine koji isporučuje 130 KS i 240 Nm najvećeg okretnog momenta, zajedno s novim 7-stupanjskim automatskim mjenjačem s dvostrukom spojkom. Pogonski sustav uključuje ugrađeni električni motor od 48 volti i 15 kW (20 KS) koji isporučuje 55 Nm okretnog momenta, što je ekvivalentno 135 Nm na ulaznoj razini mjenjača, koji može pokretati kotače čak i kada je motor s unutarnjim izgaranjem isključen.
Nove verzije nude do 15 posto nižu potrošnju i emisiju CO2 od prethodnih benzinskih modela. Zahvaljujući novoj hibridnoj tehnologiji, modeli Jeep Renegade i Compass e-Hybrid nude novu alternativu u segmentu pogona na dva kotača. Kupci mogu zadržati svoje vozačke navike netaknutima i uživati u autentičnom iskustvu hibridne vožnje, s potpuno električnim pogonom dostupnim pri pokretanju, kada putuju malim brzinama, krstarenju i pri parkiranju.
Ipak, valja spomenuti da se novi Compass može nabaviti i s isključivo benzinskim i dizelskim motorom ako i dalje preferirate klasične motore. Jedini je nedostatak što se benzinac 1.3 i stari dobri dizelaš 1.6 ne mogu dobiti s automatskim mjenjačem već isključivo manualnim. Novi 7-brzinski DCT napravljen u Getragu rezerviran je upravo za opisanu e-Torque izvedbu Compassa.
Stoga ne začuđuje da je i cijena hibrida nešto viša te kreće od 269.900 kn za opremu Longitude, dok je bogatiji Limited 297.900 kn. Novi paket Upland, koji je zamijenio iznimno traženi paket 80 (stvoren za osamdeseti rođendan Jeepa) koštat će vas 308.900 kn. Za usporedbu onima koji se premišljaju između ove mild hybrid verzije i pravog PHEV-a, recimo da je s istom opremom Limited PHEV skuplji 96.000 kn pa vam matematika za njega treba imati dobre temelje da bi se isplatio.