Hyundai Bayon
Foto: Hyundai
Nakon duge pauze konačno smo se maknuli iz Zagreba zbog jedne lijepe prezentacije novog modela. Hyundai je u samom srcu pitoreskne Istre organizirao prezentaciju novog Bayona, najmanjeg SUV-a iz obitelji ovog korejskog proizvođača. Kao što i priliči gastronomski orijentiranoj Istri, uživali smo u probranim delicijama i wine tastingu privatne vinarije Roxanich, gdje se cijeli event i održavao.
Bayon je nazvan po francuskom gradiću Bayonne, a svojim dolaskom na tržište popunjava već ionako bogatu ponudu vrlo uspješnih modela poput Santa Fea, Tucsona i Kone. Nezadrživ rast prodaje u ovom segmentu jednostavno prisiljava sve proizvođače da nesmanjenom žestinom predstavljaju nove SUV-ove u svim kategorijama.
Hyundai Bayon, kao najmanji u ponudi, namijenjen je europskom tržištu i starim europskim gradskim jezgrama pa stoga i nosi ime europskog grada.
Bayon je crossover nastao na bazi modela i20. Izvana se to ne bi reklo osim po dimenzijama, jer se radi o iznimno atraktivnom i prepoznatljivom izgledu zbog kojeg ga sigurno nitko neće zamijeniti s nekim drugim modelom.
Prepoznatljiv je po neočekivanim i privlačnim proporcijama i snažnim vizualnim detaljima. Uz to, obuhvaća Hyundai dizajnerski identitet Sensuous Sportiness, definiran skladom proporcija, arhitekture, stila i tehnologije.
Kako popularnost karoserije SUV-a nastavlja rasti u cijelom svijetu, Hyundai je vidio potrebu za agilnim i kompaktnim modelom za lako snalaženje u europskim gradovima, a istovremeno pružajući dovoljno prostora za potrebe kupaca.
Značajke povezivanja i sigurnosti vodeće su u klasi, oštar i prepoznatljiv dizajn te integracija Hyundaijeve niskonaponske hibridne tehnologije napona 48 volti čine Bayon istaknutim u svom segmentu – istinskim Hyundaijevim modelom kojeg s ponosom pozdravljamo u našoj ponudi – izjavio je Andreas-Christoph Hofmann, potpredsjednik za marketing i proizvode u Hyundai Motor Europe.
Iako se radi o malom SUV-u praktičnost nije zanemarena pa se s 411 litara prtljažnika, Bayon ističe velikom količinom prostora unatoč kompaktnim dimenzijama. Inteligentni poklopac prtljažnika za pokrivanje tereta koji se može pomaknuti duž stražnjeg dijela stražnjeg sjedala pruža dodatne mogućnosti.
Povezivanje i tehnologija vodeća u klasi
Kao i kod ostalih Hyundaijevih modela, Bayon nudi naprednu tehnologiju povezivanja koja se rijetko može naći u tom segmentu, uključujući dostupnost bežičnog zrcaljenja i tehnologiju Hyundai Bluelink®. Nudi najbolji digitalni kokpit u klasi i vrhunske infotainment funkcije, kao i vrhunski Bose audio sustav koji upotpunjuje paket, obećavajući putnicima visokokvalitetno iskustvo slušanja uz osam zvučnika, uključujući subwoofer.
Kupci mogu birati između 10,25“ AVN ili 8-inčnog Audio zaslona. 8“ audio zaslon uključuje bežični Apple CarPlay i Android Auto. Uz to, dostupna je 10,25“ digitalna instrument ploča koja se može konfigurirati različitim grafikama, ovisno o načinu vožnje i vozačevom odabiru. Dva USB priključka sprijeda i jedan priključak straga omogućuju istovremeno punjenje do tri uređaja.
Najbolji sigurnosni paket u klasi
Opremljen je Hyundai SmartSense sigurnosnim značajkama i udovoljava najvišim europskim sigurnosnim standardima. Značajke uključuju Navigacijski pametni tempomat (NSCC), Pametnu pomoć za ograničenje brzine (ISLA) i Pomoć pri držanju prometnog traka (LFA).
Performanse i napredak
Vrh ponude je motor 1,0 T-GDi od 100 KS ili 120 KS. On se može dobiti sa 6-stupanjskim inteligentnim ručnim mjenjačem (6iMT) ili 7-stupanjskim mjenjačem s dvostrukom spojkom (7DCT).
Niska potrošnja goriva i visoko konkurentna emisija CO2 dobiveni su zahvaljujući obnovljenoj obitelji benzinskih motora Kappa generacije. Bayon se može dobiti i s 48-voltnom niskonaponskom hibridnom tehnologijom (48V). Sustav sadrži 48-voltnu bateriju, generator hibridnog startera (MHSG) i LDC pretvarač (niskonaponski DC / DC). MHSG rekuperacijom generira kinetičku energiju i pohranjuje je u 48V baterijski sustav, gdje se može koristiti za stabiliziranje 12V napajanja u kabini i na taj način štedjeti gorivo.
Niskonaponska hibridna tehnologija od 48 V može se kombinirati s inteligentnim ručnim mjenjačem (iMT), jedinstvenim tehnološkim uparivanjem koje osigurava još veću uštedu goriva i učinkovitost. iMT razdvaja motor od mjenjača kada vozač otpusti gas. To omogućuje vozilu da započne coasting (kotrljanje ili jedrenje), smanjujući emisije i štedeći gorivo.
S iMT-om su povezane dvije različite razine coasting kretanja: prvo, kada je motor u praznom hodu, i drugo, kada je motor potpuno isključen. Motor se ponovno pokreće čim vozač pritisne papučicu kočnice ili gasa i ponovno počne raditi u istom stupnju prijenosa kao i kad je bio isključen. To rezultira nižom potrošnjom goriva bez kompromisa u performansama.
1,0-litreni T-GDi motor sa i bez 48V također dolazi s tri načina rada za optimiranje odziva motora i performansi upravljanja temeljem uvjeta vožnje. To su Eco, Normal i Sport.
Dostupan je i 1,2-litreni MPi motor s 84 KS uparen s 5MT i to je početni model u ponudi.
Bayon je prvi Hyundai SUV koji je opremljen Rev Matchingom, značajkom koja je obično rezervirana za Hyundaijeve modele visokih performansi. Rev matching automatski podešava broj okretaja motora kada vozač prebaci s višeg na niži stupanj prijenosa. Posljedično, omogućuje uglađenije prebacivanje u niži stupanj prijenosa za ugodniju vožnju. Dostupan je uz 1,0-litreni T-GDi motor kada je uparen sa 7DCT za sve načine rada, a uz 1,0-litreni T-GDi motor s 48V kada je uparen sa 6iMT u sportskom načinu rada.
Bayon se može isprobati u Hyundaievim salonima diljem zemlje, a cijene kreću od 114.990 kn
Dostupni pogonski sklopovi