Honda CR-V Hybrid
Foto: kojiauto.hr/Honda
Kada smo vas prije nekoliko mjeseci izvijestili o lansiranju novog CR-V-a, rekli smo da se novi model neće nuditi s dizelskim motorom, već da će umjesto njega stići hibrid. I prije nekoliko dana to se i dogodilo. U okolici Zagreba tvrtka Ruting, zastupnik Honde za Hrvatsku prezentirala je novinarima hibridnu izvedbu svog megapopularnog SUV-a.
Sve veći pritisak na proizvođače po pitanju CO2, ali ostalih emisija te (više pomodno nego potrebno) zabranjivanje ulaska u centar nekih europskih gradova za starije dizelaše, nagnali su proizvođače da se sve više odriču evidentnih prednosti koje dizelaši još uvijek imaju u stvarnom životu te se preorijentiraju na benzince i(li) hibride.
Honda nikad nije imala probleme sa svojim sjajnim benzinskim motorima, no hibridi se zasad nisu pokazali kao put kojim bi Honda trebala ići. Od Insighta, preko Civica hibrida do malog i preslatkog CR-Z-a koji nikad nije bio u službenoj prodaju kod nas, Honda ima iskustva na tom polju. No, nikada naglasak nije bio na tome, već više kao demonstracija znanja i spremnosti i na takvu tehnologiju.
S CR-V-om bi se stvari trebale promijeniti, iako realno gledano, 1,5-litreni turbak koji smo testirali u CR-V-u nema mane, no oni koji svoje dnevne obaveze obavljaju uglavnom u gradu, svakako bi morao zanimati hibrid.
Pokreće ga dvolitreni atmosferski motor od 145 KS i 175 Nm koji može raditi i u Atkinsonovom ciklusu, a kombinira dva elektromotora u i-MMD (inteligentni multi-mode drive). Auto sam bira između tri moguća modaliteta rada, odnosno električni (EV) na kojem se kreće samo na pogon struje ili hibridni, ali na način kako rade dizel-električne lokomotive. Tako benzinski motor pokreće jedan elektromotor koji je zapravo generator i stvara struju koja pokreće pogonski elektromotor koji daje snagu na kotače.
I treći je mod kada se elektromotori isključe i za pogon služi samo benzinski motor. U praksi, vozi se kao i svaki drugi hibrid, kreće se čim se pojavi natpis Ready, bez čekanja zvuka motora. Mjenjač je naravno CVT kojim se upravlja preko tipki na središnjoj konzoli, bez klasične ručice na koju smo navikli kod automatika. Pri laganim ubrzanjima radi samo struja, pri jačem stiskanju gasa uključuje se i benzinski motor koji se gasi čim se oduzme gas. Honda deklarira da bi se u gradskim vožnjama čak 82% vremena moglo provesti u isključivo električnom modu. Kombinirana snaga s elektromotorima iznosi 184 KS i ono puno važnije, 315 Nm okretnog momenta. To je dovoljno za ubrzanje do stotke za manje od devet sekundi i najveću brzinu od 180 km/h.
Kao i kod „normalnog“ CR-V-a u ponudi je pogon na prednje ili na sva četiri kotača. Većih razlika u odnosu na klasično pokretani model nema. Nudi se u četiri paketa opreme, Comfort, Elegance Navi, Lifestyle te Executive te s cijenom koja kreće od 269.690 kn za osnovni model. Ako želite pogon na sve kotače to će vas koštati 35.000 kn više, a vrh ponude je Executive s pogonom na sve kotače za koji treba izdvojiti 353.990 kn.