Honda CR-V i HR-V

Foto: Honda

Nova Honda CR-V, globalno najprodavaniji SUV stigao je u svojoj najnovijoj izvedbi i na hrvatsko tržište.

Osim dizajna, glavna je novost činjenica da CR-V nije narastao u svojim gabaritima, što nam je izuzetno drago da Honda nije upala u zamku većine ostalih proizvođača koji sa svakom generacijom povećavaju svoje modele. Bez obzira na to, prostora u unutrašnjosti je osjetno više, a to će najbolje osjetiti oni u drugom redu kojima je na raspolaganju pet centimetara više mjesta za koljena.

Namjerno smo rekli drugom redu, a ne na stražnjim sjedalima jer se CR-V po prvi put nudi i sa sedam sjedala. Taj treći red, koji kod većine sličnih vozila inače mogu koristiti uglavnom djeca, može po tvrdnjama ljudi iz Honde smjestiti dvije odrasle osobe.

Nova prostranost rezultat je 3 cm duljeg međuosovinskog razmaka. Prtljažnik je detaljno osmišljen pa sad nudi čak 561 litru zapremine za vaše potrepštine. Ako trebate više od toga, obaranjem stražnjih naslona dobit ćete utovarnu ravninu duljine 183 cm.

Dizajnerski je CR-V moderniji i robusniji, a nudi se kao i prije u varijantama s pogonom na dva ili četiri kotača. Motor je zasad samo jedan, već dobro znani 1,5-litreni turbak iz Civica. Ovisno o odabranom mjenjaču razvija dvije različite snage, s manualnim ima 173 KS i 220 Nm, dok s automatikom (CVT, da budemo precizniji) ima 192 KS i 243 Nm.

Dizela na vjerojatno veliku žalost brojnih kupaca više neće biti, već će na proljeće sljedeće godine stići hibridna izvedba. Ručni mjenjač može se dobiti u varijanti s prednjim ili pogonom na sve kotače, dok CVT dolazi isključivo u verziji s Real-time AWD pogonom, kako ga Honda naziva.

Naravno, ni sigurnost nije zanemarena pa je tu Honda Sensing sustav koji obuhvaća nekoliko poznatih sustava koji se brinu da sigurno stignete na svoje odredište.

Recimo na kraju još i koju o cijenama. Početna verzija je CR-V Turbo 2WD Comfort s ručnim mjenjačem i za njega ćete morati izdvojiti 229.990 kn. Za pogon na sve kotače morat ćete dodati još 50.000 kn više (279.990 kn) da biste dobili još bitno bogatije opremljeni CR-V 1.5 VTEC Turbo 4WD Elegance Navi. Ako želite takav automatik, on će vas koštati u toj istoj opremi 301.990 kn. Recimo još i to da je proizvodnja isključivo u Japanu.

Uz CR-V zastupnik je predstavio i obnovljeni HR-V. Vrlo dobar crossover koji smo prije par godina jedva dočekali na našem tržištu doživio je prvo zatezanje bora, iako se sadašnji vlasnici ne moraju brinuti jer su promjene zaista minimalne. Izuzetna vozna svojstva i vrlo dobar 1,5litreni i-VTEC od 130 KS i dalje su tu, garancija su zabavne i ekonomične vožnje, barem dok u ponudu ne stigne 1,5-litreni turbak iz Civica i CR-Va, što je najavljeno za proljeće sljedeće godine. Cijena za HR-V kreće od 187.990 kn.