Ford Mustang Mach-E
Tekst: Goran Vrhovec
Na spektakularnoj prezentaciji održanoj u Tehničko-remontnom centru u Velikoj Gorici, Ford je novinarima predstavio svoj prvi električni Mustang.
Iako pod imenom Mustang zamišljamo coupe izvedbe, u Mach-E stane pet osoba, ima pet vrata, nudi snagu do 487 KS, 860 Nm okretnog momenta i ubrzanje do stotke za 3.7 sekundi.
Predstavljanje Mustanga Mach-E bio je ogroman korak na našem putu do toga da do sredine 2026. godine nudimo samo potpuno električna ili plug-in hibridna putnička vozila sa sposobnošću nulte emisije, a prašina koja se digla oko toga bila je nevjerojatna, s uspjesima u prodaji i nagradama diljem Europe, rekao je This Woelpern, generalni direktor za uvoz, Ford of Europe. Mustang Mach-E GT potaknut će to uzbuđenje još više, uvodeći Fordovu stručnost u praktične automobile izuzetno zabavne za vožnju i SUV-ove u novu, potpuno električnu eru.
Mach-E ima veći okretni moment od bilo kojeg serijskog Fordovog cestovnog vozila ikad ponuđenog kupcima u Europi. Stoga najjači Mach-E GT može ubrzati od 0-100 km/h za supersportskih 3,7 sekundi – što ga čini Fordovim europskim peterosjedom s najboljim ubrzanjem u povijesti. Krajnja brzina ove izvedbe je elektronski ograničena na 200 km/h.
Dva motora, pogon na sve kotače, električni baterijski pogon, napredni adaptivni ovjes MagneRide® i Brembo sustav kočenja visokih performansi zajedno stvaraju odziv i okretnost sportskog automobila. Mustang Mach-E GT također ima jedinstvenu kalibraciju pogonskog sklopa, koja uključuje veći udio okretnog momenta na stražnjim kotačima od ostalih inačica Mustanga Mach-E s pogonom na sve kotače, podržanu posebno razvijenim gumama koje ekstremni okretni moment mogu rasporediti na površinu ceste.
Da se radi o pravom sportašu najbolje govore specifikacije kočnica i guma koje su jedinstvene za Mustang Mach-E GT. Ford je surađivao s Pirellijem na razvoju specijalne smjese guma i gaznog sloja profila 245/45 R20, posebno nadopunjujući dodatnu snagu, okretni moment i performanse pogona na sve kotače. Ugrađene na kotače širine 8 cola – 1 col šire od standardnih kotača Mustanga Mach-E – jedinstvene gume pružaju iznimno prianjanje i bočnu stabilnost za upravljanje sportskim automobilima. Mustang Mach-E GT Brembo ventilirani prednji kočioni diskovi promjera 385 mm najveći su od svih Mustang Mach-E modela.
Mustang Mach-E GT pokazuje istinski potencijal potpuno električnih pogonskih sklopova za postizanje užitka u vožnji. – rekao je Geert van Noyen, menadžer za Dinamiku vozila u Ford of Europe. Ovo je profinjeni SUV s pet sjedala vrhunskih specifikacija s ubrzanjem super-automobila i nultom emisijom ispušnih cijevi – kombinacija koja je bila samo u snovima kada sam prije 30 godina započeo svoju karijeru kao automobilski inženjer.
Standardno opremljen baterijom od 88 kWh proširenog dometa, Mustang Mach-E GT također omogućuje ljubiteljima vožnje bez standardnog straha od dosega, pružajući do 500 km WLTP voznog dometa između punjenja unatoč sportskim performansama. Punjenje na 150 kW punjaču može dodati 99 km dometa vožnje za otprilike 10 minuta punjenja i za stići od 10 do 80 posto kapaciteta baterije treba približno 45 minuta.
Dodatno poboljšana sportska sjedala Ford Performance osmišljena su kao podrška tijekom sportske vožnje, a izrađena su, kao i upravljač, od mekanog materijala sličnog koži. Značajke udobnosti uključuju zvučni sustav B&O s 10 zvučnika i hands-free tehnologiju vrata prtljažnika za pojednostavljeni pristup zadnjem prtljažniku od 402 litre, kao i opcijski panoramski stakleni krov.
Na kraju još i cijene. Model Mustang Mach-E AWD ER s 351 KS kreće od 609.990 kn, dok je cijena najsnažnijeg Mach-E GT ER već od 699.990 kn, naravno uz mogućnost prijave za državne subvencije za EV vozila.