Citroën Berlingo
Foto: Citroën
Jučer je Citroën na Country Western Ranchu predstavio novi Berlingo. Model koji se u nešto više od 20 godina postojanja etablirao kao jedan auto za sve namjene, dobio je potpuno novo i moderno izdanje u skladu s vremenom u kojem živimo.
Citroën je 1996. godine predstavljanjem Berlinga ustanovio novi segment, takozvano vozilo za slobodno vrijeme, iako je kod nas, zbog bitno skromnijih primanja putnički Berlingo (postoji i teretni) bio sve, obiteljski, dostavni, a tek onda i auto za slobodno vrijeme.
Ako su u nečemu francuski proizvođači zaista uvijek bili dobri, to su upravo takvi auti koji su svojom izdržljivošću i praktičnošću uspijevali zasjeniti mnoge druge, bitno skuplje modele.
U skladu s vremenom, svaka generacija je modernizirana i dotjerivana sve više u smjeru lifestyle vozila, ali bez da se iz vida gubi ono po čemu je Berlingo postao poznat. Relativno pristupačna cijena, prostranost, izuzetna iskoristivost uz štedljive i pouzdane motore te klizna stražnja vrata. Da bi to došlo maksimalno do izražaja, novi se Berlingo nudi u dvije duljine karoserije i međuosovinskog razmaka.
M veličina dugačka je 4.40 m, dok je XL 35 cm dulja. Valjda spomenuti da već manja verzija može smjestiti čak 775 litara prtljage, što je za bilo koji osobni auto druge klase nedostižan san. Obje verzije imaju tri reda sjedala, a razlika je u veličini prtljažnog prostora. Dizajnom sada više ide u crossover segment pa omogućava i lakše off road avanture u skladu s LAV (Leisure Activity Vehicle) filozofijom koju je on i započeo prvim modelom, pri čemu mu pomaže i GripControl sustav koji olakšava takve vožnje.
Neosporno atraktivniji od relativno utilitarnih prethodnika, novi Berlingo sigurno će još bolje proći u urbanim sredinama jer postaje prezentabilan i kao šminkerski gradski auto u kojem će se cijela obitelj osjećati ugodno. Čak 186 litara zapremine imaju razni pretinci u kabini, što znači da nećete imati problema s dječjim igračkama. Jedina „opasnost“ može biti da zaboravite gdje ste što smjestili od svih tih, više ili manje skrivenih spremišta. Svakako je za pohvalu veliki prednji hlađeni pretinac koji se tamo našao zahvaljujući suvozačkom zračnom jastuku premještenom u krov.
Na hrvatskom tržištu u ponudi su tri razine opremljenosti: Start, Live i Feel. Nude se i četiri motora, benzinski 1.2 PureTech 110 (110 KS i 205 Nm) te dizelski 1.5 BlueHDi sa 76 (i 230 Nm), 102 (i 250 Nm) i 130 KS (i 300 Nm). Početna cijena dizelske izvedbe duljine M sa Start paketom i najslabijim motorom je 131.000 kn. Benzinac starta od srednjeg paketa opreme Feel i košta 144.900 kn. Novi Berlingo u prodaju kreće 15. listopada.