Alfa Romeo Tonale
Foto: Koji auto / Alfa Romeo

Nakon više od pet godina i predstavljanja Stelvia, konačno smo dočekali prezentaciju jedne nove Alfe. Iako smo na zadnjem Ženevskom salonu, onom 2019. godine vidjeli Tonale uživo, do proizvodnje je trebalo proći pune tri godine.
U skladu s trendovima, Tonale je treći model u Alfa Romeo ponudi – i drugi SUV. Za broj je manji od Stelvia i po kretanjima tržišta trebao bi biti pravi bestseller.
Nadahnut poviješću utrka Alfa Romea, stil interijera fokusiran je na vozača, kao i na udobnost njihovih putnika. Tradicijski, ističe se „GT linija“ koja se proteže od stražnjeg dijela do prednjih svjetala i dizajn aluminijskih kotača koji podsjećaju na koncept „telefonskog brojčanika“. Linije uravnotežuju sklad i napor, a postoji opipljiv osjećaj da je cijelo vozilo uvijek spremno za pokret. Inovativna 3+3 prednja svjetla i sinusne krivulje stražnjih svjetlosnih grupa, za nepogrešiv svjetlosni potpis, oba vjerno reproducirana iz konceptnog automobila. Kombinacija prestižnih materijala – hladne čvrstoće aluminija te topline i mekoće kože i alcantare – odražava osobnost mladog, gradskog i dinamičnog kupca.
Sportski kokpit – po mjeri vozača
Sve što trebate učiniti je ući u vozilo kako biste shvatili da je novi model usmjeren na vozača, s njegovim emocijama i željom za uzbudljivim iskustvom vožnje. Dokaz leži u vozačevom sjedalu koje je „skrojeno“ poput tkanine, s dijagonalnim tunelom, blago valovitim pločama s instrumentima i instrumentima okrenutim prema vozaču.
Sve kontrole su vam na dohvat ruke i lako su dostupne, kako one fizičke tako i digitalne, kojima se pristupa sa središnjeg zaslona. Kao takvi, kupci mogu uživati u privlačnom iskustvu vožnje bez ometanja, gdje strast i sigurnost koegzistiraju. To dokazuje i funkcija Wireless Mirroring za Apple CarPlay i Android Auto, kao standard na Tonaleu.
Pravi svjetski novitet je i NFT. Tonale je prvi automobil na svijetu koji koristi tehnologiju nezamjenjivih tokena pa će tako svaki zapis napravljen o vašem automobilu ostati zauvijek, bez mogućnosti promjene. To opet znači da će slijedeći vlasnici bez greške moći doznati sve bitne detalje o konkretnom modelu čime će se svakako podići vrijednost rabljenog vozila.
Od debija u modelima Giulietta, Mito i 4C, preko razvoja u modelima Giulia i Stelvio, sada dolazimo do Tonalea. Ovo je napredak Alfa D.N.A. izbornik načina vožnje, sa specifičnim funkcijama vezanim uz električni pogonski sklop. U Tonaleu, „Dynamic“ način rada dizajniran je sa specifičnom kalibracijom papučice gasa, osiguravajući učinkovitije kočenje i izravniji odziv upravljača.
Način rada „Natural“ nastavlja održavati najbolju optimizaciju performansi i automatski upravlja kompromisom između upotrebe elektromotora i motora s unutarnjim izgaranjem. U svakodnevnoj uporabi ušteda energije i potrošnja nisu stoga nauštrb učinka. Način rada „Advance Efficiency“ kalibriran je za maksimalnu energetsku učinkovitost u hibridnoj verziji, dok način rada AE u konfiguraciji PHEV pokreće model na potpuno električni pogon.
Paradigma Alfa Romea: elektrifikacija služi Marki i njenom DNK, s misijom ponovnog otkrivanja sportskog duha za 21. stoljeće.
Dvije razine elektrifikacije – Hybrid i Plug-in Hybrid – poboljšavaju sportski izgled i dinamiku vožnje svakog modela Alfa Romea, uz puno poštovanje prema okolišu. Potpuno novi 4-cilindrični 1,5-litreni Hybrid VGT (Turbo s promjenjivom geometrijom) od 160 KS s turbopunjačem s promjenjivom geometrijom i izravnim ubrizgavanjem benzina od 350 bara ima svoj ekskluzivni debi u hibridnoj verziji Tonale.
Hibridne verzije dostupne su s dvije razine snage, 130 KS i 160 KS, obje s pogonom na prednje kotače, novim 7-stupanjskim mjenjačem s dvostrukom spojkom i ugrađenim 48-voltnim 15-kW, 55-Nm „P2“ električni motor koji može pokretati kotače čak i kada je motor s unutarnjim izgaranjem ugašen. Različite EV značajk u Tonaleovom naprednom hibridnom sustavu znače da se automobil može pokrenuti i voziti u električnom načinu rada pri malim brzinama te prilikom parkiranja i krstarenja.
Inačica Plug-in Hybrid Q4 od 275 KS s pogonom na sve kotače najbolja je u klasi, s dometom u električnom načinu rada do 80 km u gradskom ciklusu. To je najsnažnija i najučinkovitija verzija u liniji, s ubrzanjem od 0-100 km/h za samo 6,2 sekunde. Model s kojim Tonale počinje svoj put je Speciale. To je bogato opremljena izvedba dostupna na početku prodaje, a pokretana je osnovnim hibridom od 130 KS i 240 Nm najvećeg okretnog momenta. Za njega treba izdvojiti 351.900 kn. Osnovna izvedba zvana Super s tim istim motorom može biti vaša već za 289.900 kn.