Alfa Romeo Junior
Tekst: Goran Vrhovec

Nakon dvije i pol godine opet imamo priliku voziti novu Alfu. Stigao je Junior, mali SUV B segmenta koji se za pažnju medija izborio i prije nego što je nastao. Naime, model se trebao zvati Milano, no nakon što je talijanska Vlada reagirala, ime je promijenjeno u još jedno od legendarnih imena iz Alfine prošlosti – Junior.
Junior je naravno baziran na Stellantisovoj platformi koju, logično, koriste i drugi proizvođači iz koncerna (Fiat 600, Jeep Avenger, Opel Mokka, Peugeot 2008), no ono što je bitno svim Alfistima, Junior je temeljito dorađen da bi pružio vozačko zadovoljstvo kakvo ljubitelji Cuore Sportiva očekuju od svojih Alfi.
Riječ je o najmanjoj Alfi u ponudi i prvoj koja se nudi i kao čisti električni model. Iako je Alfa Romeo najavljivao kompletan prelazak na struju, od toga se ipak odustalo pa će i u budućnosti Alfe nuditi motore s unutarnjih izgaranjem i različitim razinama elektrifikacije.
Mi smo imali prilike provozati hibridnu izvedbu koju pokreće dobro znani (i važno je napomenuti, kompletno obnovljeni 1,2-litreni turbo benzinski trocilindraš Puretech) koji u kombinaciji s elektromotorom daje 136 KS i nudi 230 Nm koje na kotače prenosi vrlo dobar automatik s dvije spojke i šest stupnjeva prijenosa.
Naravno, od navedene snage nikome se neće zavrtjeti u glavi, no tako motoriziran Junior do stotke stiže za 8.9 sekundi, a povući će do maksimalnih 206 km/h. U gradskoj gužvi bez benzinskog motora vozite se otprilike 50% vremena, što je značajna ušteda na gorivu, ali i na CO2 emisiji. Ako želite više od toga, zasad jedino električni modeli nude više, osnovni 156, a top model Veloce 280 KS koji do 100 km/h ubrzava za 5.9 sekundi i postiže 200 km/h.
Sa svojih 417 cm Junior će biti idealan gradski auto, jer je malen i okretan, a uz to i povišen što će svakako dobro doći prilikom penjanja na rubnjake. Pritom je potreban oprez, jer lijepi alu kotači veličine od 17-20“ s niskoprofilnim gumama neće baš blagonaklono gledati na takve akcije.
Treba napomenuti da je prtljažnik zapremine od 400 litara, što je obzirom na ukupne dimenzije odličan rezultat. Ono što zanima sve ljubitelje Alfi su izmjene koje (osim izgleda) razlikuju Junior od ostalih predstavnika koncerna. Tu su prvenstveno jači stabilizatori za bolju kontrolu karoserije u bržoj vožnji, direktniji volan za preciznije i lakše navođenje kroz zavoje te bolji odziv na gas.
Junior se nudi u tri razine opreme, od kojih su dvije dostupne za ovdje prikazane hibridne izvedbe. Core kao osnovna i bogatiji Speciale. Core košta 28.490 eura, a Speciale 30.490 eura. Električni modeli kreću od 27.890 eura, a završavaju s top modelom Veloceom za 46.690 eura.