U prodaji Toyota C-HR
Nakon dugo vremena, Toyota je na naše tržište pored standardne ponude dovela jedan po svemu zanimljiv auto – novi C-HR.
Sve one karakteristike koje vežemo uz Toyotine modele, poput pouzdanosti, solidne izrade i neuzbudljivog dizajna, Toyota ponekad, ali prerijetko po našem mišljenju uspješno opovrgne. Ako se sjetimo primjerice Celice, Supre, prve generacije RAV-4 ili GT86 koji su bili iskorak iz njihove mainstream politike, dokaz su da se ponekad u Toyotin portfolio provuče i nešto neobično. Tako je i s novim crossoverom CH-R koji je od petka u prodaji i kod nas.
Prve reakcije na koncept prikazan prije dvije godine bile su iznimno pozitivne, upravo zbog različitosti s ustaljenom ponudom koju Toyota nudi. S CH-R-om Toyota cilja na potpuno drugačiji segment kupaca koji žele potpuno drugačiji, visoko individualiziran auto kojim će se vlasnik moći istaknuti u moru više ili manje sličnih i emotivno nezanimljivih automobila koji se danas nude.
Stoga su pri izradi CH-R-a Toyotini inženjeri pristupili na način da su prioritet bili dizajn, kvaliteta i dinamičnost. S novim modelom zaživjela je i platforma TNGA (Toyota New Global Achitecture) kako bi ovaj crossover nudio potpuno drugačiji pristup. Dužinom od 4.360 mm, širinom od 1.795 mm i visinom od 1.555 mm (hibridna verzija) te međuosovinskim razmakom od 2.640 mm, C-HR je identičan konceptu koji je predstavljen na Salonu automobila u Parizu 2014. Bez obzira na kut promatranja, C-HR se odlikuje oštrim rubovima dragulja s fluidnim površinama, u koje su elegantno integrirani detalji koji stvaraju delikatnu ravnotežu preciznosti i senzualnosti. Stil nalik coupeu je dodatno naglašen time što su kvake na zadnjim vratima sakrivene i integrirane u stražnji stup vozila. Pored toga, padajuća linija krova završava malim spojlerom, što dodatno ističe dinamičnost vozila. Zadnji dio zauzimaju velika peta vrata koja omogućuju lak prilaz prtljažnom prostoru, dovoljno velikom za kofere pet osoba. Stražnja svjetla mogu biti u izvedbi s LED diodama koje tom dijelu vozila daju podjednako ekspresivan stilski potpis.
Bogata oprema
Odgovarajući na zahtjeve ciljanih kupaca, C-HR može biti opremljen brojnim dodacima. Kao dio Toyotine posvećenosti takozvanoj demokratizaciji napredne sigurnosne opreme, Toyota Safety Sense je standardna oprema u svim izvedbama. Ovaj skup sustava sadrži Pre-Collision System (uključujući i Pedestrian Recognition), Adaptiv Cruise Control, Lane Departure Alert sa zakretanjem upravljača, Automatic High Beam i Road Sign Assist. Kupci koji se odluče za vrh ponude mogu uživati u pogodnosti grijanih sjedala, zatamnjenih stakala i ulasku u vozilo bez otključavanja koje djeluje samo kada prepozna ključ u džepu vozača. Mogu izabrati vrhunske presvlake i sjedala koja su samo djelomično izrađena od kože, kao i Toyotin revolucionarni sustav S-IPA (Simple Intelligent Park Assist), naplatke od 18“ kao i karoseriju u dvije boje.
Izvrstan audio doživljaj
Pružajući izuzetnu reprodukciju zvuka za jedan crossover iz C segmenta, novi C-HR može biti opremljen premium audio sustavom JBL koji obuhvaća 8-kanalno stereo pojačalo od 576 W s devet zvučnika, uključujući i dva potpuno nova JBL visokotonca.
Inženjeri Toyote i JBL-a su morali surađivati kako bi izbjegli nepovoljan utjecaj različitih elemenata unutrašnjosti na kvalitetu zvuka, kao što su na primjer prozori, stakleni krov i različiti obloženi sklopovi te krutost konstrukcije koja okružuje svaki zvučnik. Partnerstvo Toyote i JBL-a počelo je 1996. i od tada se uspješno nastavlja.
Motori
Toyota C-HR se odlikuje paletom motora koja je osmišljena tako da pruža vozne karakteristike kakve kupci traže. To se najbolje vidi kod hibridne izvedbe koja čini vrh ponude i koja utjelovljuje karakteristike koje jamče mirnu vožnju punu užitka. U toj verziji Toyota C-HR se odlikuje emisijom CO2 od samo 82 g/km – brojka koja nema premca u ovom segmentu – uz potrošnju goriva u mješovitoj vožnji od samo 3,6 l/100 km. Uz ukupnu izlaznu snagu od 90 kW/122 DIN KS, ovaj novi hibridni pogonski sklop je ne samo učinkovitiji i lakši od prethodnih sustava, nego nudi i izraženije performanse. Benzinski motor je 1,8-litreni VVT-i s Atkinsonovim ciklusom kao onaj u Priusu, ali je za CH-R konstrukcijski doživio znatne preinake koje su rezultirale postignutom toplinskom učinkovitošću od 40% – najbolji rezultat na svijetu za benzinski motor. Drugi sklopovi hibridnog sustava su olakšani i smanjeni te su premješteni radi postizanja optimalnog smještaja, čime je dodatno spušteno težište automobila.
Toyota C-HR je dostupna i s novim turbo motorom od 1,2 litre koji je premijerno predstavljen u Aurisu. Odlikuje se snagom od 85 kW/116 DIN KS i 185 Nm okretnog momenta uz emisiju CO2 od 125 g/km i potrošnjom goriva u mješovitom režimu od 5,5 l/100 km. Može biti uparen sa 6-stupanjskim ručnim mjenjačem ili kontinuirano promjenljivim mjenjačem (Continuously Variable Transmission – CVT). Izvedbe opremljene CVT mjenjačem su dostupne u izvedbama s pogonom na prednje ili na sve kotače.
Kao što smo rekli, prodaja je krenula i sudeći po prvim reakcijama i prijavama na probne vožnje, C-HR će biti puni pogodak. Ponuda za početnu verziju sa 1,2-litrenim turbo motorom kreće od 163.900 kn, dok hibridna verzija košta od 194.900 kn pa naviše.