U Hrvatsku stigao novi Yaris
Foto: Toyota
Kada se pojavio prije nešto više od 20 godina, Toyotin je Yaris redefinirao pojam gradskog automobila. Na početku nuđen sa samo jednim motorom, trocilindričnim jednolitrenim benzincem bio dovoljno primamljiv kupcima da unese pomutnju u redove etabliranih proizvođača gradskih automobila, prvenstveno francuskih, njemačkih i talijanskih.
Od tada se puno toga promijenilo, došli su jači motori, pa dizelaši, zatim i hibridni pogon i CVT mjenjači. Kroz generacije Yaris je i narastao, ali ne previše pa se tako i ova 4. generacija zadržala na manje od 4 metra duljine (394 cm).
Na prvi je pogled vidljivo da je novi Yaris temeljito osmišljen auto, počevši od dizajna pa nadalje. Puno dinamičniji izgledom Yaris sada otvoreno koketira sa sportom i zbog toga će biti privlačniji i muškim vozačima. Dizajnirao ga je Mario Majdanić koji je dobio zadatak inspiraciju naći u crnom japanskom grahu. No, on je osim toga zamislio bika koji simbolizira snažnu energiju uvijek spremnu na pokret.
Neprekinuta linija koja počinje s poklopcem motora nastavlja se preko vjetrobrana pa sve do završetka na stražnjem dijelu krova koji predstavlja prirodni vrhunac koji daje Yarisu izgled napetog sprintera na startu. Istovremeno stražnji branik u obliku bumeranga „gura“ stražnje kotače prema van stvarajući moćan stav iz bilo kojeg kuta ga gledali. Kratki prevjesi u kombinaciji s dugačkim međuosovinskim razmakom osiguravaju najviše prostora u kabini i najmanje inercije u vožnji. Krutost karoserije povećana je za 37% te je sada najbolja u klasi, a težište je sniženo za 12 mm.
U kabini dominiraju meki materijali i nova ploča s instrumentima. Minimalistički dizajnirana stvorena je s mišlju „ruke na upravljaču-oči na cesti“, odnosno što manje distrakcija za vozača po pitanju jednostavnosti korištenja i istovremeno što manje skretanja pogleda s ceste. Kao što je to standard, novi Yaris nudi i povezivanje vašeg smartphonea putem Apple CarPlaya i Android Auta te bežično punjenje istog. Uz 3D karte na navigaciji tu je i projekcijski zaslon od 10“, odnosno 25.4 cm dijagonale.
Iako se Toyota prvenstveno koncentrira na hibridne automobile, u novom Yarisu i dalje imamo i benzinske motore. Tako je kao osnovni u ponudi jednolitreni trocilindraš od 72 KS te potpuno novi benzinac, također trocilindrični, zapremine 1.5 litara koji razvija 125 KS i može se dobiti uz ručni mjenjač, na sreću svih sportski nastrojenih vozača (0-100 9.0 s) ili s CVT-om. Hibridna izvedba ima pogon 4. generacije, razvija 116 KS, a do stotke stiže za 9.7 s uz potrošnju između 3,9 i 4,9 litara.
Hibridni sustav je 12 kg lakši, a daje i više snage (čak 79 KS pri 17.000 okretaja). Električni pogon sada se kasnije isključuje (do 80 km/h se može voziti samo na struju), a uključuje se čim brzina padne ispod 130 km/h. Po WLTPu-u hibridna verzija emitira 85 g/km. Valja napomenuti da se osnovni 1,0-litreni motor može dobiti s Luna, Stella i Sol paketima oprema, dok su sve ostale motorizacije dostupne u Stella, Sol, Sport, Elegant, Style i Premiere opremama. Premiere Edition se ugovara isključivo online narudžbama.
Novi Yaris može se vidjeti u salonima Toyotinih partnera. Cijene kreću od 106.800 kn pa naviše.