Toyota Yaris
Foto: Toyota

Jučer je u Zagrebu novinarima službeno predstavljena nova Toyota Yaris. Jedan od najvažnijih modela toyotine game u Europskoj prodaji sudjeluje s 25%, odnosno svaka četvrta prodana Toyota je Yaris, dok na našem tržištu Yaris drži čak i više, oko 33% prodaje Toyote.
Jasno je da kod takvog core modela nijedan proizvođač si neće priuštiti površan pristup, već će samo dodatno izbrusiti pojedinosti koje su kroz povratne informacije stigle od njihovih korisnika.
Tako je u dotjerivanje novog Yarisa utrošeno 90 milijuna €, a iako je riječ o redizajnu, više od 900 dijelova je novo u odnosu na prijašnjih model. Osim vizualnih noviteta kao što su prednja svjetla te „katamaran“ prednji dio, stražnji dio krase nova veća svjetla s prepoznatljivim vizualnim potpisom. Naglasak je kod novog modela na dinamičnom izgledu, koji će se sada dopadati i muškoj publici. Ipak, da ne bi sve ostalo na ušminkavanju, glavni naglasak kod stvaranja novog Yarisa stavljen je na udobnost vožnje, točnije, smanjenje buke. To je bio jedan od glavnih prigovora u vožnji, posebno kod ubrzanja i vožnje u višim režimima okretaja. Zato je nanovo osmišljen ovjes motora, poboljšana je zvučna izolacija motornog prostora, ali i vjetrobranskog stakla. Od mehaničkih promjena u tu svrhu Yaris je dobio novi ispušni lonac, novo kućište filtera zraka i novu torzijsku osovinu.
Sve navedeno rezultiralo je smanjenjem buke u unutrašnjosti za 5.5 decibela, što je drastično poboljšanje koje jedva čekamo isprobati i u praksi. Tu nas još veseli nanovo kalibrirani upravljač koji bi trebao omogućiti još precizniju vožnju i bolji odziv te poboljšani amortizeri za bolju stabilnost.
Glavni mehanički novitet svakako je novi motor zapremine 1.5 litara. S bitno boljim odzivom na gas te poboljšanim okretnim momentom koji je sada veći od 100 Nm, već malo iznad praznog hoda novi Yaris trebao bi biti osjetno temperamentniji u vožnji gradom gdje su najvažnija međuubrzanja za uspješna prestrojavanja i uključivanja na brze prometnice. Spomenimo i da novi motor ima termičku iskoristivost od 38.5%, za što je zaslužna kombinacija Atkinsovog i Otto ciklusa te visoka kompresija od 13.5:1. Sve to zaslužno je izvanredan rezultat iskoristivosti pa bi usprkos većoj snazi trebao trošiti 10% manje od starog 1.3 VVT-i.
Za ljubitelje hibrida u ponudi je HSD izvedba kod koje nije bilo promjena u pogonskom sklopu.
U ponudi su paketi Luna, Sol, Trend plus, Bi-Tone i Chic. Cijene kreću od 83.900 kn za motor 1.0 i opremu Luna, dok je hibrid u istoj verziji dostupan već za 109.900 kn. Prodaja je krenula i svi zainteresirani mogu u svom najbližem Toyota salonu isprobati novi Yaris.