Toyota Corolla 1.4 D-4D Luna

Tekst: Dubravko Kuleš

Prošle godine je Corolla proslavila 50. rođendan i 10. otkako je na tržištu prisutna samo kao limuzina, dok je kompaktna izvedba od 2006. poznata kao Auris. S prošlogodišnjim redizajnom Corolla je bliža mlađim kupcima, jer je vizualno manje konzervativna i tehnološki naprednija.

Kompaktne limuzine, mada vizualno ne baš atraktivne ipak imaju svoje poklonike, i što je još važnije – kupce. Tko želi klasičnu limuzinu za manju količinu novca od onoga koji treba platiti za limuzinu u punom smislu riječi, ima dobar izbor. Škoda Rapid ili Octavia, Seat Toledo, Peugeot 301 i njegov brat blizanac Citroën C-Eysée te Fiat Tipo glavni su konkurenti Toyoti Corolli. Ovaj, u neku ruku i sinonim za Toyotu na tržištu je punu 51 godinu i ne posustaje. Od 2006. je dostupan samo kao trovolumenska limuzina, ali i to prolazi kod kupaca. U proteklih 10 godina Corolla je znatno modernizirana pa čak ide u smjeru smanjivanja dojma konzervativne limuzine nekim dizajnerskim, ali i tehnološkim dodacima koji bi trebali privući i mlađe kupce.

Toyota_Corolla_1.4-D-4D_5

Iskreno, kad pogledamo Corollu i gore nabrojanu konkurenciju Japancima je uspjelo u njihovim namjerama. S prošlogodišnjim redizajnom Corolla je dobila vrlo moderan, čak i pomalo futuristički prednji kraj pa je prednjica usporediva s nekim dinamičnim kompaktom. Otraga ima više limuzinske elegancije zahvaljujući dugačkim i relativno tankim LED svjetlima povezanim kromiranom letvicom. Kroma ima i na boku jer se tanka „lajsna“ proteže po dužini bočnih stakala. U Luna opremi Corolla dolazi sa 16“ čeličnim naplatcima, ali za 4.700 kuna se mogu dobiti aluminijski iste veličine i kromirana letvica uz donji dio vrata.

Izvana Corolla ostavlja dobar dojam i dizajnerski je pogođena kombinacija modernog i klasičnog, mladenačkog i konzervativnog.

Kakva je iznutra?

Interijer ostavlja dojam klasičnog automobila koji ide u korak s vremenom. Nema tu ničega što bi ushitilo, ali nema ni ozbiljnih prigovora. Tu je apsolutno sve što treba za ugodnu, bezbrižnu i sigurnu vožnju. Mogli bismo reći, moderna i iskoristiva konfekcija. U Corolli se nećete osjećati loše, jer je sve na svom mjestu i dovoljno kvalitetno, ali nećete ni s nekim posebnim razlogom pozvati prijatelja da razgleda interijer. Više pažnje će privući vanjština. Dizajneri interijera su profesionalno i korektno, u skladu s imenom Corolla odradili posao oko unutrašnjosti, dok su inženjeri i stručnjaci za elektroniku odradili veći i primjetniji posao.

Toyota_Corolla_1.4-D-4D_2

U Luna paketu opreme, koji je drugi po redu serijski dolazi Toyota Safety Sense sustav koji uključuje čitanje prometnih znakova, upozorenje za nenamjeran izlazak iz vozne trake, sustav automatskog kočenja kod opasnosti od sudara i sustav automatskog prebacivanja dugih i kratkih svjetala. Informacije tih sustava se očitavaju na zaslonu između dva velika okrugla mjerača. Na središnjoj konzoli je zaslon osjetljiv na dodir dijagonale 17,7 centimetara na kojem su komande klime, audio uređaja, navigacije (koja se u Luna paketu doplaćuje), podaci o ekonomičnosti vožnje, automobilu i slika kamere za pomoć pri vožnji unatrag. U slučaju Corolle vrlo koristan dodatak jer je preglednost prema natrag jako loša, pogotovo pri parkiranju na malom prostoru.

Toyota_Corolla_1.4-D-4D_3

Pozicija za upravljačem je solidna. Dojam je da bi središnji zaslon mogao biti malo više pri ruci i u vidokrugu, a i korištenje dodirnog zaslona za vrijeme vožnje nije najjednostavnije. Otraga ima dosta mjesta za dvije odrasle osobe i tu Corolla, zajedno s karakterističnim otvorom prtljažnika (obujam je 530 litara) najviše pokazuje svoj limuzinski karakter.

Kakva je u vožnji?

Corolla je u vožnji relativno nezanimljiv auto. Ni po čemu ne pruža bilo kakvu količinu zabave ili uzbuđenja, tek ostavlja dojam automobila u koji ćete sjesti u Moskvi i bez ikakvog problema doći do npr. Lisabona. Taj osjećaj uopće nije loš i Corolla plijeni tom mirnoćom, pouzdanošću i sigurnošću koji sugeriraju da ćete baš uvijek doći tamo gdje ste naumili, na vrijeme i s voljom, ali bez vozačkih priča i emocija o ležanju i savršenom hodu ručice mjenjača. To i nije cilj ili zadatak tog automobila. Za takve užitke Toyota nudi GT 86.

Toyota_Corolla_1.4-D-4D_4

Udobna je i zavoje savladava kako bi to vozač limuzine želio. Hod ručice mjenjača je predugačak, ali precizan tako da nikada neće zapeti na putu među stupnjevima prijenosa. Tu radnju obavljate kada treba, čisto mehanički i bez želje da ponekad promijenite stupanj prijenosa kad to i ne treba, ali to želite zbog osjećaja. Kao primjerice u Hondi.

Testiranu Corollu je pokretao jedini dizelski motor u ponudi, 1,4-litreni D-4D. Razvija dovoljnih 90 KS i 205 Nm tako da je vožnja glatka, mirna i bez buke. U nekim trenucima, pri zahtjevnijim ubrzanjima kod viših brzina osjeti se da je to ipak manji i slabiji motor, ali se ne može reći da je s 1.4 D-4D Corolla podmotorizirana. Čak i da se nudi veći dizel, mišljenja smo da je ovo prava mjera. Krenete li na gore spomenuti put iz Moskve do Lisabona, češće ćete stajati da  bi se odmorili i išli na WC nego što ćete trebati puniti Corollin spremnik goriva. Na otvorenoj cesti smo vozili s 4,4 l/100 km i test završili s okruglih šest litara. Za svaku pohvalu i – oduševljenje.

Toyota_Corolla_1.4-D-4D_1

Trebam li je kupiti?

Želite li auto koji izuzetno malo troši, dobro je opremljen, vozit će vas bez pogovora kada, koliko i gdje poželite bez imalo pobune i to godinama, onda je Corolla auto koji svakako treba kupiti. Ostavlja dojam izvrsnog auta za mirnog vozača ili obitelj koji samo žele točiti gorivo, posjećivati servis u propisanim intervalima i dolaziti brzo i sigurno od točke A do točke B. Corolla je oduvijek takav auto i te korijene, kako bi stariji vozači voljeli reći „nepoderivosti“ je Toyota uspjela prenijeti sve do 11. generacije. Želite li malo više uživati u samom činu vožnje pa čak ponekad imati neočekivan kvar za razbijanje monotonije, onda potražite neki drugi auto.

Cijena testirane Corolle bez doplata je 153.400 kuna, ali može se uštediti na akcijskom popustu u iznosu 12.000 kuna. Kad se sjetimo potrošnje, koliko se dugo s Corollom može voziti za taj novac. Tjedan druženja s ovim automobilom je bio nekako miran i bez stresa. Nismo morali na benzinsku i s nekim drugim mislima u glavi dolazili do željenog odredišta. Baš je Corolla neki pozitivan auto…

Za: skromna potrošnja, osjećaj pouzdanosti, prostrana stražnja klupa, sigurnost i sigurnosna oprema, udoban ovjes
Protiv: dugi hodovi ručice mjenjača, loša preglednost unatrag

Toyota_Corolla_1.4-D-4D_teh