Toyota Avensis 2.0 D-4D Style
Vjerovali ili ne, aktualni Avensis nastao je još tamo 2008. godine. Uz blagi redizajn 2011. produljen mu je rok trajanja, a uz aktualni redizajn (koji bi neki njemački proizvođači okarakterizirali i potpuno novim modelom), mora izdržati na tržištu do sljedeće godine.
Kao i za većinu Toyotinih modela, tako i za Avensis vrijede slične vrijednosti, ali i mane. Kao prvo, Toyote su auti koje neće kupovati automobilski entuzijasti (davno su prošla vremena MR2 i Supri), već vozači i vozačice koji žele kvalitetan i ponajprije auto. No, danas to više nije dovoljno, jer se kupcima nudi pregršt modela u svakoj klasi koji nude i nešto više, od dizajnerskih rješenja do užitka u vožnji. Upravo na tim poljima Toyota je odlučila poboljšati Avensis kako bi se ipak dopala i onima koji auto ne biraju samo po boji, već i karakteru.
Novi je Avensis zaista temeljito preuređen izvana, a još više iznutra. Bitno agresivniji izgled sada dijeli obiteljske značajke i s novim Aurisom te RAV-om. Upadljiv nos djeluje vrlo agresivno, i nema više šanse da ne prepoznate da je riječ o Toyoti, za razliku od nekada kada niste mogli znati tko je proizvođač određenog modela između japanskih proizvođača. Ono što pokazuje da je Avensis ipak u godinama su dugi prevjesi koji su out-of-date, kao što je to recimo slučaj s Peugeotom 407. Današnji su modeli bitno dinamičniji barem izgledom, a i veći međuosovinski razmak garancija je prostranije kabine te boljeg držanja pravca pri velikim brzinama.
Kakav je iznutra?
Iznutra je redizajn dobio još više novosti pa komotno možemo reći da je riječ o potpuno novom modelu. Osim potpuno novog oblikovanja, vidi se da su i materijali znatno unaprijeđeni (kod prvog Aurisa i Avensisa iste generacije to je bila jedna od glavnih zamjerki za ovog proizvođača, inače jako orijentiranog na kvalitetu i trajnost). Sada u kabini ne možete po ničemu zaključiti da sjedite u autu na kraju svog životnog vijeka.
Sve navedeno napravljeno je s ciljem da se Avensis dopadne i mlađoj populaciji, a njima je bitno i kako se auto vozi. I s prvim redizajnom 2011. Toyota je govorila o unapređenju voznih karakteristika i orijentaciji ka vozaču, no to je malo tko mogao primijetiti. Sada je to već druga stvar. Direktniji volan, dorađen ovjes uz kokpit više podređen vozaču čine Avensis autom u kojem se više nećete osjećati isključeno od vozačkog procesa. Naravno, nije time postao Ford Mondeo ili BMW Serije 3, ali osjetan je trud da se Avensis dopadne i europskim kupcima, kojima su te stvari itekako važne.
Kakav je u vožnji?
Uz ovaj redizajn došlo je i do glavne promjene, a to je novi motor ispod prednjeg poklopca. I to ne bilo kakav, već BMW-ov. Da, motor koji znamo iz 318d, dvolitreni turbo dizel od 143 KS kuca sada i u Avensisu. Rezultat je to razmjene tehnologija japanskog diva i bavarskog proizvođača. Japanci su u suradnju donijeli svoju hibridnu tehnologiju za BMW modele, dok Bavarci daju svoje sjajne dizelske motore od 1.6 i dvije litre zapremine. Ovdje naravno pogoni prednje kotače, no manja zapremina (nekada je tu bio 2,2-litreni motor) znači i manju težinu u nosu, agilnije ponašanje u zavojima, i nižu potrošnju. Ne treba zaboraviti i da je puno uglađeniji od Toyotinog starog stroja. 320 Nm koliko razvija ovaj motor više je nego dovoljno za temperamentniju vožnju, ali ne i jurcanje pa će tako do stotke Avensis stići za devet i pol sekundi. Razlika u odnosu na nekadašnji motor je šest desetinki sporije vrijeme. Najveća brzina je 200 km/h, što je pak 10 km/h sporije u odnosu na prošli top model, ali zato je vožnja sada bitno ugodnija i emisija CO2 iznosi svega 119 g/km.
Idealno mjesto za Avensis je autocesta gdje nudi dovoljno udobnosti i brzine za duga putovanja na kojima nećete potrošiti puno goriva. Onaj vozački dio ipak odvija se u zavojima i tu je vidljiv napredak, kako na volanu tako i u stabilnosti, no prostora za napredak ima jer najslabija karika u tom procesu je mjenjač. Iako kraćih hodova nego prije, putevi koje ručica prelazi još su uvijek predugi, a njegova brzina, odnosno nevoljkost bržeg „ulaženja“ u slijedeći stupanj, uspješno će vas obeshrabriti da si date malo više gušta u takvoj vožnji. Očit je napredak prema „vozačkom“ autu, ali ako vam vožnja predstavlja nešto više od svakodnevne rutine koju morate odraditi da bi obavili svakodnevne obaveze, onda Avensis još uvijek nije idealan izbor.
Trebam li ga kupiti?
Ako ste pak od onih koji traže dobru protuvrijednost za uložen novac, solidno držanje vrijednosti te vrlo niske troškove održavanja i vožnje, onda je Avensis svakako vrijedan uzimanja u obzir. Moderan izgled, svjež interijer i odličan BMW-ov motor su aduti koje malo tko može osporiti. A kad još tomu dodate bogate opreme te eliminaciju svih eventualnih problema koji su uvijek prisutni na novim tek izašlim modelima, jasno je da je Avensis razuman izbor za one kojima automobil ne služi samo za izazivanje zavisti kod susjeda. Novi Avensis s ovim motorom i Style opremom koštat će vas 213.900 kn, a cijena testiranog vozila s dodatnom opremom iznosi 245.350 kn. Samo unutrašnjost u kombinaciji crne i terracotta boje (koža i alcantara) košta 9.900 kn.
Za: osvježena karoserija, moderna kabina s osjetno boljim materijalima, odličan BMW-ov motor, vrlo niski troškovi
Protiv: iako zategnutih bora godine se vide u detaljima, veliki prevjesi, spora ručica mjenjača, preosjetljivi prednji parking senzori