Toyota Camry 2.5 HSD Premium

Tekst: Goran Vrhovec

Kada je prije 15-ak godina Toyota povukla Camry s europskog tržišta, nije baš da su kupci to popratili u suzama. Japanska filozofija poslovne limuzine nije bilježile velike rezultate, posebno ne kada su u konkurenciji njemački auti iz „svete“ trojke, ali i kućni konkurent Lexus koji je nudio ljepše, naprednije i ekskluzivnije modele.

Ono što ne prolazi u Europi, ide na drugim tržištima koja su japanskim proizvođačima puno važnija, poput domaćeg, zatim američkog te bliskoistočnog. Europljani sa svojim zahtjevima za brzim i sportski orijentiranim limuzinama jednostavno nisu publika za Camry. Ali zato na ovim drugim tržištima Camry predstavlja jedan od stupova Toyotine prodaje.

I tako se nakon dosta godina Camry vratio na Stari kontinent. Izgledom Toyota, ali dimenzijama veća nego što smo to navikli neće nikoga oboriti s nogu, ali dat će dojam moći i snage s dozom prestiža. I dalje se radi o poslovnoj limuzini popriličnih dimenzija koja ulijeva sigurnost i određenu mirnoću. Prostrana kabina s luksuznim dodacima, kožnim interijerom, pravim head-up displejom koji projicira sliku na vjetrobran, odličnim audio sustavom te zavjesama za putnike straga učinit će svaku vožnju, pa i onu paneuropsku laganim zadatkom koji neće biti nikakva tlaka ni vozaču ni putnicima. Nabrajanje serijske i dodatne opreme koju dobivate u Premium paketu oduzelo bi nam previše prostora, ali već iz ovih par detalja možete pretpostaviti da je Camry izuzetno bogato opremljen.

Foto: Toyota

Obzirom da dizelaša u Toyotinom portfelju više nema, jasno je da je novi Camry opremljen hibridnim sustavom i to moćnim. Riječ je o 2,5-litrenom četverocilindričnom motoru VVT-i tehnologije koji razvija 178 KS i elektromotoru koji razvija 120 KS. Kao što već čitatelji znaju, te snage se ne mogu jednostavno zbrojiti da bi se dobila prava realna snaga. Camry razvija maksimalnih 218 KS, no ono puno bitnije je okretni moment kojim elektromotor „puni“ rupe koje svaki atmosferski benzinac mora imati. Kao što je to običaj kod većine hibrida, najjednostavnije rješenje po pitanju mjenjača u ovakvim slučajevima je naravno CVT.

Foto: Toyota

Iako dosta velika masa i nesumnjivo dobra zvučna izolacija koju Camry ima dobro izoliraju vanjske i zvukove motora, svaki će nadobudni vozač osjetiti i čuti one ne baš drage zvukove koji karakteriziraju sva vozila s takvim mjenjačima. Evidentno je da su si Toyotini inženjeri dali truda i dotjerali ovjes da bude u skladu s konkurentima, pa čak i onim sportski nastrojenima, jer dvostruka ramena sprijeda dobro rade svoj posao pri velikim brzinama. Ipak, uz sva ta nastojanja da se Camry približi ukusu europskog kupca i dalje mislimo da u usporedbi s tradicionalnim odabirima u klasi jednostavno ne može konkurirati.

Prvo nakon što „upalite“ motor, odnosno vidite natpis Ready krećete u tišini uz karakteristično zujanje elektromotora. Ovisno o lakoći vaše desne noge, možete postići i solidnu brzinu prije nego se uključi benzinski motor. Ako želite svakog trenutka pratiti kako vozite i koliko je to u skladu s hibridnom filozofijom, možete namjestiti da gledate smjer kretanja energije kao i punjenja baterije, što će vas nakon nekog vremena neminovno „školovati“ kako da vozite najekonomičnije. Rekli bi neki, pravi antistres program.

Masa vozila osjeća se u svakom zavoju, pa i na upravljaču te vas odmah prebaci u mod vožnje limuzine. „Znam da mogu ako hoću, ali ne želim“ rekli bismo. Najbolje mu pristaje upravo takav stil vožnje, lagana kretanja, otmjeni dolasci ili udobno gutanje kilometara na autocesti. Upravo ta masa odlično djeluje po pitanju udobnosti jer Camry se ne zamara s neravninama ili rupama na cesti, plovi asfaltom suvereno i tiho pa ćete vrlo brzo zatomiti bilo kakvu želju za jurcanjem. Ovo je auto za ozbiljne ljude koji su se odavno „izdivljali“ na cesti, koji svoju zrelost i odgovornost iskazuju kupovinom ovakvog hibrida.

Koliko zapravo taj hibridni sustav dobro radi najbolje pokazuju podaci o potrošnji. U gradskoj vožnji vozili smo se s nešto više od šest litara, a ako si date malo truda na otvorenoj cesti možete se komotno voziti i s manje od pet. Sve ovisi koliko ste vješti u korištenju baterije i njenog pravovremenog punjenja. No, ako ste u žurbi, možete ga i nagaziti. Brzine od 180 i više kilometara se dostižu bez problema i Camry će poslušno izvršavati svaku vozačevu želju i pri tim brzinama. Brzi zavoji kakve imamo na autocesti prema Varaždinu pokazuju da se radi o dobro izbalansiranoj limuzini kojom stvarno možete pojuriti ako za time ima potrebe i mogućnosti. I na onim grozno izvedenim spojevima na tamošnjim vijaduktima najbolje će se vidjeti koliko je zapravo Camry staložena i udobna poslovna limuzina, jer preko njih prelazi bez da se pomakne milimetar u stranu.

Naravno, prosječni vlasnik sigurno neće tako voziti Camry, ali dobro je znati da rezerve u ovjesu postoje i da se radi o dobro promišljenoj i još bolje izvedenoj limuzini koja će svoje putnike prevesti od A do B u komociji i izvrsnoj atmosferi (trozonska klima). Odabrat će ju, kao što smo rekli, zreli vozači kojima nije do dokazivanja po cesti već koji cijene pouzdanost,  niske troškove održavanja i vožnje, što s Toyotom Camry zaista ima podlogu.

Za: prostranost, udobnost, ovjes, solidne performanse, vrlo niska potrošnja, audio sustav
Protiv: i dalje nismo ljubitelji CVT mjenjača, koliko god on bio usavršen…