Toyota Aygo X Limited
Tekst: Goran Vrhovec / Foto: Zrinka Maček
Iako je Toyota jedan od pionira hibridne tehnologije, još uvijek ne odustaje od modela pokretanih klasičnim motorima. Znamo da istražuju i vodik s Miraijem, a hibridi su im postali standardna ponuda, no Yaris GR, Corolla GR, Supra i GR86 dokaz su da Toyota ne zaboravlja ni entuzijaste.
Aygo X (čita se Aygo kros) ne spada u tu grupu, ali pokazuje da gradski auto može i bez elektrifikacije. I dok su poznati trojčeki – Peugeot 107, Citroën C1i Toyota Aygo – otišli u povijest, njihov motor dočekao je novu službu u Aygo X-u koji je napravljen na platformi Yarisa i Yarisa Crossa.
Dizajn
Naravno, dizajnerski je Aygo X znatno dorađen, u skladu s vremenom pa je osim izrazito urbanog look-a dobio i povišenu karoseriju podsjećajući na malog terenca. Izrazito dopadljiva kombinacija tamno zelene i crne karoserije nadopunjena je atraktivnim narančastim detaljima i to je dovoljno da se svatko okrene za njim. Duljina od 3.7 m idealna je za grad, ali nosi sa sobom i neke nedostatke, poput prostora na stražnjoj klupi.
Detalji kao LED svjetla i izrazito simpatično „lice“ čine ga miljenikom ženske publike pa ne sumnjamo da će se naći na listi želja mnogih mladih. Izuzetno mali prevjesi sprijeda i straga čine ga vrlo dinamičnim po izgledu i okretnim u gradu. Kotači od 18“ pak nagoviještaju sportske ambicije, ali to ostaje samo na izgledu.
Interijer
Poznato sivilo Toyotinih interijera u Aygu X uspješno razbijaju opet narančasti detalji koji se nadovezuju na prilično razigran dizajn u kabini. Volan je poznat iz drugih modela, a jedinstvena su sjedala s kariranim uzorkom i kombinacijom kože i tekstila koja da nude malo više bočnog oslonca bi se mogla uredno naći i u Supri. 9“ ekran infotainmenta je najveći u ponudi za Aygo X, a mladi ljubitelji glazbe doći će na svoje s JBL audio sustavom koji ima i woofer u dnu prtljažnika. Naravno, prisutne su i sve moguće varijante spajanja s pametnim telefonima.
Ako koristite MyT aplikaciju, onda telefon može postati sredstvo za analiziranje parametara vožnje, količine goriva, praćenja vozila itd. I dok putnici sprijeda neće imati zamjerke na prostranost, odostraga će svi iznad 170 cm imati problema. Stoga je Aygo X idealan ili za samce ili za parove, eventualno s malom djecom. No, prtljažnik sa svojih 230 litara predviđen je za dnevne nabavke, a manje za odlaske na more, osim ako se i stražnja klupa ne koristi za tu namjenu.
Vožnja
Sve na prvi pogled djeluje primamljivo i zapravo jedva čekate da krenete na vožnju. Prepoznatljiv zvuk trocilindraša pamtimo od prve generacije spomenutih „trojčeka“ i malo toga se od onda promijenilo. Sada doduše razvija 72 KS, no njegovih 93 Nm u kombinaciji s dugim prijenosnim odnosima (također preuzetih iz bivših mališana) uspješno ubijaju temperament.
Ovdje treba naglasiti da između 3 i 4 tisuće okretaja kao da nešto „udavi“ motor i tu je rupa u isporuci snage koju je stvarno teško objasniti. Također je paradoks za tako mali auto i skromni motor da su mu slabija strana gradska jurcanja od recimo vožnje autocestom ili magistralama. Naime, kada se ta „rupa“ prođe u četvrtom ili petom stupnju, cijeli auto kao da prodiše punim plućima.
Da nema osjetne buke motora zapravo bi bilo idealno se voziti tempom od oko 140 km/h ili više jer se tada motor najbolje osjeća. Držanje visokih prosjeka mu nije nikakav problem iako mu je najviša brzina 158 km/h, jedino ako morate usporiti iz nekog razloga, onda ćete trebati vremena da opet stignete do putne brzine. U gradu je od velike pomoći mali krug okretanja od svega 9.4 m, a veliki kotači uspješno odolijevaju rupama.
Zahvaljujući tankim gumama (175 mm širine) usprkos velikoj dimenziji otpor kotrljanja nije velik. Ima to i još jednu prednost, a to je da je grip lako testirati i Aygo X jasno daje do znanja kada je dosta s pretjerivanjem. Relativno kratki hodovi mjenjača uz dobar osjećaj u ruci mamac su za aktivniju vožnju zavojima, ali motor taj zadatak jednostavno ne podržava, osim ako nije riječ o nekoj cesti gdje se smiju razviti veće brzine.
Sve u svemu, Aygo X pravi je gradski ratnik. Nudi sve što moderan auto za mlade mora imati, od izgleda do opreme i nitko se neće moći požaliti po tom pitanju. Šteta da je samo jedan motor u ponudi, jer bi s nekom jačom motorizacijom poput one 1.5 iz Yarisa postao pravi užitak za ambicioznije vozače. Zato potrošnja od 6,5 litara tješi pa minijaturni spremnik od 35 litara nudi dovoljan doseg.
S Toyota Relax programom moguće je ostvariti do 10 godina garancije na vozilo pa ste po tom pitanju, uz klasičnu Toyotinu pouzdanost, stvarno bez brige. Jedino cijena koja je za testirani model 147.000 kn nije baš mala i osjetno je viša od konkurenata. No, zato je u ponudi i X-Trend paket s kojim Aygo X košta prihvatljivijih 123.300 kn.
Za: izgled izvana i iznutra, okretnost u gradu, bogata oprema, niska potrošnja, dugo jamstvo
Protiv: rupa u isporuci snage, skučenost straga, cijena testiranog modela