Toyota Aygo 1.0 VVT-i X-Cite

Tekst: Goran Vrhovec / Foto: Zrinka Maček

Kada je sredinom prošle godine predstavljen redizajn druge generacije popularnog Toyotinog mališana, glavni su naglasci bili na promjenama koje bi trebale ostaviti dojam potpuno novog automobila.

Naravno, to su hrabre riječi obzirom da se radi o redizajnu, a posebno kad se u obzir uzme činjenica da je međuosovinski razmak i dalje malih 234 cm koliko je bio i kod prve generacije „trojčeka“ iz suradnje Toyote i PSA grupacije. No, takve tvrdnje samo daju na znanje da su prave promjene očito negdje drugdje.

Osim hrabrog dizajna i odvažnih paleta boja, Aygo je temeljito dotjeran, mehanički i sigurnosno. Što se tiče mehanike, motor je i dalje jednolitreni trocilindraš, ali koji je temeljito obnovljen. Novo je ubrizgavanje, kompresija je nešto viša, a posebna se pažnja posvetila smanjenju unutarnjih otpora. Taj blagi „tuning“ rezultirao je s tri konjske snage više u odnosu na prethodnika i optimizacijom potrošnje. U vožnji se naravno razlika u snazi teško primjećuje, ali činjenica je da ni stari Aygo nije bio podmotoriziran. Živahni mališani oduvijek su imali solidan temperament u gradu, a ni držanje brzih prosjeka na autocesti nije im bilo strano.

Ono što se primjećuje je bolja zvučna izolacija i osjetno bolji dojam u kabini. Doradama na ovjesu vožnja je postala udobnija, rekli bismo „odraslija“ pa iako se ne mogu očekivati čuda od tako malog međuosovinskog razmaka, Aygo se sada zaista bolje vozi. No, ako naiđete na poprečnu neravninu, nemojte se čuditi blagom poskakivanju jer je to neizbježno. Osim motora i ovjesa glavne su promjene, odnosno razlike u odnosu na prijašnji model osjetno bogatija sigurnosna oprema.

Tu su serijska kamera za vožnju unazad, a uz doplatu od 3.000 kn (preporučljivo svakako) kamera i senzori za upozorenje na sudar te eventualno automatsko kočenje da se sudar izbjegne, upozorenje za prelazak iz trake u traku, čitanje znakova ograničenja brzine, automatske regulacije duga-kratka svjetla i automatsko paljenje svjetla kada se prirodno svjetlo smanji… Ukratko, Aygo je vrlo siguran i ozbiljan mali auto, iako se to možda na prvi pogled ne bi reklo. Ako tražite prvi auto za nekog mladog vozača, onda bi Aygo svakako trebao biti pri vrhu, što zbog okretnosti u gradu, a što zbog kompletnog sigurnosnog paketa kakvog baš nismo navikli vidjeti u ovoj klasi vozila.

Naravno, u skladu s vremenom je i infotainment sustav sa 7“ ekranom osjetljivim na dodir i simpatičnim grafikama koje će svaki današnji klinac vrlo brzo „pohvatati“. Spajanjem vašeg smartphonea vaše omiljene aplikacije možete koristiti i u vožnji bez skretanja pogleda jer njima upravljate glasom.
Sama vožnja ipak je najvažnija (barem nama). Tri „konja“ više zaista se teško primijete, no po suhim brojkama Aygo je sada do stotke brži skoro pola sekunde pa mu za taj sprint treba 13.8 sekundi.

Najviša brzina je 160 km/h, no ono što je impresivno bilo i ostalo je kojom lakoćom stiže do tih brzina i još bolje, kako ih lako održava. Putni prosjek od skoro 150 km/h na autocesti nije nikakav problem i pritom nećete imati dojam da se napinje.

Mjenjač i dalje ima pet stupnjeva koji su vrlo dugi pa u „trećoj“ možete doći do 130 km/h ako ga baš cijedite do kraja. Zato pri 150 km/h motor nije ni blizu svoje gornje granice i osim što ni tada ne troši previše (oko sedam litara), ne morate brinuti da će mu štetiti ako ga tu i tamo „stisnete“.
Putnici na prednjim sjedalima uživat će u komforu, ali ni straga nije loše ako baš nemate metar i osamdeset. Jedino što u tom slučaju na prtljažnik baš i ne možete računati, osim za jedan kabinski kofer i meku sportsku torbu.

Naš je Aygo bio srednje opremljena verzija X-Cite (iznad su još X-trend i X-Clusiv) u prepoznatljivoj Magenta Splash boji uz koju zaista ne možete proći neprimijećeni. Takav Aygo u startu košta 90.500 kn. Uz već spomenute doplate sigurnosnog paketa, recimo da je doplata za automatski klima uređaj 2.900 kn, a za X-nav(igaciju) 3.890 kn i s još par sitnica za individualizaciju prešli smo granicu od 100.000 kn. To nije malo novaca za tako mali auto, ali činjenica je da je Aygo malen samo dimenzijama, sve ostalo spada barem u jednu kategoriju više. A kada se još tome doda i poslovična Toyotina pouzdanost, sigurno nećete biti razočarani. Jednog dana kad ćete se morati rastati od njega, sigurno ćete dobiti  dobar povrat uloženog.

Za: simpatičan dizajn, udobnija vožnja nego prije, bogata oprema, živahan i štedljiv motor

Protiv: poskakivanja na neravninama, malen prtljažnik