Renault Twingo 0.9 TCe Dynamique

Prvi Twingo bio je revolucija u klasi gradskih automobila, a i njegov dugi životni vijek od 14 godina potvrda je toga.
S drugom generacijom nije zabilježen takav uspjeh, ponajprije zato jer tada Twingo nije ponudio ništa što već nismo vidjeli kod konkurenata. No, zato je za 20. godišnjicu modela Renault predstavio treću generaciju, i opet odbacio konvencije te se hrabro odlučio za „svoj put“.
A za hod tim putem potrebna je prilična hrabrost, no toga u Renaultu nikad nije nedostajalo pa smo tako imali razne legendarne automobile kojih se i danas sjećamo s nostalgijom, ali i promašaja koji su odavno pali u zaborav automobilske povijesti. Što će biti s novim Twingom pokazat će vrijeme, ali da su krenuli nekonvencionalno, jesu. Sve od Minija 1959. postulat za gradske automobile je sprijeda popreko smješten motor s prednjim pogonom. Taj koncept uvukao se i u kompaktnu klasu i danas na prste jedne ruke možete nabrojati automobile s drugačijom koncepcijom među kompaktima, a o mališanima da i ne pričamo. No, Twingo je to okrenuo naglavačke i sada se motor nalazi u repu, ispod prtljažnika i pogoni, logično, stražnju osovinu. Hm, motor i pogon straga, turbo motor… pada li nekome na pamet Porsche 911 Turbo? Odmah odbacite te pomisli, iako kada vidite kako testni model izgleda ne bi se čudili da su čarobnjaci u podrumima u Dieppeu napravili nasljednika modela 5 Turbo. Njegovih 90 KS iz 900 ccm predstavljaju priličnu snagu za automobilčić od 982 kg, no sve sportske sklonosti uspješno su suzbijene preosjetljivim ESP sustavom i volanom na kojem servo ojačanje radi tako da nemate nikakvu predodžbu što se događa s prednjim kotačima. Stalno tražite postoji li negdje tipka kojom se može isključiti taj nepostojeći City mod za parkiranje, ali nema je…


Malo razočarani zbog nedostatka sportskih ambicija (možda se ipak nešto kuha u Renault Sportu na ovoj bazi…) pogledajmo što konkretno nudi novi Twingo. Karoserija je duljine 3.6 metara pa je tako novi model čak 9 cm kraći od prethodnika, što je u ovoj klasi velika razlika. I širina se smanjila za skoro 4 cm, a jedino gdje su ga rastegnuli je visina, i to za osam i pol centimetara. Bez obzira na manje dimenzije, Twingo sada ima pet vrata, što olakšava ulazak na stražnju klupu, bez obzira na stiješnjenost koja tamo vlada, prtljažnik koji se nalazi iznad motora može primiti 188 litara prtljage. To je manje nego prije pa je evidentno da je Twingo zaista zamišljen kao gradsko vozilo za kratke ture, osim ako na put ne idete sami ili u paru, jer tada ne morate biti toliko skromni sa svojim potrepštinama. Pod prednjim poklopcem nema mjesta za bilo što, tamo se zalazi samo ako se mora nadoliti tekućina za pranje stakla i to je otprilike to što vi kao vozač možete tamo naći.
Osim privlačnog vanjskog izgleda koji je potpomognut atraktivnim naljepnicama, jednaku razigranost nalazimo i u unutrašnjosti gdje trobojne kombinacije zaista pršte šarmom, i tko god ga je vidio ili sjeo u njega, nije mogao suspregnuti osmjeh na licu.

renault_twingo_09_04
Pet brzinski ručni mjenjač je solidan, a motor reagira dobro na gas. Moramo reći da, vjerojatno zbog niske kompresije i male zapremine, odmah kada ga upalite ujutro zna „štucati“ dok se malo ne zagrije pa ako želite lagodnu vožnju, spustite se par minuta prije i pustite da mu malo „procirkuliraju“ životni sokovi. Snage za normalnu vožnju ne nedostaje, no imamo osjećaj da bi se mapiranje elektronike motora dalo poboljšati, jer se snaga razvija dosta stepenasto. Prvo krene jako dobro, osjeti se navala momenta i kada joj se želite prepustiti, onda kao da zapne i ponestane snage, a da okretaji nisu ni blizu svoga maksimuma. Nije ga baš lako voziti tečno. Tu moramo navesti i činjenicu da bez obzira na bogatu opremu, kako serijsku tako i doplate, ovaj Twingo nema mjerač okretaja. Nije da je neophodan, ali jednostavno se ne možemo sjetiti kada smo zadnji put vozili auto bez „turnića“, a posebno ne neki ovakav koji ipak koketira sa sportskim imidžom. Ako ga vozite normalno, kako motoru odgovara, potrošnja u gradu kretat će se oko 7,5 litara, što nije baš vrijednost od koje ćete pasti u nesvijest. Na otvorenom se to da osjetno reducirati, osim ako ne jurcate autocestom. No, glavni aduti poput okretnosti ipak se najbolje vide u gradu, gdje nedostatak prednjeg pogona omogućava velik kut zakretanja prednjih kotača pa mu je okretnost zaista bez premca, a parkiranje dječja igra, posebno uz parkirne senzore.
Kao zaključak, recimo i da ova, najbogatija oprema na Twingu s ovim motorom košta 89.900 kn, a uz par doplata ta cijena raste na okruglih 100.000 kn. Za taj novac može se gledati bilo što iz bogate ponude u ovoj klasi, no ako ste individualac i uvijek idete nekim svojim, „trećim putem“ onda bi Twingo mogao biti baš za vas.

Za Mali krug okretanja, prostrana kabina i dobro držanje vrijednosti
Protiv Premekane kontrole i komande, na autocesti dosta bučan, sve to umanjuje Twingovu privlačnost
Mišljenje Twingo kombinira hrabru retro vanjštinu s pravom praktičnošću, no nije dovoljno uglađen ni udoban da bi se mjerio s najboljima u klasi