Renault Zoe Intens 135
Tekst: Goran Vrhovec
Novi Renault Zoe poboljšana je verzija ionako već popularnog električnog auta iz Renaulta. Kako tehnologije kada su električni automobili u pitanju napreduju iz godine u godinu, jasno je da sa svakom novom generacijom nekog modela očekuju i osjetno bolje performanse, ali i doseg.
Kod novog Zoea već na prvi pogled je jasno kako su kod dizajna vanjskog dijela zadržane poznate simpatične linije koje su karakterizirale i prethodnika, no nova svjetla i branici djeluju elegantnije i ozbiljnije, a potrebno je naglasiti kako su sva svjetla s LED tehnologijom serijska oprema.
Unutrašnjost je doživjela najviše promjena pa su tako nova sjedala i cijela središnja konzola, a dio materijala koji se koristi u unutrašnjosti je potpuno recikliran. Sada se mekana tkanina može pronaći na vratima, ali i na središnjoj konzoli, čime se postiže luksuzniji dojam. Svaki Zoe je opremljen i preglednim 10-inčnom digitalnom instrument pločom, dok serijski dolazi 7-inčni središnji multimedijalni zaslon. U skupljim paketima dolazi veći, 9,3-inčni zaslon postavljen okomito, kao u novom Cliju. Tu je i nova ručica automatskog mjenjača ispod koje se uspio smjestiti i bežični punjač mobitela, a jedino nam je nedostajao središnji naslon za ruke.
Sjedala su sada puno udobnija, iako bismo voljeli da ima malo više bočnog oslonca. Prtljažnik je i dalje obujma 338 litara, što je sasvim dovoljno za ovu klasu automobila. Šteta da u Renaultu nisu napravili i policu, odnosno dvostruko dno ispod kojeg bi se mogao sakriti kabel za punjenje, a ne da stvari morate stavljati direktno na njega. Time bi se preklapanjem stražnjih sjedala dobila ravna površina, dok se trenutno tamo nalazi visoki rub.
Ono što svakako najviše zanima potencijalne kupce ovakvih vozila je doseg. Stvari stoje ovako: novi Zoe je dostupan u dvije izvedbe snage R110 sa 108 KS i R135 sa 135 KS, a u oba slučaja dolazi s novom 52 kWh baterijom koja mu omogućuje doseg od 395 km kod slabijeg motora, odnosno 385 km kod snažnije izvedbe (po WLTP-u). U praksi je to ipak nešto manje, ovisno o vanjskoj temperaturi, korištenju klima uređaja i naravno, stilu vožnje.
Po lokalnim cestama neće biti teško dostići brojke približne navedenima, no ako se zaputite autocestom i pokušate pratiti normalan promet (130-140 km/h) onda nemojte očekivati ni približno te vrijednosti, jer mu je to već maksimalna brzina. Kolege koji su ga vozili po ljeti kažu da su bez problema prelazili 350 i više km s jednim punjenjem. Nama je i sa 100% baterije Zoe najviše pokazao 300 km dosega, a budući da grijanje, svjetla, ponekad i grijači stakla moraju raditi, one službene brojke brzo postaju nedostižne.
Grad je njegovo prirodno stanište i tu ima najviše smisla, kao i ostali električni automobili. Odlična ubrzanja (0-50 za 3.6, 0-100 za 9.5 s) čine ga idealnim za brze izmjene traka i uključivanje u promet, a male dimenzije ga okretnim prilikom parkiranja i izbjegavanja gužvi. Sa spomenutim dosegom ipak se možete zaputiti i na ne baš jako udaljene jednodnevne izlete bez prevelikog stresa zbog potrebe eventualnog punjenja. Tada svakako preporučamo lokalne ceste gdje eventualna pretjecanja traju vrlo kratko, a brzine ne prelaze 90 ili 100 km/h.
U tom slučaju je vožnja stvarno zabavna, ali ipak jedno oko nakon svakog pritiska na pedalu gasa automatski bježi na pokazivač dosega. Ako se i dogodi da ga morate nadopuniti, uz doplatu koju svakako preporučamo od 7.500 kn dobiva se mogućnost brzog punjenja. Drugim riječima, nećete morati satima boraviti na jednom mjestu protiv vaše volje samo zato da bi dobili dodatnih 100-150 km dosega.
Zoe se pokazao kao iznimno praktičan električni automobil kojeg ćete morati puniti svega jednom tjedno ako se vozite samo po gradu, na posao i s posla. Dovoljno je okretan i brz, a sada dolazi i s privlačnim licem, a jedino mu je cijena prepreka za veći uspjeh na našem tržištu. 289.700 kn nije malo čak ni kad uračunamo poticaje, no to očito nije problem u Europi gdje je Zoe jedan od najprodavanijih električnih automobila.
Za: praktičan, startan, idealan za obitelj koja većinu svog vremena provodi u gradskom prometu
Protiv: visoka cijena, doseg koji je dobar u odnosu na konkurenciju, ali jako ovisan o uvjetima u kojima se koristi