Renault Megane 1.3 140 TCe Intens

Tekst: Goran Vrhovec / Foto: Zrinka Maček

Nakon za većinu vozača ekstremnog i superbrzog Trophyja, danas je red stigao i na civilniju izvedbu Meganea, onu pokretanu vrlo popularnim 1,3-litrenim benzincem od 140 KS.

U novom procvatu benzinskih motora kojem svjedočimo već neko vrijeme otkada su dizelaši na listi za odstrel, brojni su proizvođači izašli s novim modernim benzincima koji nude nisku potrošnju, a opet zavidne performanse.

O Meganeu četvrte generacije već smo dosta govorili jer uskoro stiže i redizajn. Radi se o kompaktu koji i dalje izgleda dovoljno svježe, posebno izvana. Prostrana kabina sa solidnim materijalima, pogotovo u Intens* opremi te doplatama za metalik boju, automatsku parkirnu kočnicu i paket navigaciju nudi komociju, ali i praktičnost s 434 litre mjesta u prtljažniku. S cijenom od 161.985 kn stvarno je teško naći auto koji nudi sve navedeno za tu cijenu kada se već i Juke ili slični mali crossoveri opasno približavaju cijenama od 200.000 kn.

Osim navedenih prednosti Meganea koji pokazuju da crossover i SUV pomodarstvo neminovno traže dodatne izdatke, mi ćemo se danas uglavnom orijentirati na ovaj popularni motor koji se može dobiti i u Nissanovim automobilima, a nudi se u tri varijante snage. Osnovna verzija je od 100 KS i ona zapravo mijenja stari 1,6-litreni atmosferski motor koji je nudio solidne performanse, ali i nešto veću potrošnju. Zbog nedostatka turbo punjača češće je trebalo dizati okretaje kako bi se postigao zadovoljavajući temperament.

U verziji od 100 KS snaga nije veća, ali jest okretni moment koji omogućava potpuno drugačiji stil vožnje, puno ležerniji, s manje mijenjanja stupnjeva i većom elastičnošću. Sljedeći u ponudi je ovaj „naš“ od 140 KS za koji možemo slobodno reći – zlatna sredina i onaj koji valja odabrati za auto koji mora služiti za svakodnevne potrebe, ali i odlaske na put. Pritom je razlika u potrošnji između ta dva nekih pola litre, što je zanemarivo obzirom na dobitke u vožnji i performansama. Vrh ponude je verzija od 160 KS koja realno u praksi ne nudi neki veći dobitak, ali sa sobom nosi i neminovno veće troškove.

Šest stupnjeva u ručnom mjenjaču dobro su proračunati i mogu odlično služiti u gradskim vožnjama i na otvorenim cestama. Autoput mu je idealno mjesto jer 240 Nm okretnog momenta već pri 1600 okretaja garantiraju da nema nikakve potrebe „vaditi“ ga iz šestog stupnja prijenosa. Time se smanjuje buka i potrošnja goriva, što je i bio glavni razlog uvođenja downsizinga i turbo punjača u ovakve motore malih zapremina. A opet ako poželite iskoristiti sve zalihe snage, Megane se neće buniti ni protiv toga.

Razvit će 205 km/h što pak dovoljno govori o rezervi koju još imate ako vam je putna brzina nekih 140-150 km/h. Ovjes je više njemački nego francuski i dobro „drži“ karoseriju u zavojima, bez previše naginjanja. Stražnji kotači dobro slijede prednje, jedino što smo poželjeli je malo više povratnih informacija s upravljača. On je direktan i precizan pa je recimo stara „riječka“ cesta idealna da ga upoznate ako se vozite sami.

Ubrzanje od 0-100 km/h za manje od deset sekundi je više nego dovoljno čak i za one sa sportskijim ambicijama. Ipak, najvažnije po pitanju performansi je naravno potrošnja. U gradu nam se kretala na nešto manje od 8 litara, dok je prosjek cijelog testa bio ispod 7 litara.

Sve u svemu, osim malo dosadno dizajnirane središnje konzole kojom dominira ekran osjetljiv na dodir, malo toga se realno može predbaciti ovom Meganeu, a ovaj motor je svakako njegov najbolji dio. Pa ako ne radite 50 ili više tisuća kilometara godišnje, stvarno nema razloga za razmišljanje o dizelašu.

Za: vanjski dizajn, prostranost, veliki prtljažnik, odlične performanse uz nisku potrošnju

Protiv: izgled središnje konzole, neki materijali u kabini mogli bi biti bolji

*16" Alu-naplaci, automatska klima, multimedija R-Link s dodirnim zaslonom od 7 inča, stražnji parkirni senzori, Renault kartica, informacijski TFT zaslon, sustav Multi-sense, senzor za kišu i automatsko uključivanje svjetala, preklopivi i grijani retrovizori, el. podizači stakala, presvlake s umjetnom kožom, upravljač u koži, središnji naslon za ruke s pretincem, kromirani završetak ispušne cijevi, maglenke, utičnica od 12 V, USB, Bluetooth, Android Auto/Apple CarPlay