Renault Koleos Initiale Paris Blue dCi 190 X-Tronic 4WD

Tekst: Goran Vrhovec / Foto: Zrinka Maček

Iza ovog poduljeg naziva skriva se najluksuzniji Renault trenutno u ponudi. Riječ je naravno o najvećem SUV-u francuskog proizvođača, s najjačim motorom te uvjerljivo najbogatijim paketom opreme koji poznajemo iz Renaultovih modela – Initiale Paris.

Radi se o redizajniranom Koleosu druge generacije. Ako se netko još sjeća prve, ona se pojavila davne 2006., ali obzirom da se radilo re-brandiranom Samsungu koji je pak nastao na bazi Nissana, u Europi nije postigao skoro nikakav uspjeh. Stoga je prije pet godina povučen iz ponude da bi ga zamijenio novi, puno ljepše dizajniran i pametnije osmišljen kako bi se uklopio u europske trendove dobrih prodajnih rezultata u SUV segmentu.

I ovaj Koleos dijeli vrlo blisko srodstvo s Nissanom X-trailom, ali to se ne može zaključiti po ničemu kad ga gledate. Vidi se da se radi o Renaultu od početka do kraja. Prepoznatljiv prednji potpis s karakterističnim dnevnim svjetlima poznajemo iz svih aktualnih Renaultovih modela. Pozamašni gabariti (skoro 467 cm duljine, širina od 184 cm te visina od 166 cm) svakako djeluju ozbiljno i uvjerljivo.

Zahvaljujući pametnim dizajnerima ne djeluje glomazno, ali kada se nađete pored njega teško da nećete osjetiti dojam ozbiljnosti i robusnosti. Prelijepa boja koja izgleda fantastično na suncu samo pojačava dojam otmjenosti i povećava osjećaj vrijednosti testiranog Koleosa.

Iznutra se vidi da su vanjske dimenzije dobro iskorištene jer je ponuda prostora u kabini stvarno bogata. Iako na prvi pogled ostanete malo osupnuti zbog raskošnosti top paketa opreme Initiale Paris te svijetlom kožom na sjedalima koja su i grijana i hlađena, jednom kada se popnete u vozačko sjedalo shvatite zašto svi vole voziti SUV-ove.

Osim laganijeg ulaska i izlaska iz vozila, što svima s godinama postaje sve važnija stvar, viša pozicija u vožnji daje osjećaj sigurnosti i preglednosti. Iako je davno dokazano da SUV-ovi nisu ništa sigurniji od normalnih automobila, taj osjećaj nadmoćnosti, i možemo reći prestiža očito i dalje pali kod velike većine vozača. Pa onda je logično da i proizvođači slijede te tokove i nude svojim kupcima upravo aute kakve kupci vole.

Koleos dolazi samo u verziji s pet sjedala. Straga uvijek možete računati na minimalno 498 litara zapremine prtljažnika, a po potrebi se naravno može i povećati obaranjem naslona stražnjih sjedala. Centar infotainmenta je 8.4“ ekran kakav znamo iz većine Renaultovih modela, osim ovih najnovijih poput novog Clia i redizajniranog Meganea koji već imaju noviju izvedbu.

Po tome se danas najbolje vidi koliko je neki auto star, jer upravo na infotainmentu se stvari najbrže mijenjaju. Stoga vas ne smije čuditi lagano kašnjenje kada se krećete po aplikacijama u izborniku, a ni grafičko sučelje više nije na nivou top modela. No, zato će putnici uživati u bogatoj ponudi prostora i izvrsnom zvuku iz Bose Surround Sound sistema s 12 zvučnika koji stvarno funkcionira odlično.

Pozamašna karoserija teži skoro 1.8 tona i samim time garantira čvrstoću i dobru izolaciju od vanjske buke pa će ljubitelji dobrog zvuka sigurno doći na svoje. Ni vozač neće proći loše jer od dva motora u ponudi, top model naravno pokreće onaj jači, dvolitreni dCi od 190 KS. Motor je dovoljno uglađen i dobro zvučno izoliran da se njegova dizelska priroda neće osjetiti. 380 Nm koliko nudi prava je mjera za ovakav auto. Koliko god se neki trudili uvjeriti nas da su hibridi prava stvar, još dugo u SUV-ovima nećemo imati pravu zamjenu za moćne, a štedljive dizelaše.

Za prijenos te snage na sve kotače zadužen je X-tronic bezstupanjski mjenjač ili CVT koji smo upoznali na Nissanovim modelima X-Trail. Nije idealna kombinacija, puno radije bismo vidjeli neki EDC, ali što je tu je. Koleos je ionako prvenstveno veći obiteljski SUV ili čak poslovna limuzina pa tek onda terenac, a na kraju, možda i auto s kojim bi vozač poželio jurcati zavojitim cestama. Iako same performanse nisu loše (0-100 km/h 10.4 s te 198 km/h najviše brzine), njegovo prirodno stanište je autocesta. Pri brzinama od 140-150 km/h boravak u kabini je ugodan bez obzira razgovarate li sa suputnicima ili pak uživate u Pink Floydu na putu prema moru. Iako ne spada u najagilnije SUV-ove koje smo probali, ni na lokalnim cestama punim zavoja nitko se neće žaliti.

260 Nm dostupno je već pri 1000 okretaja pa će svako pretjecanje biti odrađeno brzo i efikasno. Čak i mjenjač neće previše držati motor u okretajima već će ih pretvoriti odmah u potisak prema naprijed. Ovjes dobro guta sve neravnine, a sama težina garantira mirnoću i na lošijim podlogama. Svakako moramo pohvaliti sjajna Pure Vision LED svjetla koja noću uz automatsko paljenje dugih svjetala predstavljaju pravu pomoć za vozača.

Također bismo pohvalili da se svi sigurnosni sustavi koje ne volimo (poput Lane Departure Warninga) mogu isključiti. Uz to, kada ih jednom isključite onda se više ne morate zamarati s njima, za razliku od nekih drugih proizvođača kod kojih prilikom svakog paljenja motora prvo morate isključiti te ponekad zamorne sustave.

Još koja riječ i o pogonu na sve kotače. Radi ekonomičnosti najčešće ćete koristiti 2WD pogon na samo prednje kotače. Ukoliko naiđete na kišu ili snijeg, prebacit ćete u automatski pogon na sve kotače i tada će auto sam prebacivati snagu između kotača i osovina za najbolje prianjanje u teškim uvjetima. Ako se baš zaputite na off road, onda možete i „zaključati“ pogon na sve kotače u omjeru 50:50 između osovina što funkcionira pri brzinama do 40 km/h, više nego dovoljno u takvim slučajevima.

Iako velika karoserija i CVT mjenjač nisu baš garancija ekonomične vožnje, u gradu smo se vozili s manje od 9 litara, što je još jedan dokaz da dizeli imaju još puno toga za reći. Na otvorenom to može pasti i do 7,5 litara. Nije stvar same potrošnje, posebno ako ste izdvojili 360.000 kn koliko košta ovakav Koleos (370.000 s doplatom za Winter paket – grijano prednje staklo, upravljač i stražnja sjedala), ali lijepo je znati da iz Zagreba imate doseg do bilo kojeg mjesta u zemlji bez previše razmišljanja oko toga gdje ćete morati „tankati“.

Stoga, ako se u potrazi za velikim automobilom za sve eventualne potrebe koje smo ranije naveli, Koleos nudi puno toga što bi vas moglo privući. Uz sve što ste pročitali treba napomenuti da Renault sada daje i petogodišnje jamstvo ili 150.000 km na sve nove aute, bez doplate koja je donedavno bila 15.000 kn.

Za: atraktivan izgled, bogata ponuda prostora, bogata oprema, dojam prestiža, snažan i ekonomičan motor, sjajan audio sustav, sigurnosni sustavi
Protiv: CVT mjenjač, iako dobar, ne može se mjeriti s bilo kojim automatikom s dvije spojke