Renault Grand Scenic 1.6 dCi EDC Bose

Tekst: Goran Vrhovec

Renault je kao pionir monovolumena već desetljećima zaslužan za većinu trendova u ovom segmentu. Od prvog Espacea koji je započeo revoluciju promijenilo se puno toga, izašao je i manji Scenic, dok je za sve one kojima je normalni Scénic premali, a Espace prevelik, na raspolaganju Grand Scénic.

Nova, 4. generacija Scénica/Grand Scénica pomakla se prema crossoverima zbog povišene karoserije koja olakšava ulazak i izlazak, a nudi i bolju preglednost prometa oko sebe.

U skladu s Renaultovom filozofijom dizajna izuzetno je prepoznatljiv, a posebno ga karakteriziraju veliki kotači od 20 inča sa specifičnim gumama dimenzija 195/55. Kako se radi o posebnoj dimenziji rađenoj po narudžbi za Scénic i Grand Scénic, Renault se mudro dogovorio s proizvođačima guma. Cijene, koje bi inače bile astronomske za tako egzotičnu dimenziju,  ostale su pristupačne svakom kupcu i neće koštati više od standardne 17 inčne gume. Pohvalan potez koji pokazuje brigu o budućim vlasnicima.

Inače, Grand Scénic koji danas predstavljamo ima sve karakteristike modernih Renaulta. Prepoznatljiv dizajnerski izričaj, velike staklene površine karakteristične za monovolumen te tri reda sjedala. Grand je 23 cm dulji od „normalnog“ Scénica, ima 24 litre veći prtljažnik, ali i košta 12.000 kn više (9500 ako ne trebate treći red sjedala). Duljinom spada točno u sredinu između manjeg brata i sada već luksuznog transportera Espacea.


Sjedala su vrlo komforna, presvučena kožom i nude i funkciju masaže ako ste vozač ili suvozač. U skladu s tradicijom, praktičnost je jaka strana Grand Scénica pa nudi razne konfiguracije sjedenja u drugom redu. Također može varirati dostupnim prostorom za noge putnike ili volumenom prtljažnika. Prtljažnik s dva reda sjedala u uporabi može biti zapremine od 436 do 595 litara, dok je s trećim redom sjedala u upotrebi dostupno svega 145 litara.


Za pogon testiranog modela služio je 1,6-litreni dizelaš od 160 KS s dva turbo punjača koji je uparen s Renaultovim šeststupanjskim automatikom s dvije spojke. Iako se radi o top modelu motorizacije i pogona, obzirom na veličinu i težinu karoserije od skoro 1700 kg mislimo da bi ovo trebala biti neka sredina ponude za adekvatna vozna svojstva, posebno ako ga zaista opteretite svime što može ponijeti.
Okretni moment od 380 Nm dobro se osjeti i moguće je voziti ga dosta temperamentno, iako mu to nije namjena. U genima mu je turizam i tako najbolje i funkcionira. Na autocesti zbog dobre aerodinamike fino klizi bez previše šuma vjetra, što mu omogućava i štedljivost kakvu ne bi očekivali obzirom na dimenzije. Ako se vozite po propisima, potrošnja neće proći 6,5 litara, a na lokalnim cestama možete to još smanjiti za litru, što je za auto ovolikih dimenzija sjajan rezultat.


Poprilične dimenzije osjete se u vožnji. Ako ste obitelj ostavili na moru i vraćate se sami, možete isprobati kako je Renault ukrotio tu masu. Vožnja je udobna, ali bez previše ljuljanja pa vam ni zavoji neće naškoditi ako se držite razumnih linija i respektirate vrijeme potrebno da se namjesti za idealan prolazak zavoja. Volan je precizan, ali ne baš informativan.  Bez obzira na pozamašne dimenzije guma u presjeku, morate računati da se radi o širini od svega 195 mm i ubrzo ćete biti upozoreni laganim klizanjem da ste stigli do granice. Možda je i dobro što se to najavljuje tako rano da znate koje granice ne prelaziti, posebno ako niste sami u autu. Ako ipak preferirate cruising, onda ste idealno opremljeni za to.


Osim popriličnog okretnog momenta, EDC mjenjač uvijek će rado birati više stupnjeve prijenosa za tihu i štedljivu vožnju, a na vama je da se opustite i da uživate u surround zvuku Bose audio sustava. Veliki volumen kabine pametno je iskorišten za maksimalni užitak koncertne dvorane i tada vam zaista neće igrati ulogu hoće li putovanje trajati tri ili četiri sata jer ćete izaći jednako odmorni i opušteni kao i kad ste ušli u njega.


Na raspolaganju vam je mnoštvo tehnoloških pomagala kako bi vam put prošao što lagodnije. Ovakav Grand Scénic nudi skoro sve što možete zatrebati, od head up displeja, preko nadzora mrtvog kuta, upozorenja za držanje razmaka, sustava za parkiranje bez ruku, kožnih sjedala s masažom i memorijom, panoramski krov i još puno toga što ne stignemo navesti.

No, sve nabrojano podiglo je cijenu na nemalih 280.571 kn. Bez tih nadoplata, ovako motoriziran Grand Scénic u Bose ediciji košta 249.400 kn. Nije ni to malo, ali obzirom na funkcionalnost, prostranost i praktičnost koju nudi, uz vrhunski motor i mjenjač te bogatu opremu, ne djeluje kao preskupa ponuda za to što nudi.

Za: prostranost, bogata oprema, štedljiv i temperamentan motor, uglađeni mjenjač s dvije spojke
Protiv: dimenzije i masa se ne mogu sakriti pa vožnju treba prilagoditi  tome, materijali u kabini mogli bi biti bolji