Renault Clio 1.3 TCe 130 EDC Edition One
Tekst: Goran Vrhovec
Kada smo prvi put vidjeli novi Clio u Ženevi (dok su se još održavali saloni automobila), bilo nam je jasno da ovaj put Renault misli zaista ozbiljno. Od prve generacije Clia koja je izašla 1990. godine pa naovamo, Clio se etablirao kao jedan od vodećih automobila svoje kategorije i uspješno nastavio priču koju je prije dvadesetak godina započeo legendarni Renault 5.
Široka paleta motora i oprema te neprijeporne kvalitete i izdržljivost (francuski su proizvođači oduvijek briljirali upravo u ovoj kategoriji vozila), uz niske troškove održavanja, bili su dobitna kombinacija kojoj su tada mogli parirati jedino talijanski proizvođači. Ne treba zaboraviti ni sportske izvedbe koje su „odgojile“ generacije sportskih ali i profesionalnih vozača natjecatelja te su i danas mjerilo za sve ostale modele drugih proizvođača.
Sportske gene ima i naš testni Clio. Iako ne spada u sam vrhunac ponude koje krasi oznaka Renault Sporta, ovaj 130 KS snažni testni model idealan je omjer sporta, svakodnevne udobnosti i praktičnosti te niskih troškova.
Dizajnerski se Clio oslanja na već dobro znane svjetlosne potpise veće braće Meganea i Talismana, što garantira atraktivnost i daje mu dozu prestiža. Atraktivna Celadon svjetloplava boja kao i kotači od 17“ čine ga skladnim iz svih kuteva. Full LED svjetla osim što garantiraju odličnu vidljivost i po noći, djeluju agresivno i malo tko se na autocesti neće maknuti iz lijeve trake kada mu se krenete približavati.
Interijer je potpuno nov i tu je Clio preuzeo palicu koju će naslijediti svi ostali u obitelji. Radi se o novom izgledu, s većim i ljepše ukomponiranim središnjim displejem od 9.3“ preko kojeg se upravlja svim funkcijama infotainmenta. Materijali su poboljšani i cijela kabina odiše otmjenošću, ali osjetno boljim vizaulnim i taktilnim doživljajem.
Profilirana sjedala tapecirana su u kombinaciju kože i tkanine, što dodatno naglašava sportski karakter ovoga Clia. Da bi svi bili zadovoljni, Clio i dalje nudi pet vrata pa je pristup stražnjim sjedalima lagan. Kako bi pomirio sve potrebe nudi i prtljažnik od 391, litre što će biti dovoljno i za odlaske na dulja putovanja.
Glavni aduti ovog Clia ipak su motor i mjenjač. U varijanti sa 130 KS može se dobiti samo EDC automatski mjenjač s dvije spojke i sedam stupnjeva. U principu je to idealna kombinacija, jer zahvaljujući mjenjaču koji u normalnoj vožnji izvanredno brzo ide u najviše stupnjeve prijenosa, potrošnja goriva je niža od svih očekivanja. Iako nudi skoro pa sportske performanse (0-100 za 9.0 s, te najvišu brzinu od 200 km/h) ovaj Clio u gradu će se zadovoljiti s manje od sedam litara benzina.
U automatskom modu sve će biti podređeno niskoj potrošnji. Ako poželite jurcati, duljim pritiskom na lijevu ručicu mjenjača iza upravljača prebacit ćete se u manualni mod rada mjenjača i spremni ste za jurnjavu sljemenskom cestom. Upravljač odlično leži u rukama i omogućava preciznu vožnju zavojima, a ovjes, zajedno s kotačima na kojima su gume 205/45 osigurat će visoke brzine i stabilnost pri prolasku zavoja. Ako ćete isprobavati ovakav način vožnje, onda je ipak preporuka da punicu ostavite doma, jer iako nije riječ o RS-u, Clio će na zavojitoj cesti uz dobrog vozača dobrano namučiti vozače puno jačih vozila, no tada komfor više nije prioritet.
Taj temperament odlično dođe i u gradu kada se treba uključiti u promet ili prestrojiti uz nimalo prijateljski nastrojene druge sudionike u prometu. Jedina situacija kada EDC ne funkcionira kako bismo željeli je pri malim brzinama i kretanju. Ukoliko se parkirate, morate iznimno nježno dozirati gas kad se približavate vozilu ispred i iza vas, jer nikad ne znate kada će mjenjač „primiti“, a auto poskočiti. Otkad postoji EDC u Renaultima vidi se napredak, ali i dalje imamo dojam da softverski dio mjenjača još nije ni blizu njemačkim pandanima.
Ipak, zahvaljujući njemu osim dobrih performansi te komocije u gradskim gužvama potrošnja je zaista skromna. Na otvorenoj cesti (ako baš ne cijedite Clio do krajnjih mogućnosti) moguće je spustiti potrošnju za još skoro dvije litre, što je odličan rezultat.
Ukoliko tražite jedan auto kojim bi zadovoljili sve potrebe, a nemate više od dvoje djece, onda ovaj Clio nudi odličnu protuvrijednost za uloženo. 149.400 kuna koliko košta 130 EDC Edition One je super ponuda. Uz doplate koje je imao testni auto poput metalik boje, zimskog paketa, Bose sound sustava, rezervnim kotačem te sistemom pomoći na autocesti i u prometnim gužvama cijena se popela na još uvijek solidnih 165.288 kn. Uz jedinu malu zamjerku na rad mjenjača u određenim situacijama, ovaj Clio se čini kao odlična vrijednost za uložen novac.
Za: izgled izvana i iznutra, praktičnost, materijali, performanse, snažan i štedljiv motor, mjenjač, cijena
Protiv: nedorađenost mjenjača u određenim situacijama