Renault Clio 100 TCe Intens R.S. Line

Tekst: Goran Vrhovec / Foto: Zrinka Maček

Renault je svojim hot-hatch izvedbama odgojio brojne generacije današnjih vozača. Od 5 Alpine, Turba, GT Turba, preko Clia 16v, Williamsa, V6, 172, 182, 197, 201 pa do zadnjih RS-a od 200 ili 220 KS u Trophy izvedbama kao zadnjih svoje vrste. No, što ako ste danas mladi vozač, a želite nešto što bi podsjećalo na ove izvedbe, bez straha od prevelikih performansi za neiskusne vozače? Renault se potrudio da i za takve ponudi alternativu koja izgledom i voznim svojstvima podsjeća na slavne prethodnike…

Iako je peta generacija Clija potpuno novo vozilo, njegov izgled više djeluje kao malo opsežniji dizajn prednjeg i stražnjeg dijela. To nije nimalo loše, jer je i prethodna generacija bila vrlo privlačan automobil. Stvari se mijenjaju kad bacite oko na unutrašnjost koja je potpuno novog dizajnerskog smjera i s kvalitetnijim materijalima pa je u boravak u njoj puno ugodniji.

Dizajn nove generacije je više evolucijski nego revolucijski, no sada Clio ima nešto oštrije linije koje mu dobro stoje. Prednja svjetla su novog oblika i umanjena su verzija onih s Meganea, a serijski dolaze u LED tehnologiji, kao i stražnja. Uz napomenu da tek bogatije opremljeni modeli imaju C oblik LED dnevnih svjetala, dok su na početnim modelima oni drugačijeg oblika.

Straga su svjetla dobila manje izbočenje prema sredini i novu grafiku, a s doplatnim R.S. Line paketom opreme branik ima ugrađen difuzor, a tu je i kromirani završetak ispušne cijevi, što će svakako razveseliti sve one sa sportskim ambicijama. Dio ovog paketa su i 17-inčni aluminijski naplatci, R.S. Line oznake i uređenje unutrašnjosti.

Kako je Clio narastao i nudi više prostora od prethodnika, najbolje se vidi u prtljažniku. Naime, obujam mu je čak 391 litru i pravilnog je oblika, no utovarni rub je nešto viši nego kod konkurencije, a u Renaultu kažu kako je to moralo biti tako izvedeno radi krutosti karoserije.

Najveća razlika u odnosu na prethodnika je unutrašnjost i kao da je napredovala nekoliko puta. Osim puno boljeg vizualnog dojma, tu su i puno kvalitetniji i mekši materijali koji se koriste pri izradi unutrašnjosti, posebice na mjestima koje su u svakodnevnom kontaktu. Osim toga, poboljšana je i zvučna izolacija, a tu je konačno i novi središnji naslon za ruke koji je montiran na centralnu konzolu i na koji se nećete bojati nasloniti da ga ne bi rasklimali. Ručica mjenjača je postavljena nešto više te vam ruka sada prirodno pada na nju, a vozačku je poziciju lako pronaći zahvaljujući izdašnom podešavanju volana i sjedala u svim smjerovima pa mjesta neće nedostajati ni vozačima dvometrašima.

Prostora je i po širini dovoljno, no na stražnjim sjedalima će se najbolje osjećati djeca. Instrument ploča dolazi sa 7-inčnim središnje postavljenim ekranom koji prikazuje sve važne informacije, a djelomično ga je moguće i prilagoditi, a tu je i novi 9,3-inčni središnji multimedijalni zaslon koji je smješten na vrh konzole. On je doplata, dok je u serijskoj opremi ovog modela 7-inčni zaslon. Na njemu je novi softver koji je puno brži i pregledniji od staroga, a ugrađena je i bolja navigacija. Tu je i digitalni radio, ali i podrška za Android Auto i Apple CarPlay.

Obzirom na upadljivu boju te detalje koji dolaze uz R.S. Line, jasno je da će ovaj auto birati mlađi vozači. Kako ne bi sve ostalo na izgledu, već da bude i nešto zadovoljstva u vožnji brine se 1.0 TCe motor od 100 KS. Nastao je od već dobro znanog 1,3-litrenog TCe-a kojem je „uklonjen“ jedan cilindar. Možda 100 KS danas ne zvuči kao neka cifra dovoljna za sportsku vožnju, no njegovih 160 Nm uz zanimljiv zvuk uvijek je spremno za entuzijastičnu vožnju.

Zahvaljujući MultiSense sustavu možete birati između tri moda – Eco, Standard i Sport. Eco ga dosta „ubije“ i čini se kao da umjesto tri tada ima svega dva cilindra, no ostala dva moda su vrlo upotrebljivi. Standard je za gradske gužve, a Sport kada želite iskoristiti svaku konjsku snagu koju ima na raspolaganju. Zahvaljujući dobrom ovjesu te odličnim gumama zavoji su mu pravi forte i ako se nađete na dobroj cesti bez previše prometa moći ćete zaista guštati bez prevelikog straha od policije.

Precizan upravljač i mjenjač koji pružaju dobar feedback podsjetit će vas na gore navedene R.S. modele. Iako se radi o jednom od početnih modela u ponudi, zaista će vam izmamiti osmjeh na lice. Sve dok ne dođete na autocestu nećete previše primijetiti nedostatak šestog stupnja prijenosa, no tamo će se zaista vidjeti. Šteta je da ovako dobro složen paket koji bi zadovoljio i malo zahtjevnije vozače ima takav nedostatak. Potrošnja i CO2 bi sigurno bili još niži, no ni ovako se ne treba previše žaliti. Sa 7,2 litre u gradu spada u prosjek svoje klase, no ako si date truda na otvorenoj cesti, ni pet litara neće biti nedostižna vrijednost. Pojurite li autocestom, nemojte se čuditi ako se približite dvostruko većoj potrošnji. „Šesta“ bi stvarno bila dobrodošla…

Za: izgled izvana i iznutra, R.S. Line svakako preporučljiv, solidne performanse i potrošnja, svakodnevna praktičnost
Protiv: nedostatak šestog stupnja u mjenjaču povećava buku i potrošnju na autocesti